//

Virginize

Virginize discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het Virginizen is dus het weer 'maagdelijk' maken van je iPhone. Specifieker: je repareert je aagepaste locktabellen in de seczone en brengt dan de [wiki]baseband[/wiki] ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-10-07, 13:43
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard Virginize

Het Virginizen is dus het weer 'maagdelijk' maken van je iPhone. Specifieker: je repareert je aagepaste locktabellen in de seczone en brengt dan de [wiki]baseband[/wiki] terug naar z'n oorspronkelijke staat. Hiermee maak je dus de wijzigingen die door een [wiki]anySIM[/wiki] aan je iPhone zijn gedaan ongedaan.

| Technisch verhaaltje: het [wiki]anySIM[/wiki] 1.0x unlock proces overtuigd Apple's [wiki]baseband[/wiki]-code om bepaalde tabellen te herschrijven (specifiek de lock tables in seczone+0xc88). Zodoende hebben deze niet meer de virgin (locked) status. Dat is allemaal leuk en aardig zolang de [wiki]anySIM[/wiki] 1.0x patch nog op zijn plek zit, deze patched namelijk het systeem zodat het daadwerkelijk denkt dat de veranderde tabellen gewone tabellen zijn die zeggen "ok er zit een AT&T geactiveerde SIM-kaart in".
De locktabellen op de iPhone zijn gecodeerd, als je ze decodeert zijn ze allemaal hetzelfde maar elke iPhone heeft een unieke encryptie-code, de zogenaamde "token". als je deze hebt kan je met behulp van Geohot's virginizer script je orginele (encrypted) locktabellen her-genereren. zodat alle aanpassingen weer in orde zijn.
Omdat [wiki=iPhoneSimFree]IPSF[/wiki] een andere manier gebruikt waarin ze deze "token" wissen, is het niet meer mogelijk om je locktabellen in orginele staat terug te brengen tenzij je een backup van je token hebt. het schijnt dat sommige [wiki=iPhoneSimFree]IPSF[/wiki] gebruikers deze toch op hun telefoon hebben kunnen vinden maar kijk daarvoor even op de Elite-DEV Team's pagina[/div]

[h="3"]Wanneer en waarom moet ik 'virginizen'?[/h]
Telefoons die met [wiki]anySIM[/wiki]-versies lager dan 1.1.1 [wiki=unlock]unlocked[/wiki] zijn, inclusief iUnlock en Unlock, moeten voordat ze een [wiki]update[/wiki] naar [wiki]firmware[/wiki]-versie 1.1.1 krijgen maagdelijk gemaakt worden, omdat ze anders [wiki=Brick]onbruikbaar[/wiki] worden.

[h="3"]Hoe kan ik 'virginizen'?[/h]
Handleiding [wiki]Virginize (OS X)[/wiki]
Handleiding Virginize 1.0.2 (Windows)

Laatst gewijzigd door sjowol; 21-11-07 om 14:41.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-01-08, 18:36
jdenijs's schermafbeelding
jdenijs jdenijs is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: De Lier
Berichten: 85
Standaard

holla,
als ik klik op Handleiding [wiki=2040]Virginize 1.0.2 (Windows)[/wiki]
kom ik in een nieuw scherm om een nieuw bericht te plaatsen.

zoude jullie de link willen fixen.
alvast bedankt
  #3  
Oud 30-01-08, 11:56
jeroen81 jeroen81 is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 3
Standaard

kan ik hiermee ook mijn iphone baseband instellingen terughalen ?
ik heb per ongeluk ( de iphone zat helemaal vast ) een herstel gedraaid naar 1.1.3 ( dus geen update ) en nu heb ik hem weer naar 1.1.2 gehaald, maar hij herkent mijn tubosim niet meer...

Iemand een idee ??

Thanks in advance
  #4  
Oud 30-01-08, 18:45
andy andy is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard upgrade zonder virginize

Ik ben zo stom geweest om mijn unlocked iphone te upgraden van 1.0.2. naar 1.1.1 zonder eerst te virginizen. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Weer downgraden naar 1.0.2 en dan virginizen of is er een andere oplossing?
  #5  
Oud 10-04-08, 23:34
iberno iberno is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Standaard

weet iemand of als je anysim ooit hebt gedraaid vanaf windows, je bovenstaande methode kunt draaien vanaf een mac om de iphone weer maagdelijk te maken??? Voor de iphone van mijn collega heb ik een half jaar geleden anysim gedraaid vanaf Windows en deze leeft nog steeds in 1.0.2.... ook hij wil minstens zoals ik naar 1.1.2 en nu dan ook direct maar naar 1.1.4 uiteraard.... wat zal hij blij worden
__________________
The apple cannot be stuck back on The Tree of Knowledge; once we begin to see, we are doomed and challenged to seek the strength to see more, not less.
  #6  
Oud 11-04-08, 00:02
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Ja, klik gewoon op de handleiding voor Mac OS X. Wil je van 1.0.2 naar een hogere firmware moet je virginizen.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #7  
Oud 11-04-08, 00:08
iberno iberno is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Standaard

psies... maar dacht maybe gaat t niet goed omdat ik eerst in windows heb gedaan maar dat beïnvloed dus niet.... super !thanks maar weer haha.... zo ff snel antwoorden gevonden! super
  #8  
Oud 11-04-08, 00:11
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Windows of Mac maakt wat dat betreft niet uit, nee
  #9  
Oud 03-06-08, 22:29
sjoukeh sjoukeh is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 2
Standaard

nice krijg je geen brick met deze upload ?
  #10  
Oud 03-06-08, 22:41
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Ligt eraan wat je bedoelt. Als je van 1.0.2 naar 1.1.4 wil, zul je moeten virginisen voordat je naar 1.1.4 kunt. Aan de andere kant zijn er steeds meer geluiden dat je gewoon kunt 'restoren' in iTunes en dan iLiberty+ of Pwnage kunt draaien. Even zoeken op dit forum, lijkt me.
  #11  
Oud 03-06-08, 22:54
sjoukeh sjoukeh is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 2
Standaard

ik moet van 1.1.1 naar 1.1.4 hoe werkt dat? en welke programma s heb ik daar bij nodig en gaan dan al je gegevens van je iphone af ?
  #12  
Oud 03-06-08, 23:27
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Jij moet gewoon via iTunes 'restoren/herstellen' naar firmware 1.1.4. Dan is je iPhone weer als een 'verse' iPhone met de meest recente firmware. En ja, je bent dan al je apps enzo kwijt dus zorg in elk geval dat je eerst nog een keer synct met iTunes voor je contacts. Daarna draai je Pwnage (aan te raden) of anders iLiberty+ (een goede tweede) en maak je in iTunes weer een nieuwe iPhone aan (dus niet de eerdere reservekopie gebruiken waar iTunes naar zal vragen).
  #13  
Oud 12-06-08, 12:10
nuhic nuhic is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 7
Standaard

hier het zelfde
  #14  
Oud 12-06-08, 20:36
nuhic nuhic is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 7
Standaard

ok mijn iphone doet niets meer
 


« Restore | Fugu »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Virginize 1.1.4 evadless iPhone algemeen 12 15-06-08 19:49
Ziphone -> Virginize aximus Unlock [archief] 8 08-05-08 00:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.