//

Brick

Brick discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Status: verouderd Een Brick (letterlijk: baksteen) is de algemene naam voor een iPhone die niets meer doet. Je kunt niet meer [wiki=Unlock]unlocken[/wiki] en je kunt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-11-07, 20:19
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard Brick

Status: verouderd

Een Brick (letterlijk: baksteen) is de algemene naam voor een iPhone die niets meer doet. Je kunt niet meer [wiki=Unlock]unlocken[/wiki] en je kunt de [wiki]firmware[/wiki] niet meer restoren.



[h="3"]Apple's standpunt[/h]
Op 24 september 2007 bracht Apple een verklaring uit, waarin werd gewaarschuwd dat gehackte iPhones bij toekomstige [wiki]firmware[/wiki]-updates in een brick zouden kunnen veranderen. Apple raadde daarbij gebruikers aan om niet langer applicaties van derden te installeren. De aanpassingen zouden onherstelbare schade aan de iPhone kunnen veroorzaken. De mededeling sloeg in als een bom: bezorgde gebruikers gingen zoeken naar mogelijkheden om hun iPhone weer naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen terug te zetten. [wiki=hacken]Hackers[/wiki] die voorheen bezig waren met het ontwikkelen van [wiki]unlock[/wiki]-mogelijkheden beloofden software uit te brengen, waarmee je de iPhone weer in de oorspronkelijke staat kon terugbrengen. De eerstvolgende firmware-update van Apple (1.1.1) bleek inderdaad ervoor te zorgen dat gehackte iPhones niet meer bruikbaar waren. Verschillende iPhone-bezitters die per ongeluk de update 1.1.1 installeerden, hielden er een brick aan over. Uiteindelijk kwamen er oplossingen om 'gebrickte' iPhones weer tot leven te wekken.
[h="3"]Oplossing[/h]
Over het algemeen valt een 'gebrickte' [wiki]iPhone[/wiki] nog wel te repareren, maar dit vergt wel wat zoekwerk op de verschillende forums.
De iPhone in DFU zetten en restoren met de nieuwste firmware lost vaak het probleem al op.

Laatst gewijzigd door WDS001; 28-11-09 om 10:50.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-02-08, 23:18
isanderr0 isanderr0 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 11
Standaard

Steen, het komt nu bijna niet meer voor toch? dat je iphone een brick word
  #3  
Oud 17-02-08, 22:29
steelo steelo is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 54
Standaard

die van mijne is gebrickt... nu wat???
  #4  
Oud 17-02-08, 22:47
fedorr fedorr is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 151
Standaard

Ehmm, op welke manier is hij gebricked, alleen de mededeling zegt mij nog niets.
  #5  
Oud 17-02-08, 22:51
steelo steelo is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 54
Standaard

ik ging een harde reset voeren vanuit itunes en dan draaide ik een programma voor unlocken ik dacht ziphon 2.3 en toen ging het bricken.. ik zie alleen een apple logo bij het begin. en daar blijft ie hangen.. net werd er vertel dat ik beide knopjes moet inhouden voor restoren.. maar wanneer ik beide knopjes inhou gaat ie uit.. moet ik hem dan starten ? en hoe ik kom ik bij restore menu???
  #6  
Oud 17-02-08, 23:04
bheerkens's schermafbeelding
bheerkens bheerkens is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 37
Standaard

Hi,

Wat zie je in het scherm als je hem opstart?
als je een usb snoertje met het itunes logo ziet kan je het beste Independence gebruiken. Herkend je compu het apparaat wel?

Laat ff weten wat je bootloader is.
  #7  
Oud 17-02-08, 23:06
steelo steelo is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bheerkens Bekijk bericht
Hi,

Wat zie je in het scherm als je hem opstart?
als je een usb snoertje met het itunes logo ziet kan je het beste Independence gebruiken. Herkend je compu het apparaat wel?

Laat ff weten wat je bootloader is.
nu ben ik aan het restoren.. een harde reset.. wat kan ik hierna doen wanneer ik moet unlocken welke proggie raad je aan ?

EDIT: krijg melding bij itunes : sim not supported.. en bij iphone geen toegang tot hoofdmenu
  #8  
Oud 17-02-08, 23:08
isanderr0 isanderr0 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 11
Standaard

ijailbreak.app
  #9  
Oud 17-02-08, 23:10
steelo steelo is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door isanderr0 Bekijk bericht
ijailbreak.app

iets simpel met 1 klik ofzo ?
  #10  
Oud 17-02-08, 23:27
bheerkens's schermafbeelding
bheerkens bheerkens is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 37
Standaard

Kan je een foto maken van je iphone als hij aanstaat?

Als je een mac hebt kan je simpelweg met 1 klik het progje ijailbreak gebruiken zoals isander00 al zegt.

hxxp://code.google.com/p/ijailbreak/downloads/list

(vervang xx in tt)

Kijk anders in de iphone wiki
  #11  
Oud 17-02-08, 23:38
steelo steelo is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 54
Standaard

probleem opgelost tnx voor jullie reacties

wat heb ik gedaan ?

restoren en dan Ziphone version 2.3 uitgevoerd
  #12  
Oud 02-03-08, 11:52
ijs_87 ijs_87 is offline
• iOS 1.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 7
Standaard

Hallo,


Ik heb (had) een 1.0.2 Iphone. Deze wou ik updaten naar 1.1.4. Ik heb met ziphone (2.5) eerst Refirbish uitgevoerd.
Dit ging goed tot het punt dat hij vroeg de restore via itunes te doen. Ik heb de restore naar 1.1.4 gedownload en geselecteerd. Deze ging hij installeren maar gaf tegen het eind een foutmelding dat het installeren fout was gegaan. Toen ik mijn Iphone weer aan zette herkende de computer hem niet meer. op het beeld krijg ik een waslijst met de melding:


BSD root: md0, major 2, minor 0.


Heb ik een Brick gemaakt die ik uit het raam kan gooien of is hier nog wat aan te doen????


kan iemand mij helpen??
  #13  
Oud 06-03-08, 23:27
el pepe el pepe is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 1
Standaard brick?

Net zo lan de home en off button inhouden totdat je voordat het apple logo komt! helpt zeker.
  #14  
Oud 08-03-08, 20:53
magnificant85 magnificant85 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 4
Standaard

hallo,

Ik ben nieuw. Via itunes heb ik mijn iphone geupdate naar versie 1.1.4 meen ik, het scheen een update te zijn voor mijn versie. Achteraf gezien had ik dat niet moeten doen want mijn iphone reageert niet meer, wat moet ik doen?

Kan iemand me helpen?

Mvg
  #15  
Oud 14-03-08, 18:08
krezik krezik is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 7
Standaard

iBrick? Ik heb een US 1.1.4, waar uiteindelijk bossTool etc. etc. op stond. Om onduidelijke redenen raakte hij ge-bricked. Ik snap weinig van pc's, maar toch is de iPhone weer "de oude". Dat doe je als volgt.

Off-button én home-button in gedrukt houden tot je óf een gele driehoek óf het usb-kabeltje in het scherm van de iPhone ziet (ook al duurt dit 50 seconden (of 5 minuten), en ook al lijkt de iPhone tussendoor aan en uit te gaan).

Download (vervolgens) 'jouw' firmware-restore-versie van deze wiki (onder firmware) op je pc (bureaublad of zo). Dit kan zomaar 160 mb zijn.

Daarna sluit je je iPhone aan op je pc en start iTtunes. iTunes zal de iPhone willen herstellen (restore)! Wek je iPhone echter als volgt weer tot leven: terwijl je de shift-knop indrukt, klik je op herstellen/restore. iTunes vraagt om een firmwareversie; hier voer je het restore-bestand in dat je zojuist (naar je bureaublad of zo) hebt gedownload. Nu laat je iTunes z'n gang gaan.

Je houdt vervolgens een "standaard" iPhone over die je gewoon met Ziphone kunt unlocken en jailbreaken. (Te simpel. Niccce.) Sluit je je iPhone wederom aan op itunes dan zal iTunes voorstellen de gegevens die hij nog kent van vóór de "Brick" op de iPhone te installeren; geen third party spul, natuurlijk, maar wel je nummers, e-mails, sms-jes etc. scheelt je toch wat werk. Of je ook je third-party apps etc. op je pc kunt bewaren om die gemakkelijk weer terug te kunnen zetten na een ont-Bricking, weet ik niet (misschien via SSH?).

Succes.
  #16  
Oud 07-04-08, 18:58
pieterdaniels pieterdaniels is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 16
Standaard

mijn vriendin deed ik een 1.1.3 cadeau, met de mededeling niet de update naar 114 te installeren via I tunes. Had ik kunnen weten. Bij de eerste de beste aansluiting op haar apple werd het een brick.
Koste me 3 uur om het op te lossen. Via ziphone 3.0 lukte het vrij simpel. Het enige probleem dat ik had was dat ziphone bleef installeren. Toen heb ik de stekker eruit getrokken zodra de wereldbol van het beginscherm zichtbaar werd. Dat werkte perfect. heb m natuurlijk wel opnieuw moeten jailbraken en NL moeten maken ( piece of cake thnx to Sjowol)
  #17  
Oud 20-04-08, 22:56
geroes geroes is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 1
Standaard Ibrick ??

Ik heb een iphone 1.1.2 met BL 4.6 en had deze laten jailbreaken en kon er prima mee bellen. Op een of andere manier doe hij nu helemaal niets meer. Heb geprobeerd hem te (hard)resetten. Enige wat ik heb is een dooie Iphone zonder teken van leven. Iemand een oplossing? Superbedankt!
  #18  
Oud 21-04-08, 15:57
pieterdaniels pieterdaniels is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 16
Standaard

Zoals ik al zei. Mij is het , na wat gerommel, gelukt met ziphone.
  #19  
Oud 29-05-08, 00:54
thijzvdb thijzvdb is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 1
Standaard iphone

Ik was mijn Iphone aan het jailbraiken en door stroomstoring is hij uitgevallen, nu als ik hem opstart komt er alleen maar tekst en blijft daar op staan. Itunes kan hem ook niet meer vinden en ik weet niet wat ik eraan moet doen, kan ik hem nog wel maken?

cheers Thijs
  #20  
Oud 20-07-08, 22:53
lipsrichard lipsrichard is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard

Goed ik ga mijn probleem nog maar een x stellen
ik had een goed werkende Iphone met 1.1.3 nadat ik deze heb willen updaten naar 2.0 (via itunes dom, dom , dom) heb ik nu een Iphone die niets meer doet.

Ik kan ook niet zien welke firmware er nu eigenlijk op de iphone staat (d.m.v. inmercencu call *3001# etc.) ziphone 3.0 heb ik ook al geprobeerd lukt niet. Mijn versie van Itunes is 7.7.

help help help wat te doen?????
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Brick? vicvicky iPhone algemeen 3 16-06-09 18:00
iPhone 1e gen.: Brick Demmins Unlock 8 21-07-08 17:51
Brick ijs_87 Unlock [archief] 49 14-04-08 21:49
(BL 3.9)Brick na 1.1.2 anysim? juulie Unlock [archief] 8 05-02-08 21:19
wanneer is een brick een brick? traveller Archief 11 20-10-07 23:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:42.