iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   Bluetooth (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/2172-bluetooth.html)

Oranje 18-05-08 17:26

Ik gebruik sinds 6 weken mijn iPhone samen met een oortje. Dat werkte prima. Echter zonder aanwijsbare reden staat bleutooth nu uit en deze functie krijg ik niet meer aan de gang. Als ik het probeer aan te zetten blijft het apparaat zoeken. Mogelijk kan dit verholpen worden door een reset uit te voeren, maar dat betekent dat ik allerlei sleutels opnieuw moet gaan instellen. Heeft iemand een vergelijkbare ervaring, is bekend wat de oorzaak hiervan is en weet iemand een eenvoudige oplossing????

Bij voorbaat heel veel dank!!!!!

benjamin_1995 24-05-08 12:21

mijn iphone blijft maar zoeken naar apparaten en vind niets, weet iemand hoe ik apparaten kan vinden met bluetooth ??

Bomans 24-05-08 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benjamin_1995 (Bericht 116864)
mijn iphone blijft maar zoeken naar apparaten en vind niets, weet iemand hoe ik apparaten kan vinden met bluetooth ??

Dit al gelezen?
https://forum.iculture.nl/f1/ip...bluetooth.html

djoek 13-06-08 22:53

weet iemand hoe je de iphone koppelt met Blue&Me (in Fiat 500)?

gndoet 18-06-08 21:25

Help HELP HELP!!!??
Na maanden goed gefunctioneerd te hebben moet ik ne u elke keer dat ik de motor afzet/auto verlaat mijn carkit (Opel Astra) opnieuw verbinding laten maken met mijn IPhone. dit houdt dan enkele seconden stand en opnieuw wordt de verbinding verbroken. Heeft iemand hier een oplossing voor.
Moet wel vertellen dat het ongemak is onstaan nadat het autolaadsnoer (de sigaretten adapter) een kortsluiting gaf en door brande. Ondanks de kortsluiting is de IPhone wel met alle andere functies goed blijven werken.

Help?

erictummers 18-06-08 22:13

Nieuw contact niet in handsfree lijst
 
Ik denk dat ik de enige ben met dit probleem:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erictummers (Bericht 105204)
Besluit ik het gesprek aan te nemen dan moet ik 10 seconden (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, best lang) wachten voordat de verbinding gemaakt is. Op zich geen probleem, maar wel iritant.

:(

Er is me helaas nog iets opgevallen:
Een nieuw contact ingevoerd op de iPhone, maar na een week staat deze nog niet in mijn lijst op de handsfree erbij. Misschien heeft het te maken met de synchronisatie met Outlook?:(

De geluidskwaliteit is bij mijn RD4 echter super, geen enkel kraakje of echo probleem. :)

Ranald 06-07-08 20:48

Voor de mensen met een nokia carkit ik weet niet of je ook een instellingen menu hebt waarin je bv de sterkte van de microfoon van de carkit kan regelen misschien kan je daar iets met de echo eruit halen.

De echo komt voort uit dat de microfoon van de carkit het geluid van de carkit wat over de speakers van de auto gaat weer op vangt.

Doblie 06-07-08 23:35

Kan niemand een App ontwerpen waarbij je wel andere mobiele apparaten kan zien en mee kan verbinden? Dit is waardeloos van Apple zo.

iMick 07-07-08 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doblie (Bericht 135370)
Kan niemand een App ontwerpen waarbij je wel andere mobiele apparaten kan zien en mee kan verbinden? Dit is waardeloos van Apple zo.

Denk als zoiets mogelijk was het als 1 van de eerste dingen werd gemaakt.
Dus denk niet dat het er is ;)

Doblie 07-07-08 14:09

Vaagish, alle mobiele telefoons kunnen het, en dan kan de hyper-moderne iPhone het niet? Dat vind ik heeeeuul vreemd.

gndoet 07-07-08 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oranje (Bericht 114356)
Ik gebruik sinds 6 weken mijn iPhone samen met een oortje. Dat werkte prima. Echter zonder aanwijsbare reden staat bleutooth nu uit en deze functie krijg ik niet meer aan de gang. Als ik het probeer aan te zetten blijft het apparaat zoeken. Mogelijk kan dit verholpen worden door een reset uit te voeren, maar dat betekent dat ik allerlei sleutels opnieuw moet gaan instellen. Heeft iemand een vergelijkbare ervaring, is bekend wat de oorzaak hiervan is en weet iemand een eenvoudige oplossing????

Bij voorbaat heel veel dank!!!!!

Zorg dat je historie van je telefoonboek leeg is. Stel dan opnieuw je verbinding in(luchthaven optie aanzetten voor enkele seconden deze uit zetten door je bluetooth te activeren). Als je vanaf dat moment je geheugen (= historie) zo leeg mogelijk houdt dan kan dit niet meer gebeuren.:D

mamutskywalker 15-07-08 15:42

blijft de iphone 3g ook zoeken met de bluetooth na inschakelen
dit ivm batterij

alvast bedankt

gndoet 16-07-08 20:11

Wie Weet Wat???
:confused:
Bij het zelf bellen dien ik eerst in het display de luidspreken aan te zetten.
Kan dit niet met een vaste instelling gebeuren??
Dit gebeurt ook als ik via de carkit bel maar als ik gebeld word is dit niet het geval.
Ik snap er niets meer van??!!??
Fijn en mooi toestel die Iphone, alleen af en toe :mad::mad::mad::mad::mad:

MCNO 17-07-08 11:22

@gndoet, wat bedoel je?
Normaal gaat de Iphone connecten met de carkit, dat kan even duren, zeker als er een ander persoon tussentijds met BT in je auto heeft gezeten.

Die luidspreker optie (keuze) op je Iphone heb ik (d8 ik) ook, maar ook bij een sony en negeer je gewoon.

Welk auto type -carkit heb je?

@all, de geluidssterkte op je Iphone instellen op half, daarna connecten met BT en even spelen met het geluidsniveau van je BT set.

Bij mij werkt het nu zonder echo, en is de de andere kant helder en word ik helder gehoord.

Lezz 21-07-08 19:28

Ik heb sinds anderhalve week de kenwood bt8041 autoradio, maar wanneer ik bel via de radio (bluetooth) klinkt de verbinding heel erg slecht bij de ontvanger. Robotachtig heb ik al van meerdere mensen te horen gekregen. Net even mijn oude sony ericsson W810i gebrobeerd via bluetooth en die doet het perfect, de geluidskwaliteit bij de ontvanger is super.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? bij firmware 1.1.4 en 2.0 getest.

EDIT: Kenwood gesproken en het lijkt de bluetooth firmware te zijn die op de radio staat. Er is een nieuwe firmware versie in testfase die het probleem *zou* moeten verhelpen.

ServicePack 19-08-08 11:25

Is hier al een oplossing voor?? (Echo met Nokiacarkit)

alexvandersluijs 21-08-08 18:25

Ook ik heb het probleem met een origineel (niet gejailbraikte) Iphone 3G (met alle versies FW 2.0 en 2.01 en 2.02) dat hij eindeloos blijft zoeken. Met geen mogelijkheid maakt hij verbinding, laat staan dat ik ergens een pinkode kan invoeren. Ik heb net een klacht ingediend bij geschreven.klachten@t-mobile.nl.

Tip: print de emails uit en bouw een dossier op. Anders moeten ze maar een nieuwe sturen, kijken of die het wel doet. Met die van mijn vrouw lukt het wel !

De carkit is een Nokia die het hiervoor met diverse telefoons, waaronder een HP, feilloos heeft gedaan.

z-nyx 27-08-08 18:34

Ik vraag mij af , ze zijn van alles aant maken of omzijlen ( apps )
Kunnen ze nou niet iets vinden om die :confused: blauwetand zo te maken dat ik gewoon tel nummers en andere dingen kan vertsuren naar een andere mobile telefoon. Of loop ik achter en is het er al lang:D

Jurgen01 14-10-08 21:54

Ik heb iets soortgelijks met mijn pioneer avic x1 BT. De iphone pairt wel, maar met geen mogelijkheid krijg ik het tot nu toe voor elkaar om mijn telefoonboek over te zetten naar mijn autoradio. Iemand hier misschien ervaring mee en nog fijner een oplossing?

King1987 14-10-08 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen01 (Bericht 205884)
Ik heb iets soortgelijks met mijn pioneer avic x1 BT. De iphone pairt wel, maar met geen mogelijkheid krijg ik het tot nu toe voor elkaar om mijn telefoonboek over te zetten naar mijn autoradio. Iemand hier misschien ervaring mee en nog fijner een oplossing?

Meer invo over de avic x1 bt kan je hier vinden:
https://forum.iculture.nl/f22/i...r-avic-x3.html

EDIT
Sorry, dit gaat vooral over de x3, maar misschien kan jij er ook wat info uit halen ;)



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:48.