iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   Bluetooth (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/2172-bluetooth.html)

perrie 16-02-09 16:00

nog steeds niet

spysical 17-03-09 20:29

ibluetooth
 
hoe zit het dan met ibluetooth?
Zover ik weet werkt het gewoon...

justinjob 18-06-09 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bobke1 (Bericht 18832)
Heeft er nog iemand last van dat als je bleutooth,inschakeld op je iphone,hij blijft zoeken.Zoja wat kan je daar aan doen,om hem te kunnen koppelen met een ander bleutooth apparaat.Alvast bedankt voor de hulp.


ik heb hier ook last van krijg geen verbinding met ander aparaat wie o wie kan helpen:mad:

alexvandersluijs 18-06-09 12:44

Bluetooth
 
Met versies voor 3.0 geldt dat er alleen contact kan worden gemaakt met carkits en koptelefoons, welke op hetzelfde bluetooth protocol werken. Let op: er zijn dus carkits die wel samenwerken, maar dat hoeft niet.

De poorten voor uitwisselen van muziek waren geblokt, omdat Apple iedereen wil dwingen naar hun iTunes Store. Maar ook uitwisselen foto's, bestanden en visitekaartjes (heel slecht van Apple, heeft ze ook erg veel kritiek opgelevert) was niet mogelijk.

Ik heb begrepen dat met 3.0 een aantal zaken wel mogelijk zou moeten zijn, Visitekaartje kan nu met email en mms verzonden worden, maar Bluetooth zie ik nog nergens staan in 3.0. Dus ik snap nog steeds niet waarom Apple dit niet gelijk meeneemt in de update.

Bij foto's kun je emailen, mms, naar mobile me sturen, aan contact toewijzen en als achtergrond instellen. Dus ook hier ontbreekt de BT.

Ze laten het dus weer liggen, inmiddels zijn er tal van aanbieders die de iPhone aardig hebben geimmiteerd en al lang BT gebruiken voor alles en nog wat.

justinjob 18-06-09 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KDK (Bericht 38588)
Ik kreeg hem wel aan de carkit, uitgaand bellen ging goed. Inkomend ook, daarna niet meer. Toen ik terugbelde schakelde hij mooi over op de carkit maar na ca. 2 minuten gooide de carkit hem eruit terwijl de persoon nog aan de telefoon hing.

Iemand dergelijke ervaringen?
de Carkit is van Sony Ericson.

iphone werkt perfect met parrot 3100 nog nooit problemen gehad

justinjob 18-06-09 13:15

bleutooth
 
hoi heb parrot 3100 en nog nooit problemen gehad werkt super.
alleen vind ik het jammer dat bleutooth nog steeds niet werkt met os 3.0
krijgt geen verbinding erg shit:confused::confused::mad::mad:

walberg 18-06-09 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justinjob (Bericht 300067)
iphone werkt perfect met parrot 3100 nog nooit problemen gehad

Ja maar met multimedia systemen als pioneer avic x1 bt dus niet. Tenzij je bereid bent hem iedere keer weer helemaal opnieuw in te stellen als je de auto in komt.

justinjob 18-06-09 19:39

ik heb inderdaad eerst ook problemen gehad met op nieuw instellen maar heb effe gegoogled en moest twee draden omwIsselen en vanaf dat moment was het goed

antvuur 19-06-09 11:30

Is iBluetooth via cydia de einige app voor het versturen van bestanden??

Bomans 19-06-09 11:32

voorlopig wel ja.

pieter0000 19-06-09 11:43

ik heb op de iphone bluetooth aan staan. Mijn computer herkent de iphone, maar de iphone kan geen verbinding maken met de computer. Iemand enig idee wat hier fout is? merci

Bomans 19-06-09 11:45

Dat werkt niet.
Het bluetooth profiel laat dat niet toe van apple.

pieter0000 19-06-09 12:01

merci, maar hoe moet dat dan met tethering, ik dacht dat je contact via bluetooth kon maken :)

Ronn 21-06-09 11:00

Hoi Allemaal,

Ik ben het goed zat dat bestandsuitwisseling niet werkt!!, het is gewoon een aanfluiting dat de meest geavanceerde mobiele telefoon van dit moment dit niet ondersteunt omdat apple dan inkomsten mist en vanwege DRM redenen dit blijft blokkeren.
Ik snap dan ook heel goed dat er mensen zijn die denken" voor mij geen iPhone!"

matthijs46 21-06-09 14:56

Wij hebben een Toyota Prius, de iPhone is probleemloos gekoppeld aan de auto, maar ik krijg op geen enkele manier mijn telefoonboek gekopieerd van de iPhone naar de Prius.
Wie weet hoe dat moet, of gaat dat gewoon niet. Mijn vorige Sony had een verzendprogramma hiervoor en de Prius stond dan op ontvangen. Maar bij de iPhone zie ik geen enkele optie in wat voor menu dan ook.

Joost213 18-07-09 11:42

Aargh, ik ben zojuist gister van een iPhone 2G naar een iPhone 3G geswitcht, voornamelijk om 2 redenen:

- 3G (bevalt goed :))
- A2DP support waardoor ik eindelijk via bluetooth-headset muziek zou moeten kunnen luisteren

Echter, na jailbreak/unlock van de 3G kan ik bluetooth uberhaupt niet aanzetten. Cirkeltje blijft even draaien, en gaat dan terug naar uit. Ook via SBsettings geprobeerd in te schakelen, geen resultaat.

Ik heb inmiddels vrijwel alles geprobeerd wat ik zelf kan bedenken, ook dingen die eerder in dit topic zijn genoemd zoals:

- flight mode aan/uit bluetooth aan/uit
- netwerkinstellingen gereset
- alle instellingen gereset

Dit alles heeft tot niks geleid, dus nu min of meer ten einde raad wat betreft de bluetooth.

Heeft iemand enig idee van iets anders wat ik zou kunnen proberen? Maakt niet uit hoe onbenullig het lijkt, ik kan er slecht tegen als dingen niet werken dus ik ben bereid om pretty much alles te proberen...:confused:

matthijs46 18-07-09 15:04

hi, ik heb ook een 3G met 16G, deze is gekocht met versie 2 en direct een week of 3 later ge-update naar 3. Bluetooth werkt perfect, ook na de update. Geen enkel probleem. Mijn iPhone is wel een Italiaanse met origineel geen sim-lock ;)en hier werkend met super sim van Vodafone. Komt het misschien door de jailbrake?
suc6

perrie 19-07-09 12:50

nee hoor mijne is gejailbreakt en 3.0 erop en bluethoot headset werkt gewoon bij mij ook muziek.

mvg perrie

Joost213 19-07-09 13:04

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik kan zelf niet testen of BT het zonder jailbreak wel doet, maar omdat ik verder op 't forum/online nauwelijks iets in die richting qua problemen kan vinden leek het me onwaarschijnlijk dat de jailbreak daar invloed op heeft.

Blijft het probleem dus nog steeds hetzelfde helaas. Ik heb de 3G overgenomen van iemand die zeer zuinig op de telefoon is geweest en de telefoon is ook slechts een paar maanden oud. Aan 't uiterlijk is dit ook duidelijk te zien, er is nog niet het kleinste krasje of deukje te bespeuren. Zou het niet functioneren van bluetooth dan een intern fabricagefoutje kunnen zijn?

Mocht iemand nog suggesties hebben, let me know!

den_ivan 19-07-09 21:40

Jammer dat deze niet aan men macbook gekoppeld kan worden om smsjes te versturen à la iChat :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:35.