//

Fan slaat op hol na plaatsen ssd ipv optical drive

Fan slaat op hol na plaatsen ssd ipv optical drive discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, Zojuist in mijn iMac 2010 27" een ssd geplaatst volgende deze tutorial: iMac Intel 27" EMC 2390 SSD Dual Drive Installation - Crucial De ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-03-15, 10:31
vdonline vdonline is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 12
Standaard Fan slaat op hol na plaatsen ssd ipv optical drive

Hi,

Zojuist in mijn iMac 2010 27" een ssd geplaatst volgende deze tutorial:
iMac Intel 27" EMC 2390 SSD Dual Drive Installation - Crucial

De ssd is ipv van de optical drive gekomen. Alleen slaat de fan van de optical drive nu op hol als ik de iMac aan zet. De optical drive thermal sensor connector is na het verwijderen van de optical drive dus weg. Wordt nu niks mee gedaan lijkt mij..?

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Moet die fan überhaupt nog wel draaien?

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-03-15, 10:36
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je moet die sensor ook terug plaatsen!
Staat ook zo in de ifixit handleiding als ik me niet vergis.

Ik heb 'm zelf op de behuizing van de bay geplakt. Natuurlijk doet ie daar nog wel wat; hij meet de temperatuur. En als hij niks meet omdat de sensor überhaupt niet meer aanwezig is (meetwaarde = oneindig), dan gaat het koel management systeem (SMC?) op save mode: volop draaien.

De ventilator van de auto werkt ook zo, als de temperatuurvoeler bij de koelvin stuk is, gaat ie voor de zekerheid volop draaien.

De redenering is als volgt: beter een te koude auto / computer / apparaat dan een overhitte (en dus de kans op stuk gaan!)
  #3  
Oud 21-03-15, 10:45
vdonline vdonline is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 12
Standaard

Oke, dus de sensor van de optical drive afhalen en plaatsen op de ssd en de connector vast maken op het logic board?

Thanks!
  #4  
Oud 21-03-15, 10:50
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zeker! Waar je de sensor precies plaatst (ssd of de bay waar die in zit - een ssd wordt toch niet warm) is m.i. nog minder belangrijk dan dát die iig aangesloten is op het moederbord. Dan krijgt het management tenminste metingen / waardes door, waarop de snelheid van de fan geregeld kan worden. En zal die alleen sneller gaan draaien als de sensor hogere waardes (temperatuur) meet.
  #5  
Oud 21-03-15, 13:41
vdonline vdonline is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 12
Standaard

Volgens mij is het gelukt. De fan draait normaal en yosemite nu net op de nieuwe ssd geïnstalleerd en loopt lekker.

Bedankt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone4 slaat "op hol" naar gebruik oortjes Krinos iPhone accessoires en onderdelen 1 08-08-12 13:09
iPad slaat op hol Sugamilk iPad algemeen 11 30-05-12 18:37
Muziek: Docking Optical IphoneIpodTouch Muziek, foto & video 0 27-03-12 20:36
Muziek: iphone slaat op hol, muziek versneld+ random voicecontrol abdallahjohn Muziek, foto & video 5 29-08-10 03:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:30.