//

170GB aan programma's op MacBook Pro

170GB aan programma's op MacBook Pro discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb een vraag (na te hebben gezocht op het WWW), alleen ik kon geen gepaste antwoord vinden. Aanvullende info: Ik heb een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-07-17, 12:20
Morpheus Morpheus is offline
• iOS 10.3.2
• 11.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: 127.0.0.1
Berichten: 8
Standaard 170GB aan programma's op MacBook Pro

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag (na te hebben gezocht op het WWW), alleen ik kon geen gepaste antwoord vinden.

Aanvullende info:
Ik heb een MacBook Pro en het OS is OSX El Capitan (versie 10.11.6) uit medio 2012 (12" inch non-Retina) en heb een (240GB) SSD erin gezet en een tweede harddisk van 500GB (traditioneel) en 16GB ram. Ik ben beetje lui, want heb nog niet geupgraden naar macOS ;-).

Ik zie echter dat ik 170GB aan programma's geïnstalleerd staat, terwijl ik niet zoveel geïnstalleerd heb. Alle bestanden staan ook op de andere schijf en op OneDrive met twee accounts: 1 privé en de andere zakelijk.

Is er een manier om deze op te schonen of te veranderen in de Spotlight?

Zie bijgevoegde afbeelding voor details.


Alvast bedankt!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Schermafbeelding 2017-07-06 om 12.13.45.png‎ (61,0 KB, 11x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-07-17, 14:38
Qcollective Qcollective is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2017
Berichten: 37
Standaard

In Sierra heb je in dat menu ook een "beheer" knop, waardoor je vrij specifiek kunt zien waarover het allemaal gaat. Misschien toch maar even upgraden naar Sierra.

Wel even eerst een backup maken natuurlijk.
  #3  
Oud 13-11-17, 15:48
Morpheus Morpheus is offline
• iOS 10.3.2
• 11.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: 127.0.0.1
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qcollective Bekijk bericht
In Sierra heb je in dat menu ook een "beheer" knop, waardoor je vrij specifiek kunt zien waarover het allemaal gaat. Misschien toch maar even upgraden naar Sierra.

Wel even eerst een backup maken natuurlijk.
Een redelijke oude starttopic van mij, en ik wilde even een terugkoppeling geven.

Dit advies heeft mij inderdaad geholpen door een update te doen naar macOS Sierra (ik had de software al gedownload), en tevens ben ik ook direct geüpdatet naar macOS High Sierra. Hoewel ik "risico" had genomen om geen back-up te maken, verliep beide updates naar macOS Sierra en High Sierra, probleemloos. Ik wou een goedkope TimeCapsule op de kop tikken, maar het 'irriteerde' mij een beetje van de indicatie dat ik deze stap heb genomen.

SSD opslagruimte indicatie is hiermee opgelost .

Nogmaals bedankt voor dit advies!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MacBook Pro Retina of MacBook Pro 15 inch 750 gb? blackpirates Chat en geruchten 1 17-07-12 09:56
MacBook Pro S¡mon Chat en geruchten 7 30-07-09 20:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.