170GB aan programma's op MacBook Pro discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb een vraag (na te hebben gezocht op het WWW), alleen ik kon geen gepaste antwoord vinden. Aanvullende info: Ik heb een ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
170GB aan programma's op MacBook Pro
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag (na te hebben gezocht op het WWW), alleen ik kon geen gepaste antwoord vinden. Aanvullende info: Ik heb een MacBook Pro en het OS is OSX El Capitan (versie 10.11.6) uit medio 2012 (12" inch non-Retina) en heb een (240GB) SSD erin gezet en een tweede harddisk van 500GB (traditioneel) en 16GB ram. Ik ben beetje lui, want heb nog niet geupgraden naar macOS ;-). Ik zie echter dat ik 170GB aan programma's geïnstalleerd staat, terwijl ik niet zoveel geïnstalleerd heb. Alle bestanden staan ook op de andere schijf en op OneDrive met twee accounts: 1 privé en de andere zakelijk. Is er een manier om deze op te schonen of te veranderen in de Spotlight? Zie bijgevoegde afbeelding voor details. Alvast bedankt! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
In Sierra heb je in dat menu ook een "beheer" knop, waardoor je vrij specifiek kunt zien waarover het allemaal gaat. Misschien toch maar even upgraden naar Sierra.
Wel even eerst een backup maken natuurlijk. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit advies heeft mij inderdaad geholpen door een update te doen naar macOS Sierra (ik had de software al gedownload), en tevens ben ik ook direct geüpdatet naar macOS High Sierra. Hoewel ik "risico" had genomen om geen back-up te maken, verliep beide updates naar macOS Sierra en High Sierra, probleemloos. Ik wou een goedkope TimeCapsule op de kop tikken, maar het 'irriteerde' mij een beetje van de indicatie dat ik deze stap heb genomen. SSD opslagruimte indicatie is hiermee opgelost . Nogmaals bedankt voor dit advies! |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
MacBook Pro Retina of MacBook Pro 15 inch 750 gb? | blackpirates | Chat en geruchten | 1 | 17-07-12 10:56 |
MacBook Pro | S¡mon | Chat en geruchten | 7 | 30-07-09 21:29 |
|
|