//

Uitbreiden geheugen

Uitbreiden geheugen discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een Mac book Pro (medio 2012), Standaard zit daar 2x2Gb geheugen in. Heeft het zin dit te verhogen naar 2x4Gb waarbij alles dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-11-17, 09:37
Goudrenet Goudrenet is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: S.E. Asia
Berichten: 18
Standaard Uitbreiden geheugen

Ik heb een Mac book Pro (medio 2012), Standaard zit daar 2x2Gb geheugen in. Heeft het zin dit te verhogen naar 2x4Gb waarbij alles dan waarneembaar sneller gaat c.q. marginaal en nauwelijks meetbaar of met andere woorden, gewoon niet aan beginnen en beter t.z.t. een nieuwere kopen met meer vermogen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-11-17, 09:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb hier ook nog een MacBook Pro Mid 2012 met 8 GB RAM en een 512 GB Samsung 850 EVO SSD. Dat "oude" ding werkt nog perfect met nu macOS 10.13.2 High Sierra (Beta 3).

Voor macOS Sierra en High Sierra is 8 GB RAM wel aanbevolen. De maximale snelheidswinst haal je echter met een goede SSD. Zelfs met slechts 4 GB RAM gaat de geheugen swap op een SSD veel sneller.
  #3  
Oud 14-11-17, 10:54
Goudrenet Goudrenet is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: S.E. Asia
Berichten: 18
Standaard

Wat fijn, dat je zo snel reageert. Ik zie dat mijn Mac Book Pro draait onder OS X Yosemite. Dus om optimaal van mijn Mac een wat snellere machine te maken, is de oplossing mijn OS upgraden, geheugen uitbreiden naar 2x4Gb en de HDD vervangen door een SSD. Kan ik dan de oude HDD via een caddy nog steeds benaderen? Nadat dan de nieuwe SDD is geplaatst, hoe krijg ik dan OS High Sierra er op.
  #4  
Oud 14-11-17, 10:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudrenet Bekijk bericht
Kan ik dan de oude HDD via een caddy nog steeds benaderen? Nadat dan de nieuwe SDD is geplaatst, hoe krijg ik dan OS High Sierra er op.
Je kan de oude HDD nog gebruiken in een caddy. En macOS 10.13 High Sierra installeer je (gratis) uit de Mac App Store.
  #5  
Oud 14-11-17, 12:51
Goudrenet Goudrenet is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: S.E. Asia
Berichten: 18
Standaard

Je zult inmiddels al hebben opgemerkt dat ik niet echt een geroutineerde Mac gebruiker ben. Maar dankzij jouw input ga ik stapje voor stapje wat omhoog. Je 3-tal suggesties v.w.b upgrade OS, geheugen uitbreiden en vervangen HDD door SDD ga ik of wellicht zelf doen c.q. laat ik straks uitvoeren als ik volgende maand weer in NL ben. Zit nu nog even ver weg en daar zijn de mogelijkheden alsmede know how wel erg beperkt.
Onnodig te zeggen dat ik je zeer erkentelijk ben voor alles.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitbreiden geheugen voor Netflix Mirenwout iPad algemeen 6 06-07-17 07:42
Iphone 4S geheugen uitbreiden karizma50 iPhone accessoires en onderdelen 3 08-08-12 13:24
I2HD thema uitbreiden The Raptor Jailbreak apps en thema's 0 19-11-11 18:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:29.