macbook pro voorzien van ssd discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) in een eerder topic van mij werd verteld dat ik een ssd schijf in mijn macbook pro kan zetten wel nu is mijn vraag over ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
macbook pro voorzien van ssd
in een eerder topic van mij werd verteld dat ik een ssd schijf in mijn macbook pro kan zetten
wel nu is mijn vraag over de instal als ik SuperDuper gebruik om een clone te maken werkt het dan gewoon ? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
wat is het voordeel
ik ben daarin weer een leek |
|
|||
|
|||
Het voordeel van wat?
|
|
|||
|
|||
recovery paritie
|
|
|||
|
|||
In geval van zware problemen kan men met ⌘ + R de Mac opstarten van de recovery partitie en de boel herstellen.
|
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
macbook voorzien van een samsung evo ssd
super snel nu iedereen dank voor uitleg |
|
|||
|
|||
De Samsung EVO SSD is een goede keuze voor een oude Mac. De SSD controller past zich aan de SATA-II interface van de Mac aan. Dat kan je nakijken in de Systeeminformatie. Succes verder.
|
|
|||
|
|||
bij instal van high siërra krijg ik de volgende melding
deze schijf gebruikt niet de GUID petitieindelingen wijzig de petitie-indeling met schijfhulpprogramma selecteer het apparaat met de schijf 'klik op de knop wis' selecteer de volume-indeling en klik op wis wie weet raad |
|
|||
|
|||
Ik dacht dat je een kloon gemaakt hebt van de originele Macintosh HD? Als je dat niet gedaan hebt moet je de SSD formatteren in HFS+ met GUID partitie indeling.
In jouw vorig bericht schreef je toch dat de Mac nu supersnel is met de SSD. Ik kan eigenlijk niet goed meer volgen. |
|
|||
|
|||
dus hij moet er weer uit en een format doen?
oude er weer in en dan de cloon opnieuw doen? |
|
|||
|
|||
nieuwe install gedaan en met Time Machine back up terug gezet
nieuwe high siërra erop alles blijkt nu te werken |
|
|||
|
|||
Tof dat het werkt. Met het onderstaande terminal commando kan je ook TRIM aanzetten:
Code:
sudo trimforce enable |
|
|||
|
|||
Trim wat voor functie heeft dat
|
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Mac OS X: HDD uit macbook halen en gegevens kopiëren naar nieuwe macbook met migratie-assistent | demonski | Desktop-applicaties | 3 | 23-09-17 20:53 |
MacBook Pro Retina of MacBook Pro 15 inch 750 gb? | blackpirates | Chat en geruchten | 1 | 17-07-12 10:56 |
|
|