//

High Siera USB installatie..... 15 uur....

High Siera USB installatie..... 15 uur.... discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb nu spijt natuurlijk maar whats done is done... En moet nu weer verder.. Op mijn IMac probeerde ik ICloud foto bibliotheek weer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-08-18, 21:36
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard High Siera USB installatie..... 15 uur....

Hallo,

Ik heb nu spijt natuurlijk maar whats done is done... En moet nu weer verder..

Op mijn IMac probeerde ik ICloud foto bibliotheek weer te activeren. Ik kreeg de melding dat dit alleen kan op een Mac OS uitgebreid geformatteerde schijf. Ik heb dit via HD utility bekeken en er werd aangegeven dat deze wel als zodanig was geformatteerd. Ik had echter WEL een DOS partitie en besloot die zo wie zo te wissen. Hierbij de fout gemaakt de verkeerde partitie te wissen. Om het te verergen besloten de hele schijf te wissen. Betreft een kleine 500GB schijf met 1 partitie voor IMac en 1 partitie voor de Dos applicatie.


Aangezien de IMac na een herstart niet meer wilde opstarten door de gewiste partitie via cmd R de optie om de schijf in zijn geheel te formatteren gekozen. Om de een of andere manier wilde hij de hele HD niet formatteren. Er werd aangegeven dat de partitie niet kon worden gedeactiveerd (terwijl deze wel al deactief stond aangegeven).

Ook dit gelaten voor wat het was... Bij een vriend een High Siera bootable US gemaakt. Dit is prima gelukt,.
Nu gekozen voor Alt knop in te drukken na herstart en de keuze voor installatie via de 2.0 USB.

De installatie is gestart maar systeem geeft eerst aan dat deze na 15min klaar zal zijn... n is dit 14 uur n 24 minuten....


Is dit normaal? Logboek geeft wel een hoop info maar dat zegt mij niet zo veel...

Is het überhaupt mogelijk om de High Siera installatie file van een ander type IMac te gebruiken???
Installatie via netwerk functie deed het bij nl. Waardoor ik wel voor deze optie moest kiezen...

https://www.mupload.nl/img/mxgh0uobio3e.jpeg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-08-18, 17:36
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard

Besloten een nieuwe ssd schijf te plaatsen en installatie uit te voeren.
Mag een slotje op
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Magic Numpad en High Sierra Smartoptics Desktop-applicaties 3 26-10-18 22:51
Mac OS X: All my files macOS High Sierra Sander26 Desktop-applicaties 2 05-11-17 13:40
High contrast/inverse mogelijk? wolvie iPad algemeen 4 20-10-15 03:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:02.