//

Time Machine: in welke map staat de Outlook mail?

Time Machine: in welke map staat de Outlook mail? discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Toen ik na een schone installatie van mijn iMac, mijn (Outlook voor Mac 2010) mail wilde terugzetten, bleek de backup niet goed gegaan te zijn. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-03-19, 22:31
AnnemiekB AnnemiekB is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 24
Standaard Time Machine: in welke map staat de Outlook mail?

Toen ik na een schone installatie van mijn iMac, mijn (Outlook voor Mac 2010) mail wilde terugzetten, bleek de backup niet goed gegaan te zijn. En de voorlaatste backup was toch alweer van november vorig jaar. Beter dan niets, maar ik zou die vier maanden mail ook wel graag terugwillen.

Nu heb ik in Time Machine de backup map gevonden van de dag voor de schone installatie. Maar daar kan ik de mail niet in terugvinden, alleen de Outlook applicatie zelf. Staat de mail er niet in of heb ik de juiste map nog niet gevonden?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-03-19, 16:59
AnnemiekB AnnemiekB is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 24
Standaard Stapje verder: nu nog olk14message bestanden converteren

Opgelost!

Probleem en tegelijkertijd de oplossing was dat na een schone installatie de backups weliswaar nog op de server staan, maar door Time Machine niet meer gezien worden. Met Finder toch kunnen bladeren in de backups en de mail uiteindelijk gevonden in de map Documenten⁩ ▸ ⁨Microsoft User Data⁩ ▸ ⁨Office 2011 Identities⁩ ▸ Main identity.
Deze map heb ik gekopieerd naar mijn Mac. Vervolgens was het een kwestie van bij de bestanden in de map Message Sources de extensie "olk14message" te vervangen door "eml" en daarna kon ik ze naar Outlook slepen.
Het was even even een klus, maar de converteerprogramma's die dat automatisch doen, kosten allemaal zo tegen de €80,-. Dus dat was snel verdiend.

Laatst gewijzigd door AnnemiekB; 29-03-19 om 14:18.
Reageren

Labels
outlook 2010, time machine



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
time-machine / reservekopie Frava Desktop-applicaties 0 15-02-18 21:28
Mac OS X: Waar zet Time Machine kopie van Outlook for Mac neer? AnnemiekB Desktop-applicaties 7 30-04-16 11:03
Mac OS X: Time machine Lancia Desktop-applicaties 3 04-05-14 20:37
Time Machine Destiny Chat en geruchten 5 26-05-08 23:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:43.