//

Email synchroon tussen Iphone & desktop

Email synchroon tussen Iphone & desktop discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik loop mezelf nu al een tijdje suf te zoeken voor een oplossing om mijn mail synchroon te krijgen tussen Iphone en desktop ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-05-10, 00:15
Redondo1982 Redondo1982 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 94
Lightbulb Email synchroon tussen Iphone & desktop

Beste mensen,

Ik loop mezelf nu al een tijdje suf te zoeken voor een oplossing om mijn mail synchroon te krijgen tussen Iphone en desktop (outlook).

Als ik een mailtje verstuur met mijn Iphone, dan wil ik dat hij op mijn desktop ook in de map 'verzonden items' komt. Ook vice versa...
Als ik dus een mailtje stuur vanaf mijn desktop, dan moet hij dus ook in mijn map 'verstuurd' komen van de desbetreffende emailaccount op mijn Iphone.

Ik ben ten einde raad en ik hoop dat er mensen zijn die mij heel gelukkig kunnen maken!

BVD
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-05-10, 00:02
pvdvossen pvdvossen is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik ben eigenlijk op zoek naar soortgelijke oplossing...

Ik heb het als volgt opgelost, niet ideaal maar het werkt wel.
Er vanuit gaande dat je bekend bent met Gmail; In de instellingen van Gmail kan je Accounts toevoegen (dus je desktop accounts b.v. ziggo, tiscali, telfort..). Je ontvangt dan je mailtjes (ook) in je Gmail (je kan Gmail een kopie op de server achter laten houden, zodat je 'm netjes op je desktop ook nog kan openen).

Vervolgens kan je in je desktop-applicatie (outlook?) je Gmail account configureren deze wordt dan continu bijgewerkt met internet (als je op internet een mailtje uit je inbox verwijderd heb je 'm ook niet meer in outlook, IMAP heet dat).

De enige problemen waar ik zelf dan nog tegenaan loop zijn:

1. als je je desktopaccounts (tiscali, ziggo, telfort..) niet importeert naar je iPhone, kan je vanaf deze mailadressen geen mailtjes versturen (wel gewoon via Gmail op internet, met de juiste instellingen)

2. Door punt 1 toe te passen krijg je de mailtjes dubbel binnen op je iPhone (1x via Gmail (IMAP) en 1x via Desktopaccounts (POP3)

3. Als ik m'n iPhone aan heb staan wil Outlook nog wel eens een fout geven (betreffende het tiscali account) dat de server in gebruik is (uiteraard door m'n iPhone..)

Als er iemand is die het beter voor elkaar heeft, of mijn 3 puntjes weg kan schaven, heel graag!

Redondo, ik kan me voorstellen dat mijn beknopte versie niet helemaal helder is, geef ff een gil als je 'r niet uitkomt.


Grtz Pim

Laatst gewijzigd door pvdvossen; 13-05-10 om 00:04.
  #3  
Oud 13-05-10, 00:18
Redondo1982 Redondo1982 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 94
Standaard

Toch de bekende workaround. Ik heb Gmail nog nooit gebruikt, maar weet wel hoe het werkt. Dit is voor mij de bevestiging dat dit één van de manieren is. Ik heb er nog wel een paar, zoals een hosted exchange server. Echter lijkt Gmail de beste oplossing. In iedere geval wil ik je hartstikke bedanken voor je hulp en je verhaal is super helder. Ik ben immers vergevorderd, doordat ik mezelf helemaal dolgedraaid heb gezocht voor een oplossing.

Ik zal het nu gewoon even moeten gaan proberen. Waarom niet gewoon een Activesync functie, he? Apple dwingt gewoon tot het nemen van MobileMe.
  #4  
Oud 13-05-10, 00:41
pvdvossen pvdvossen is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik persoonlijk ben niet bekend met MobileMe, als jij een betere oplossing vindt dan de mijne, laat het me weten!
Het enige probleem waar ik me aan erger is dat ik de accounts op m'n iPhone toegevoegd moet hebben om 'r e-mails mee te kunnen versturen (wat dus de dubbele mails oplevert...). Verder functioneert het opzich wel.
  #5  
Oud 13-05-10, 10:59
Redondo1982 Redondo1982 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 94
Standaard

Gaan we doen. Ik ga er deze week nog mee aan de slag! Spreek je snel...
  #6  
Oud 17-05-13, 09:44
Jacq64 Jacq64 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 3
Standaard

Hoi,
Ik krijg ook dubbele e-mails binnen.
Dat had te maken dat ik mijn ipad met een draadje aan de desktop had verbonden.
Sindsdien krijg ik constant dubbele e-mails binnen.
Een oplossing heb ik op het forum ook nog niet gevonden.
weten jullie raad?
  #7  
Oud 17-05-13, 09:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacq64 Bekijk bericht
Dat had te maken dat ik mijn ipad met een draadje aan de desktop had verbonden.
Staat er in iTunes synchronisatie met Mail aangevinkt? Of een andere Mail client die je op de Mac gebruikt? En welke Mail provider gebruik je? iCloud, Gmail, Hotmail, Yahoo Mail, enz..?
  #8  
Oud 17-05-13, 09:58
Jacq64 Jacq64 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Staat er in iTunes synchronisatie met Mail aangevinkt? Of een andere Mail client die je op de Mac gebruikt? En welke Mail provider gebruik je? iCloud, Gmail, Hotmail, Yahoo Mail, enz..?
Ja ik denk van wel, maar vind nu niet waar dat staat?
Ik gebruik ICloud.
  #9  
Oud 17-05-13, 10:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacq64 Bekijk bericht
Ik gebruik ICloud.
Als je iCloud Mail gebruikt is het overbodig om in iTunes Mail sync in te schakelen. Normaal gezien staat dat zelfs automatisch uit. Kijk dat eens na:

  #10  
Oud 17-05-13, 10:06
Jacq64 Jacq64 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 3
Standaard

bedankt, nu heb ik geen ICloud account omdat ik al vijf mailadressen sync

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 mei 2013 om 10:09 ----------

ook in mijn agenda komen dubbele afspraken te staan..ergens heb ik dus een instelling niet goed staan
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verschil tussen 3G & 3GS ? jeroenius iPhone algemeen 10 27-12-10 23:17
email synchroniseren tussen iphone, ipad en outlook arcovandermeij iPad algemeen 1 20-09-10 20:30
lader verschil tussen ipod & iphone ? PatRRick iPhone accessoires en onderdelen 6 14-07-10 18:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:30.