//

Tweaks?

Tweaks? discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had het afgelopen uur plezier met een exact gelijktijdige crash van m'n MacBook en iPhone, waarna in m'n Mac elk proces zo'n beetje leek ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-05-13, 18:54
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard Tweaks?

Ik had het afgelopen uur plezier met een exact gelijktijdige crash van m'n MacBook en iPhone, waarna in m'n Mac elk proces zo'n beetje leek te crashen (Finder, Dock, statusbalk, notificationservice o.i.d., daarna liep-ie vast). Heb nu weer alles opgelost

Maar nu vraag ik me wel af wat voor tweaks jullie gebruiken op OS X

Ik weet dat dit van oorsprong geen Mac forum is, maar dit forum en topic wel
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-05-13, 19:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zal mij haasten alvorens het topic gesloten of verwijderd wordt

1) TotalFinder;
2) MagicPrefs;
3) Growl;
4) Mount;
  #3  
Oud 31-05-13, 19:19
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Bedankt voor de reactie

Ik had m'n computer (weer?) (bijna) gemold met Deeper.

Ik had ooit TotalFinder, maar zit nu aan het gratis Xtrafinder. De enige opties die ik echt wil zijn tabbladen + twee tabs in 1 Finder-venster + lichte tekst op donkere achtergrond, die zitten bij Xtra en de rest is mooi meegenomen.
  #4  
Oud 31-05-13, 19:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Ik had m'n computer (weer?) (bijna) gemold met Deeper.
Deeper? Daar heb ik MacPilot voor en daar kan ik een ook een Mac mee laten crashen (als ik dat wil). Maar dat is geen "tweak" die continue actief is, dat ding tweakt alleen maar.
  #5  
Oud 31-05-13, 20:06
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ja oké, Deeper is ook niet continu actief. Het liep echter even vast toen het aanstond waarna de heisa aan crashes begon. Uiteindelijk crashte ik opeens naar het inlogscherm en na het inloggen gingen er weer processen crashen, enz. Maar Deeper is gratis (zo ook OnyX), dus voorlopig houd ik het daarbij. Wel bedankt

Ik gebruik CleanMyMac voor het opruimen/verwijderen van bestanden, apps en bijbehorende bestanden, e.d. Bevalt me beter dan MacCleanse. Gebruik jij hier iets voor? (MacPilot? )

/offtopic, hoe functioneert safe mode bij jou? Bij mij is alles traag en Safari gebruiken is niet te doen omdat de rendering in Safari sinds Lion naar de goot is (in safe mode helemaal + vastloper computer, in normale modus wordt een geladen pagina soms niet helemaal weergegeven, grijze gedeeltes, vooral bij scrollen).

Laatst gewijzigd door Bubbly; 31-05-13 om 20:37. Reden: Denkfoutje. MacCleanse bevalt me niet beter dan MacCleanse. CleanMyMac bevalt me beter dan MacCleanse.
  #6  
Oud 31-05-13, 20:20
iPhoneSjeng iPhoneSjeng is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Maastricht / Eindhoven
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Ja oké, Deeper is ook niet continu actief. Het liep echter even vast toen het aanstond waarna de heisa aan crashes begon. Uiteindelijk crashte ik opeens naar het inlogscherm en na het inloggen gingen er weer processen crashen, enz. Maar Deeper is gratis (zo ook OnyX), dus voorlopig houd ik het daarbij. Wel bedankt

Ik gebruik MacCleanse voor het opruimen/verwijderen van bestanden, apps en bijbehorende bestanden, e.d. Bevalt me beter dan MacCleanse. Gebruik jij hier iets voor? (MacPilot? )

/offtopic, hoe functioneert safe mode bij jou? Bij mij is alles traag en Safari gebruiken is niet te doen omdat de rendering in Safari sinds Lion naar de goot is (in safe mode helemaal + vastloper computer, in normale modus wordt een geladen pagina soms niet helemaal weergegeven, grijze gedeeltes, vooral bij scrollen).
Laat me je één ding aanraden, verwijder MacCleanse en Deeper onmiddelijk!
Hoe vaak moet ik het nog zeggen? Mac OS X is níet hetzelfde als Windows en je hoeft dus ook géén opruim- en cleanprogramma's te installeren. Google maar eens erop (vooral OnyX) en je snapt wat ik bedoel...

Laatst gewijzigd door iPhoneSjeng; 31-05-13 om 20:23. Reden: spelfout
  #7  
Oud 31-05-13, 20:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Ik gebruik MacCleanse voor het opruimen/verwijderen van bestanden, apps en bijbehorende bestanden, e.d. Bevalt me beter dan MacCleanse. Gebruik jij hier iets voor? (MacPilot? )

/offtopic, hoe functioneert safe mode bij jou?
Ik gebruik CleanMyMac2. Dat ding moet je echter goed configureren en in de gaten houden. Die app heeft op een Mac van mijn vrouw eens de Aperture foto cache opgeruimd. Bij de volgende iTunes sync was het gedaan met plaatjes syncen met Aperture op een iPad 4 (iTunes fout 1401). Dat is mij niet goed bekomen. Het was: nu onmiddellijk herstellen of een scheiding. Met een Time Machine restore van de Aperture bieb was dat echter vlug opgelost.

/offtopic/
Safe mode? Idem dito hier op een MacBook Pro en iMac. Op een Mac Pro geen enkel probleem (die heeft met een 12 Core Xeon + ATI Radeon HD 5870 daar weinig last van).
/ontopic/


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneSjeng Bekijk bericht
Hoe vaak moet ik het nog zeggen?
Mij hoef je dat niet te zeggen. Ik werk sinds 1984 ononderbroken met Macs en weet ondertussen een heel klein beetje wat goed is en niet goed is.
  #8  
Oud 31-05-13, 20:37
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

OnyX heb ik inderdaad verwijderd, al heel erg lang geleden. Ik bracht het echter op omdat MacPilot dat als concurrent noemt. Deeper gebruik ik echter om bepaalde dingen aan te zetten of te wijzigen. MacCleanse gebruik ik overigens niet echt (1x gedaan en lang getwijfeld over o.a. ongebruikte talen / PPC troep verwijderen; niet gedaan), dat was een denkfout. Ik prefereer CleanMyMac. Ik gebruik ze o.a. om resterende troep van verwijderde applicaties op te ruimen, oude bestanden op te sporen en daarnaast kun je in CleanMyMac aflezen hoeveel GB je al opgeruimd hebt. Dat vind ik allemaal wel handig, ongeacht of OS X sommige dingen zelf ooit opruimt.

@timosha
Daar heb je gelijk in... Ik laat het echter niets automatisch doen.

/offtopic, hopelijk lossen ze dit soort issues op met OS X 11, 10.9 verwacht ik niks bijzonders van..
  #9  
Oud 02-06-13, 20:02
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Nou het vastlopen/crashen van Deeper heeft toch diepere wonden toegebracht aan Finder die zich pas voortdeden na nogmaals te booten, dus ik heb maar weer de tijdmachine aangeslingerd
Reageren

Labels
crash, mac, os x, tweaks, yay



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: tweaks bvs1997 Jailbreak 1 01-06-12 19:44
Jailbreak apps/tweaks Sjoerdververs Jailbreak apps en thema's 1 03-05-12 11:54
Safari tweaks ipad Beaux Jailbreak apps en thema's 1 16-11-11 18:34
Tweaks weg dymion iPad algemeen 0 26-03-11 22:58
Tweaks 2.0 TestTopic ArB iPhone algemeen 10 27-07-08 13:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:00.