//

iTunes Wifi sync problemen

iTunes Wifi sync problemen discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een tijd werkt iTunes WIFI Sync niet goed meer, de iPhone word niet meer gevonden. Als ik even de WIFI van Mac uit/aan zet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-10-12, 09:55
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard iTunes Wi-Fi sync problemen

Sinds een tijd werkt iTunes Wi-Fi Sync niet goed meer, de iPhone word niet meer gevonden. Als ik even de Wi-Fi van Mac uit/aan zet dan vind iTunes de iPhone wel, als ik iTunes langer sluit dan 30sec word hij weer niet gevonden.

Beetje ten einde raad en zowat alles al geprobeerd, verschillende netwerk instellingen, iTunes opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft.

Wie heeft dit gelijkaardig probleem met dezelfde opstelling als ik. Modem-Apple Airport Extreme-iPhone4/iPhone5.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-10-12, 10:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Beetje ten einde raad en zowat alles al geprobeerd, verschillende netwerk instellingen, iTunes opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft.
Aan iTunes zal het niet liggen. iTunes kijkt alleen maar wat er door mDNSResponder aangeboden wordt. In iOS 6 is er wel een beetje veranderd in multicast DNS.

Over welke Mac, welke versie van OS X en welke firmware in de AirPort Extreme gaat het?
  #3  
Oud 12-10-12, 10:03
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

iMac '24 (2009) 2,66Ghz Intel Core Duo 2, OSX 10.8.2 en firmware versie airport is 7.6.1.

Heeft vroeger altijd perfect gewerkt, en vreemde is dat het voldoende is even de Wi-Fi van iMac uit/aan te zetten, dan werk het perfect zolang iTunes openstaat, maar als ik iTunes langer dan 30sec afgesloten laat is het weer hetzelfde probleem.
  #4  
Oud 12-10-12, 10:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Er van uitgaande dat je ook de OS X 10.8.2 Supplemental Update gedaan hebt zou eigenlijk alles moeten werken.

Elke verbinding tussen een iDevice en iTunes is een vellige netwerkverbinding, het maakt niet uit of die netwerkverbinding over een USB-kabel loopt of over Wi-Fi. Misschien dat er daar iets misgaat. Indien dat zo is kan je dat in de Console logs zien.

Of er is interferentie op het Wi-Fi signaal. Dat kan je snel uitsluiten door de AirPort Extreme op een ander "kanaal" te zetten, bij voorkeur kanaal 1 of 11 (of 13). Of voor een test de iMac en/of de iPhone 5 met de AirPort Extreme te verbinden op 5 GHz (als dat mogelijk is).
  #5  
Oud 12-10-12, 10:21
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Zeker geen interferentie, ben dagelijks bezig met zulke problemen oplossen . Maar het moet sowieso een netwerk probleem zijn vermoed ik, iTunes afsluiten, iMac opnieuw opstarten wil allemaal niet werken, maar effe Wi-Fi uit/aan en daar is de iPhone weer voor even.
  #6  
Oud 12-10-12, 10:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Zeker geen interferentie, ben dagelijks bezig met zulke problemen oplossen .
OK! Het was maar een idee om een en ander te elimineren als "root cause"
  #7  
Oud 12-10-12, 10:29
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Absoluut, hoe meer mensen denken hoe sneller een oplossing gevonden kan worden.
  #8  
Oud 12-10-12, 21:08
uitsmijter uitsmijter is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: In een huis
Berichten: 242
Standaard

Ik heb hier hetzelfde probleem...Ipad aan de oplader,iTunes openen,maar Wi-Fi sync knop blijft grijs.
adapter even aan en uitschakelen en dan werkt het wel.
Draai wel op een windows machine
  #9  
Oud 12-10-12, 21:59
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik heb er ook last van. Mijn iPad ligt op zolder aan de stroom. Mijn Mac Mini (Lion- iTunes) is met een ethernet kabel verbonden met mijn Time Capsule. Op zolder heb ik een Airport Express om het Wi-Fi bereik te vergroten. Mijn iPad heeft en vol Wi-Fi signaal, maar iTunes zegt dat hij niet kan syncen omdat hij mijn iPad niet kan vinden....erg vervelend. Het gebeurt niet altijd, maar wel vaak.

Overigens werkt Homesharing ook slecht op zolder, terwijl ik dus wel een vol Wi-Fisignaal heb. Na zo'n 5 minuten stopt de film die ik via Homeshare op mijn iPad kijk. Mijn Apple TV (ook op zolder) werkt overigen draadloos wel goed.
  #10  
Oud 13-10-12, 06:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik ben ook al een tijd gestopt met Wi-Fi sync. Te vaak fout meldingen dat m'n iPhone niet gevonden wordt. Dus ik loop elke avond even slaafs naar boven om middels usb te syncen.

Heel soms lukt het toch wel, als ik tussendoor de iPhone aan de lader hang, betrap ik de iPhone dat ie aan het syncen is...

Setup: iPhone 4 met iOS 5.1.1, Mac mini (late 2007) OSX Lion.
  #11  
Oud 13-10-12, 11:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik gebruik Wi-Fi sync ook niet Maar mijn vrouw gebruikt het heel intensief, zonder de minste problemen, met haar iPhone 5, iPad 3 en iMac (2011). Het schijnt dus wel te werken.

De configuratie is hier een Time Capsule als primaire router en een AirPort Extreme als bridged Wi-Fi access point.

Hier draait wel alles op 5 GHz wat op 5GHz kan draaien: iPhone 5, iPads en MacBooks. De dekstop Macs zijn bedraad aangesloten.

Om verder raden, gissen en piskijken te vermijden zullen de OS X gebruikers die problemen ondervinden toch eens in de Console logs moeten kijken. En de Windows gebruikers in de Event Viewer.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met sync itunes Vtenvoorde iTunes 0 27-01-12 12:54
sync problemen met Itunes cles iTunes 2 19-08-10 23:22
problemen restore Wi-Fi sync? rikkie123 iTunes 1 06-06-10 12:39
Sync problemen met iTunes frouk iTunes 0 25-01-09 09:47
Sync problemen met iTunes 7.7 hvingen iTunes 47 10-09-08 08:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:23.