//

Sync problemen met iTunes 7.7

Sync problemen met iTunes 7.7 discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds de installatie van iTunes 7.7 heb ik grote problemen met synchroniseren. Het proces is niet meer betrouwbaar en de gegevens worden niet volledig of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-07-08, 12:07
hvingen's schermafbeelding
hvingen hvingen is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 7
Standaard Sync problemen met iTunes 7.7

Sinds de installatie van iTunes 7.7 heb ik grote problemen met synchroniseren. Het proces is niet meer betrouwbaar en de gegevens worden niet volledig of onjuist van de iPhone naar Outlook overgedragen.

Wijzigingen die in Outlook hebben plaatsgevonden worden niet consistent in de pst file bijgewerkt. Dan zou je denken dat het aan de Microsoft software ligt maar ik denk het niet. Problemen ontstaan alleen na synchronisatie.

Voorbeeld: een adres met een plaatsnaam wordt voorzien van extra info (bv NL), na synchroniseren gaat deze info naar de iPhone. Na het verwijderen in Outlook van deze letters en opnieuw synchroniseren dan is de iPhone bijgewerkt naar de oude info maar blijft de info zichtbaar in Outlook in het overzicht van alle kaartjes.

Soortgelijke fouten komt ook voor in de Calendar waarbij entry in Outlook niet volledig worden weggehaald na verwijderen op de iPhone. Ook bij toevoegingen gaat het fout. Zaken die op de iPhone zijn ingevoerd komen niet terug in Outlook.

Ik ben de diverse dicussies aan het volgen en ik kan alleen maar concluderen dat het hier gaat om een fout in iTunes 7.7 die niet goed te werk gaat met de Outlook.pst files.

Alles al geprobeerd tot volledige herinstallatie toe van alles. De officiële procedure voor het herstellen van syncproblemen wordt beschreven in Knowledgebase article HT1692

De discussies op het Appleforum zijn: (inmiddels blijkt het een serieus probleem te zijn!)

Calendar no longer synchronozide

Can't resolve conflicts with Outlook Sync, Crash with AppleSyncUIHandler

Helaas is het forum nu even uit de lucht maar naar mijn obeservatie maakt het niets uit welke hard- en software je gebruikt:

Officiële iPhone of gehackt
iPhone 2G of 3G
Firmware 1.1.4 of 2.0
Outlook 2003 of 2007
XPPro of Vista
ServicePack 2 of 3

De enige contstante factor is iTunes 7.6 die opgewaardeerd is naar 7.7

Gelukkig heb ik in deze vakantieperiode maar heel weinig nieuwe invoer op mijn iPhone maar ik moet er niet aan denken dat over een maand het weer een hexenketel wordt met allerhande afspraken en adressen etc. Zoals het er nu uitziet worden die dus niet betrouwbaar overgezet naar Outlook.

Zijn er nog meer gebruikers met dezelfde problemen?

Thx

Laatst gewijzigd door hvingen; 20-07-08 om 19:53. Reden: Link aangepast
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-07-08, 12:54
ruud4810 ruud4810 is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 6
Standaard sync problemen

@hvingen

ik ben afgelopen zaterdag tegen hetzelfde aangelopen. zie het draadje https://forum.iculture.nl/f28/i...-new-post.html

grt
  #3  
Oud 16-07-08, 12:55
Ezekiel's schermafbeelding
Ezekiel Ezekiel is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Baarn
Berichten: 305
Standaard

Waarom laat je je iphone synchroniseren met een pst file in outlook.
of maak je geen gebruik van een exchange server.

ik maak gebruik van de Activesync synchronisatie en hier maakt het niet uit welke contacten ik aanpas(iphone of outlook) het synchroniseert beide kanten op.

het enige wat ik kan bedenken is dat itunes geen rechten heeft op je pst file
  #4  
Oud 16-07-08, 13:45
hvingen's schermafbeelding
hvingen hvingen is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 7
Standaard

Ik maak inderdaad geen gebruik van Exchange. Ik gebruik de meest normale setup... pc met daarop iTunes 7.7 en normale synchronisatie naar de iPhone.

Dat met ActiveSync van Microsoft ga ik uitzoeken. Interessante optie als dat zou werk. Dat betekend dat wij iTunes niet hoeven te gebruiken voor het Syncen... Heb je daar ervaring in?

Dat iTunes geen rechten zou hebben op de *.pst files lijkt mij sterk. Ik werk als Administrator op deze machine. Wel is er enige bijval voor jou opmerking. Op een forum heb ik gelezen dat indien je een nieuwe user aanmaakt onder WXPPro dat het sync probleem dan opgelost schijnt te zijn. Maar dat is voor mij geen optie.

Thx voor je reactie !
  #5  
Oud 16-07-08, 15:21
Ezekiel's schermafbeelding
Ezekiel Ezekiel is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Baarn
Berichten: 305
Standaard

voor de nieuwe user kan je natuurlijk even testen of dat werkt.
ik wil in de loop van de komende weken wel eens kijken of ik dit kan gaan testen maar ik zit midden in een exchange project bij een klant waar ik zit met exchange 2007 te spelen werkt trouwens erg goed met de iphone , de klant en ik hebben er beide een ik via exchange 2003 en hij via 2007 erg mooi allemaal.

dus als je daar iets meer van wil weten kan ik je helpen moet een paar vinkjes aanzetten in exchange en het werkt is niet moeilijk.

over een paar maanden thuis zelf maar even een exchaneg server installeren en mijn eigen domein hier aan koppelen.
  #6  
Oud 20-07-08, 16:01
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Synchroniseren contactpersonen werkt wel beide kanten op. Agenda niet. Erg vervelend. Ik werk met Outlook 2007.
  #7  
Oud 20-07-08, 20:03
hvingen's schermafbeelding
hvingen hvingen is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 7
Standaard

Hi folks,

Ben inmiddels gestopt met synchroniseren tussen iPhone en Outlook op een pc. De discussie volgend en afgaand op mijn ervaring heb ik er geen goed gevoel bij. Met syncen gaat van alles mis.

Om toch maar een stap te zetten in alle nieuwe ontwikkelingen heb ik een MobileMe account geopend en mijn Mac en PC gesynct. Dat blijkt aardig te werken ofschoon hier ook weer fouten optreden.

De labels die je in iCal kan koppelen aan een afspraak om deze een kleurtje te geven wordt door Outlook opgepakt als een aparte kalender/agenda. Met dus als gevolg dat je geen integrale agenda meer hebt met alle type afspraken in één overzicht.

Het voordeel van het syncen met MobileMe is dat nu de afspraken die gemaakt zijn op de iPhone, die niet verschenen in Outlook, nu wel opeens naar boven komen.

Hoe dan ook... het blijft modderen! Ik snap niet dat Apple op dit niveau steken laat vallen en dat het zo lang duurt voordat deze bugs zijn opgelost.

Ik heb begrip voor de schaal waarop nu alles in beweging komt maar dat maakt het nu nog veel belangrijker dat Apple zijn softwareontwikkeling nog meer dan voorheen op een nog veel hoger level brengt.
  #8  
Oud 21-07-08, 12:25
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Synchronisatie lijkt opgelost na versie herstellen iphone via itunes. Versie wordt dan veranderd in 2.0 (5A347). Dit was (5A345)
Wijzigingen in agenda op de Iphone worden nu wel op de PC in Outlook 2007 verwerkt na synchroniseren.
  #9  
Oud 21-07-08, 14:44
doolbyd doolbyd is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 4
Standaard

Middels de installatie van de nieuwste itunes en custom firmware 2.0 beschik ik plotsklaps over 2 agenda's en kan ik niet meer synchroniseren...

Mijn gebluf over de iphone is blijkbaar niet meer zo gegrond.
  #10  
Oud 21-07-08, 19:11
marc_dierens marc_dierens is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 25
Standaard

Hier ook een probleem. Heb een iPhone met 1.1.4 draaien, en vorige vrijdag kon ik nog zonder problemen synchroniseren. Ik heb geen wijzigingen gedaan aan software, geen iTunes veranderd, maar vandaag blijft de iPhone hangen bij het synchroniseren van mijn contacten en kalender. Als ik de beide uitvink loopt de sync wel, echter de muziek en films staan in het grijs, kan er niks aan wijzigen.

Wat ook nieuw is: hij vraagt om de 2.0 op mijn iPhone te updaten, terwijl de optie om automatisch een software update check te doen uitstaat!

Trouwens, mijn iPod synchroniseert ook niet meer, daar blijft hij ook hangen bij de contacts, alle content grijs.

EDIT Mijn probleem is opgelost, er was nog een sync actie die aan het lopen was sinds 10:43 waarvoor ik moest Sync klikken omdat een aantal gegevens ging aangepast worden.

Laatst gewijzigd door marc_dierens; 21-07-08 om 19:25. Reden: Probleem opgelost
  #11  
Oud 22-07-08, 09:01
Japiooo Japiooo is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Synchronisatie lijkt opgelost na versie herstellen iphone via itunes. Versie wordt dan veranderd in 2.0 (5A347). Dit was (5A345)
Wijzigingen in agenda op de Iphone worden nu wel op de PC in Outlook 2007 verwerkt na synchroniseren.

Als ik dit zou gaan doen zijn alle ingevoerde gegevens uit mijn Iphone verdwenen, toch? Want wat ik afgelopen week heb ingevoerd op mijn Iphone gaat dan toch verloren? Of moet ik pen en papier ter hand nemen om alles te controleren? Ik wil het wel doen, maar dan moet de handel wel werken. Is het nu al verstandig om over te gaan op de 2.0 versie??
  #12  
Oud 22-07-08, 10:04
Smiley's schermafbeelding
Smiley Smiley is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Gelderland
Berichten: 26
Standaard

mijn nederige mening in deze is;

Als je met Windows werkt en je wilt syncen met Outlook dan moet je op 1.1.4 blijven en iTunes 7.6 want die werkten prima. Rustig afwachten op een update of upgrade waarin deze problematiek is aangepakt. Ik heb deze problemen ook en ga downgraden omdat ik de problemen voorheen niet had.
en om eerlijk te zijn zie ik de voordelen voor 2.0 (nog) niet t.o.v. 1.1.4
__________________
Stof tot nadenken: "iedereen wil oud worden maar niemand wil oud zijn en er zeker niet oud uit zien..."
  #13  
Oud 22-07-08, 19:10
DaVirge DaVirge is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard

Had ook de probs met syncen van iTunes 7.7 + iPhone 2.0 (Old iPhone user) + exchange contacts/agenda. Na wat puzzelen heb ik het als volgt kunnen oplossen.

in versie 1.1.4 laatste sync maken met itunes 7.<=6.
Zodat al je nieuwste gegevens in ieder in outlook staan.
Daarna via outlook export agenda in .ics format exporteren.
Contacts exporteren via .xls format.
Daarna totale outlook agenda trashen door deze te autoarchiveren op een datum in de toekomst. En alle contacten trashen (select all) en dumpen in prullenbak.
Outlook afsluiten!

Dan lekker je phone upgraden en iTunes upgraden naar nieuwste versie.
Daarna outlook openen alles importeren (agenda + contacts).
iTunes laten syncen met je iPhone en voila! alles werkt en no probs no more!

To Doolbyd .. daarna kun je dan weer lekker verder showen met je iPhone
--------------------------
Try before you die
  #14  
Oud 22-07-08, 20:19
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Japiooo Bekijk bericht
Als ik dit zou gaan doen zijn alle ingevoerde gegevens uit mijn Iphone verdwenen, toch? Want wat ik afgelopen week heb ingevoerd op mijn Iphone gaat dan toch verloren? Of moet ik pen en papier ter hand nemen om alles te controleren? Ik wil het wel doen, maar dan moet de handel wel werken. Is het nu al verstandig om over te gaan op de 2.0 versie??
Ik zou wachten tot er een update komt. Ik was te voorbarig dat alles werkte.
Op Iphone nieuw contactpersoon gemaakt. Na sync wil ik in outlook klikken bij dat contactpersoon in adresboek, maar krijg ik foutmelding. (ongeldig entryid). In contactpersonen gaat het wel goed maar niet in adresboek e-mail. Kan misschien ook een fout van outlook zijn.
  #15  
Oud 23-07-08, 00:02
annevanhal annevanhal is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Veenendaal
Berichten: 16
Unhappy geen calender sync na upgrade itunes 7.7

Ik heb hetzelfde probleem hier. Na de upgrade naar iTunes 7.7 is het niet meer mogelijk de calender te synchroniseren.
Reset history geprobeerd maar geen resultaat.
Vervolgens reset history geprobeerd en ook in iTunes aangegeven dat ie mijn iPhone mag overschrijven met wat er in de Exchange calender staat.....gevolg..... LEGE AGENDA!!!! Ik kan je verzekeren dat mijn agenda boordevol staat.
Ik heb een "oud model" iphone die inmiddels op firmware 1.1.4 staat en ruim een half jaar zonder problemen werkte. Had ik die upgrade maar nooit uitgevoerd :-( Downgraden wordt een lastig verhaal, omdat ik nogal wat muziek gekocht heb via de Store. Die moet ik denk ik eerst naar cd branden en dan rippen op zo'n manier dat de DRM er vanaf gaat, anders ben ik die muziek mooi kwijt :-(
  #16  
Oud 23-07-08, 23:08
wilbur's schermafbeelding
wilbur wilbur is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 1
Standaard

Heb zelf hier een Iphone 1st gen. Met software 2.0 en itunes 7.7 en outlook 2007.

Ben aan het zoeken geweest en het volgende gevonden.
itunes synced opzich wel maar op een manier raken de afspraken vanuit je iphone corrupt o.i.d. want als je via de zoek functie gaat zoeken naar het item is het item wel zichtbaar. Als je het item opend en opnieuw opslaat dan staat hij wel in je agenda.
Maar ben bang dat we moeten wachten op een itunes update omdat ik het vermoeden itunes de afspraak niet goed wegschrijft

Laatst gewijzigd door wilbur; 23-07-08 om 23:13. Reden: Typo
  #17  
Oud 23-07-08, 23:45
Brum Brum is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Synchronisatie lijkt opgelost na versie herstellen iphone via itunes. Versie wordt dan veranderd in 2.0 (5A347). Dit was (5A345)
Wijzigingen in agenda op de Iphone worden nu wel op de PC in Outlook 2007 verwerkt na synchroniseren.
Wat bedoel je precies ??
Wat heb je gedaan ??
__________________
Peter
Den Haag
  #18  
Oud 24-07-08, 08:15
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
Wat bedoel je precies ??
Wat heb je gedaan ??
Kijk bij Instellingen/Algemeen/Info/Versie of daar 2.0 (5A347) staat of ..(..5). Heb je dat laatste, ga dan met je iPhone naar iTunes, maak een backup en klik op herstellen. Van de Apple site wordt dan de laatste build (..7) van fw 2.0 opgehaald, waarin mogelijk/kennelijk een fix zit voor het sync-probleem.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #19  
Oud 24-07-08, 11:06
Brum Brum is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Kijk bij Instellingen/Algemeen/Info/Versie of daar 2.0 (5A347) staat of ..(..5). Heb je dat laatste, ga dan met je iPhone naar iTunes, maak een backup en klik op herstellen. Van de Apple site wordt dan de laatste build (..7) van fw 2.0 opgehaald, waarin mogelijk/kennelijk een fix zit voor het sync-probleem.
Duidelijk en dank.
Ik begrijp echter van "Wil" dat ook dit niet heeft gewerkt, dus ik wacht even af met alles wissen... ;-)
  #20  
Oud 24-07-08, 11:26
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
Duidelijk en dank.
Ik begrijp echter van "Wil" dat ook dit niet heeft gewerkt, dus ik wacht even af met alles wissen... ;-)
Het werkt nu wel dat gegevens ingevoerd op de Iphone naar de contactpersonen in Outlook en agenda gaan. Maar ik merk een probleem tussen bestand contactpersonen en adresboek van outlook. Contactpersonen werkt goed maar de ingevoerde contacten op de Iphone geven een foutmelding alleen in adresboek als je op eigenschappen klikt van de ingevoerde contactpersoon, welke is ingevoerd via de Iphone.

Toch heb ik de indruk dat het een outlook probleem is tussen bestand contactpersonen en adresboek. Ik kan ook niet aanvinken gebruiken of wijzigen dat outlook het bestand contactpersonen moet gebruiken als adresboek.

Laatst gewijzigd door wil; 24-07-08 om 11:34.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met simkaart + sync 97752 iTunes 2 09-01-11 02:39
sync problemen met Itunes cles iTunes 2 20-08-10 00:22
iPhone 3G: Itunes sync problemen, na Redsn0w & Ultrasn0w succes guidojp Unlock 0 31-08-09 22:06
iPhone 3g, problemen met App sync. Zergum iPhone Apps 7 20-06-09 17:35
Sync problemen met iTunes frouk iTunes 0 25-01-09 10:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:39.