//

Nummers grijs op iPhone

Nummers grijs op iPhone discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals de titel zegt heb ik een probleem met een enkel muziekalbum wat niet wil syncen, dwz nummers komen wel op iPhone maar zijn grijs ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-01-14, 00:20
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Angry Nummers grijs op iPhone

Zoals de titel zegt heb ik een probleem met een enkel muziekalbum wat niet wil syncen, dwz nummers komen wel op iPhone maar zijn grijs en niet af te spelen. Ik heb uren gezocht op diverse fora, niets wil helpen. Ik heb windows 8 en iPhone 4, alles heeft de laatste software en FW updates. Dit heb ik allemaal geprobeerd:

1) ID tags converteren in iTunes (alle mogelijke tag-versies geprobeerd). Daarna album opnieuw syncen maar nummers blijven grijs

2) Alle muziek verwijderd van mijn iPhone en daarna weer teruggezet nu met het gewenste album aan bibliotheek toegevoegd. Het volgende gaat dan mis; slechts 24 nummers van de 2521 komen gedeeltelijk grijs op iPhone te staan?!

3) Sync ik de gehele muziekbibliotheek terug zonder het desbetreffende album dan komen 2507 nummers juist op de iPhone te staan. Probeer ik hierna het album weer toe te voegen dan verschijnen de nummers weer in grijs.

4) En dan nu het aller gekste; Dit zelfde muziek album synct wel gewoon goed met de laptop en iPhone 4s van mijn vriendin! Aan de MP3's kan het dus ook niet liggen.

Iemand een oplossing misschien? ik weet het niet meer...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-01-14, 16:06
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Nou om zelf maar antwoord te geven op mijn vraag; ik heb een oplossing gevonden en het heet copytrans. Een programma waar je handmatig muziek, fotos etc kan beheren zonder iTunes. Gewoon simpel; drag en drop, niks toevoegen, syncen (6van6) veel te omslachtig.

Het album waar ik problemen mee had ging zonder probleem op de iPhone, vanaf nu beheer ik mijn muziek met dit programma. Ik zit er aan te denken hetzelfde met foto's en video's te doen en itunes alleen nog maar te gebruiken voor syncen van contacten, sms en evt camerarol, daarvoor is het nog handig om een backup te hebben.

Ik begrijp eigenlijk steeds minder het nut van itunes om muziek te beheren. Het maakt in principe een extra kopie van je muziek wat al op harde schijf staat (12GB in mijn geval).
Bij deze dus mijn gehele muziek bibliotheek uit iTunes en vanaf nu sleur en pleur met copytrans. Eindelijk ook de mogelijkheid om gewoon eens muziek te delen/kopieren naar andere PC's en iPhones/iPods etc
  #3  
Oud 04-01-14, 16:09
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Het maakt in principe een extra kopie van je muziek wat al op harde schijf staat (12GB in mijn geval).
Dat hoeft niet.

Bij mij staan er in iTunes vooral verwijzingen naar muziek elders op mijn harde schijf (geen kopie).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 04-01-14, 16:45
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Als ik naar mijn muziek map ga in windows dan staat er een itunes map en die is 12Gb. Ik ga er vanuit dat dit de muziek is wat in iTunes staat, een kopie toch als het ware?

Kun je die kopie dan uitzetten en omzetten naar verwijzingen?
  #5  
Oud 04-01-14, 20:55
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik vermoed dat wij deze optie anders hebben ingesteld:

Als iTunes ingesteld is op "Kopieer bestanden naar 'iTunes Music' bij toevoegen aan bibliotheek", zal iTunes alle inhoud die wordt toegevoegd aan de iTunes-bibliotheek kopiëren naar de map iTunes Music. Als u deze instelling wilt aanpassen of de locatie van deze map wilt wijzigen, gaat u naar het tabblad Geavanceerd in de iTunes-voorkeuren.

https://support.apple.com/kb/HT1473?...L&locale=nl_NL

Misschien kun je de muziek uit iTunes verwijderen, de optie aanpassen en de muziek dan opnieuw toevoegen?
  #6  
Oud 06-01-14, 14:40
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Ik ben het nagegaan maar vinkje voor kopie staat uit. Waar ik wel achter ben is dat de itunes map niet gevuld is met muziek maar met apps!

Maar ja, het heeft verder niets te maken met wat mijn eigenlijke probleem was; nummers grijs op iPhone. Volgens mij is er gewoon iets corrupt in de bibliotheek, ik zit er aan te denken om alles weg te gooien en opnieuw toe te voegen.
  #7  
Oud 21-02-14, 14:59
kakbouter kakbouter is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 29
Standaard

Ik ken dit probleem van de TS.
Ik heb mijn muziek op een aparte partitie staan en wanneer ik ik die album voor album in iTunes zet dan kies ik voor 'Bestanden Verzamelen'. Zo krijg ik sowieso een kopie van de map in mijn iTunes bibliotheek en sycnt het probleemloos naar mijn iPhone.
Doe ik dat niet dan is iTunes de kluts kwijt. Ad random, dat dan weer wel. Niet echt helder die DB van iTunes.
Reageren

Labels
grijs, iphone, muziek, nummers, sync



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi schakelaar grijs iphone 3G veerle14 iPhone algemeen 16 28-06-13 14:51
iphone wi-fi grijs erikroeier iPhone algemeen 10 19-11-12 14:20
iPhone zwart/grijs scherm BadDuck iPhone algemeen 0 08-02-10 00:45
gsm nummers en vaste nummers ronin Archief 3 06-11-07 02:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:12.