//

Kan iTunes niet meer juist installeren

Kan iTunes niet meer juist installeren discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik poogde vandaag mijn iTunes naar de nieuwste versie te updaten. Voor de update kon ik iTunes nog opstarten, maar tijdens het updaten kreeg ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-03-16, 18:20
Jesperrr Jesperrr is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 12
Exclamation Kan iTunes niet meer juist installeren

Hallo,

Ik poogde vandaag mijn iTunes naar de nieuwste versie te updaten. Voor de update kon ik iTunes nog opstarten, maar tijdens het updaten kreeg ik telkens een foutmelding (met het bericht eerst handmatig de update te downloaden en dan zelf te installeren). Dit werkte ook niet.
Na wat rondzoeken heb ik maar besloten iTunes helemaal te verwijderen, en opnieuw te downloaden. Bij de installatie blijft iTunes hangen met de volgende error:

'Module C:\Program Files\iTunes\iTunesMiniPlayer.dll kan niet registreren. HRESULT-2147023782. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel.'

Ik krijg de keuze om de installatie af te breken, het opnieuw te proberen of het te negeren. Bij het opnieuw proberen blijft de error maar komen en bij het negeren kan iTunes uiteindelijk niet opstarten, want dan volgt deze error:

'C:\Program Files\iTunes\iTunes.Resources\nl.lproj\iTunesLocalized.DLL is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia of neem contact op met de systeembeheerder of softwareleverancier voor ondersteuning.'

Zoeken op google op de eerste error levert vooral berichten uit 2009 op met als suggesties om C:\Program Files\iTunes en C:\Program Files\iPod bij de uitzonderingen in de virusscanner te zetten. Heb ik geprobeerd maar heeft geen nut. Ook heb ik al alles, maar dan echt álles van Apple verwijderd en iTunes opnieuw geprobeerd te downloaden, maar zonder resultaat.
Mijn besturingssysteem is Windows 7. Iemand enig idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-03-16, 13:24
Rabbit4711 Rabbit4711 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 1
Exclamation Installeren iTunes Windows 10

Met Computer is gecrashed en ik heb windows 10 geinstalleerd en probeer iTunes te installeren en krijg de melding: Module C:\Program Files\iTunes\iTunesMiniPlayer.dll kan niet registeren.
HRESULT -2147023782. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel.
Ik gebruik het op songteksten op een iPad te importeren. (Onsong)
Heeft iemand hier een oplossing voor?
  #3  
Oud 29-03-16, 20:17
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard Itunes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit4711 Bekijk bericht
Met Computer is gecrashed en ik heb windows 10 geinstalleerd en probeer iTunes te installeren en krijg de melding: Module C:\Program Files\iTunes\iTunesMiniPlayer.dll kan niet registeren.
HRESULT -2147023782. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel.
Ik gebruik het op songteksten op een iPad te importeren. (Onsong)
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Heb dit ook, gewoon melding gekregen dat mijn itunes niet meer geschikt was voor mijn iphone.
Zelfde melding .....met windows 7
  #4  
Oud 29-03-16, 20:31
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

heb sinds een paar dagen dezelfde melding. intussen laptop (windows) compleet leeg gehaald en alles er opnieuw op gezet. wederom met installeren itunes zelfde meldiing
  #5  
Oud 30-03-16, 18:49
zwingli zwingli is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik heb hier ook last van met dezelfde melding. Maar dan op een computer met windows 10. Op computer met windows 7 kon ik iTunes wel updaten.
iTunes op windows 10 computer er afgegooid en weer opnieuw geprobeerd te installeren. Lukt niet. Uiteindelijk naar een eerdere iTunes gegaan. Dit lukte wel om te installeren maar ik zie nu niet meer al mijn apps staan die ook ooit heb aangeschaft. Tevens alle muziek en films weg. Grrrrr.
Wie weet de oplossing om de nieuwe iTunes er op te zetten.
  #6  
Oud 30-03-16, 20:16
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

meestal een goede uninstaller gebruiken zoals revo uninstaller kan al veel problemen verhelpen deze verwijdert namelijk ook namelijk echt alles zoals register vermeldingen enz meestal blijven er nog sporen na van oude installatie bestanden en krijg je fouten
  #7  
Oud 03-04-16, 16:22
zwingli zwingli is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Ook geprobeerd, maar helpt niet.
  #8  
Oud 10-04-16, 22:09
eddiemen eddiemen is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: In een huis.
Berichten: 207
Standaard

Hier ook hetzelfde probleem... alles al verwijderd met revo maar opnieuw installeren lukt niet...


Wederom alles verwijderd met revo, en itunes 12.3.2 terug gezet en die werkt gewoon weer. Dus het probleem zit in itunes 12.3.3!

Laatst gewijzigd door eddiemen; 11-04-16 om 10:36. Reden: aanpassing
  #9  
Oud 11-04-16, 16:19
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

1. Verwijder iTunes
2. Verwijder Apple Software Update
3. Verwijder Apple Mobile Device Support
4. Verwijder Bonjour
5. Verwijder Apple Application support

Precies in die volgorde,daarna weer opnieuw iTunes geïnstalleerd.


Ik heb het zelf met Revo Pro gedaan, dus echt veel verwijderd (register, tijdelike bestanden enz). en PRESTO.
__________________
Willem.
  #10  
Oud 22-04-16, 08:05
Svendrianus Svendrianus is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

Heb alle bovenstaande tips geprobeerd, maar niks werkt (zelfs niet de uninstall met Presto). Heb zelf 32bit Windows 7.
Kreeg elke keer 'Module C:\Program Files\iTunes\iTunesMiniPlayer.dll kan niet registreren. HRESULT-2147023782. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel.'

Contact opnemen met ondersteuningspersoneel betekent dat je met de helpdesk kunt bellen, maar omdat mijn iPhone ouder dan een jaar is, betekent dat flink betalen

Wel op een apple-website gevonden waar het door komt (dutch library bestanden blijkbaar), maar ook de oplossing daar werkte niet: https://discussions.apple.com/thread...chText=hresult

Uiteindelijk de voorgaande versie opnieuw gedownload via
https://discussions.apple.com/docs/DOC-6562#versions
En die doet het weer perfect.
Voorlopig maar ff niet updaten, totdat wellicht de volgende iTunes versie uit is waarin dit hopelijk gefixed is.
  #11  
Oud 22-04-16, 10:54
ludo16 ludo16 is offline
• iOS 15.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 38
Standaard

Had dezelfde problemen met nieuwste versie.
Heb dan een vorige (werkende) versie erop geplaatst. Op het moment dat ik mijn Iphone connecteerde, kreeg ik een melding dat OS op mijn Iphone enkel kon werken met de laatste versie van Itunes.
Na lang googelen eindelijk de oplossing gevonden om de nieuwste versie van Itunes te installeren.
Er schijnt een fout te zitten in de Nederlandstalige versie. Als je kiest voor de Engelse (Verenigde Staten) versie te installeren, heb je geen enkel probleem. Je moet wel verder in het Engels. Als je kiest om terug om te schakelen naar het Nederlands, zit je terug met dezelfde problemen.
  #12  
Oud 11-05-16, 10:47
Beebs Beebs is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Maastricht
Berichten: 7
Standaard

Is er een appart installatie bestand voor de "VS-versie" of kies je de taal tijdens de installatie?

Zelfde problerm op Win 7 32 bits namelijk
  #13  
Oud 11-05-16, 18:15
ludo16 ludo16 is offline
• iOS 15.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 38
Standaard

Hallo Beebs,
Ik heb iTunes opnieuw gedownload en heb bij het downloaden of bij het installeren de vraag gekregen naar welke versie ik wilde gaan. Ik ben in ieder geval niet opzoek gegaan naar een bepaalde versie.
Succes.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Kan Itunes 10.5.3.3 niet installeren shaft786 iTunes 0 25-01-12 12:46
Windows: Itunes kan ik niet installeren!!!!!!! bekius iTunes 0 14-11-11 17:58
kan itunes niet meer installeren zorro 1970 iTunes 11 08-02-11 08:04
Windows: Itunes installeren mislukt kan Quicktime niet installeren elvis4ever iTunes 2 19-07-10 22:38
ik kan itunes 9 niet installeren Paul MT Archief 3 21-11-09 14:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:57.