//

Twee iPhones syncen met iCal en Google Calendar

Twee iPhones syncen met iCal en Google Calendar discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Sinds kort hebben mijn echtgenote en ik allebei een iPhone. Nu willen we onze agenda's een beetje praktisch op mekaar afstemmen. We gebruiken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-06-09, 01:55
EEQS EEQS is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Question Twee iPhones syncen met iCal en Google Calendar

Beste mensen,

Sinds kort hebben mijn echtgenote en ik allebei een iPhone. Nu willen we onze agenda's een beetje praktisch op mekaar afstemmen. We gebruiken ook allebei iCal (op dezelfde iMac) en evt. Google Calendar. Ik dacht bijv. aan het volgende: als mijn echtgenote een afspraak wil maken met vrienden, dan moet ze op haar iPhone kunnen zien of haar agenda en de mijne vrij is (en andersom). Als beide agenda's vrij zijn, moet ze ook een afspraak kunnen vastleggen en wel zo dat beide agenda's worden bijgewerkt.
Hoe kun je dit praktisch het beste inrichten? Heeft iemand ervaring hiermee? Graag jullie advies.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
EEQS
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-06-09, 10:51
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Je kan in iTunes aangeven welke agenda's je wilt synchroniseren. Als jullie allebei jullie iPhone met dezelfde Mac synchroniseren kunnen jullie allebei de desbetreffende agenda's overzetten. Mocht vrouwlief een afspraak toevoegen zie je die zelf dan natuurlijk thuis pas als ze heeft gesynchroniseerd.

Mocht je liever Google Calendar gebruiken kan is dit een goede oplossing.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #3  
Oud 18-06-09, 21:01
EEQS EEQS is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Hi Timmeh_,

Kan dat ook als we op de iMac allebei een eigen account hebben? En hoe doe je dat dan? Sorry maar ik ben helemaal nieuw met Apple.
Many thanks!
  #4  
Oud 18-06-09, 21:09
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Nou haal je denk ik twee dingen door elkaar Apps zijn aan je account gebonden, iCal niet. Jij kan dus gewoon met iCal synchroniseren en als je vrouw daarna inlogt met haar account kan zij ook gewoon zonder problemen iCal synchroniseren.
  #5  
Oud 19-06-09, 00:12
EEQS EEQS is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
Nou haal je denk ik twee dingen door elkaar Apps zijn aan je account gebonden, iCal niet. Jij kan dus gewoon met iCal synchroniseren en als je vrouw daarna inlogt met haar account kan zij ook gewoon zonder problemen iCal synchroniseren.
we hebben allebei ieder een eigen (inlog)account op de computer. maar maar 1 iTunes account. liedjes kun je ook op meer computers zetten toch? geldt dat ook voor apps? dank E
  #6  
Oud 19-06-09, 06:58
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Voor uw probleem met ical kan je gebruiken maken van MobileMe familiepakket maar deze is uiteraard niet gratis. Kunnen jullie perfect tot 5 mensen een aparte agenda en adresboek bijhouden.
  #7  
Oud 19-06-09, 09:21
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EEQS Bekijk bericht
we hebben allebei ieder een eigen (inlog)account op de computer. maar maar 1 iTunes account. liedjes kun je ook op meer computers zetten toch? geldt dat ook voor apps? dank E
Als jullie samen van 1 iTunes-account gebruik maken, kunnen jullie inderdaad apps op 2 iPhone's zetten.
  #8  
Oud 21-06-09, 13:13
probin probin is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EEQS Bekijk bericht
Beste mensen,

Sinds kort hebben mijn echtgenote en ik allebei een iPhone. Nu willen we onze agenda's een beetje praktisch op mekaar afstemmen. We gebruiken ook allebei iCal (op dezelfde iMac) en evt. Google Calendar. Ik dacht bijv. aan het volgende: als mijn echtgenote een afspraak wil maken met vrienden, dan moet ze op haar iPhone kunnen zien of haar agenda en de mijne vrij is (en andersom). Als beide agenda's vrij zijn, moet ze ook een afspraak kunnen vastleggen en wel zo dat beide agenda's worden bijgewerkt.
Hoe kun je dit praktisch het beste inrichten? Heeft iemand ervaring hiermee? Graag jullie advies.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
EEQS
Ik gebruik zelf het programma NemusSync (installeren via Cydia). Hiermee kan ik mijn agenda en die van mijn vriendin synchroniseren en raadplegen op mijn en haar iPhone. NemysSync gebruikt hiervoor Google agenda. Het programma is gratis en werkt perfect. http://www.iphoneclub.nl/7103/nemussync-nu-volledig-in-het-nederlands/
  #9  
Oud 22-06-09, 11:50
EEQS EEQS is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
Als jullie samen van 1 iTunes-account gebruik maken, kunnen jullie inderdaad apps op 2 iPhone's zetten.
Hi Timmeh_, zou je me kunnen aangeven hoe ik dat moet doen?
Alvast erg bedankt.

Groeten, EEQS
  #10  
Oud 23-06-09, 12:30
engeluh engeluh is offline
• iOS 5.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Ede
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EEQS Bekijk bericht
Hi Timmeh_, zou je me kunnen aangeven hoe ik dat moet doen?
Alvast erg bedankt.

Groeten, EEQS
Als je naar de Appstore gaat op je iPhone en je gaat links onder naar uitgelicht kan je helemaal naar beneden scrollen. Hier zie je je account staan. Als je deze selecteer kan je uitloggen. Vervolgens moet je inloggen met het account waar de betreffende App mee gekocht is. Vervolgens kan je de App kopen in de store en dan krijg je een melding dat de app al eerder is gekocht en of je hem opnieuw 'gratis wil kopen' Heb ik ook zo met navigon gedaan.
  #11  
Oud 07-07-09, 21:16
JeanG JeanG is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

Met firmware versie 3.0 kan je Gmail agenda gewoon synchroniseren via het CalDAV protocol. Je moet gewoon beide op je iphone het GoogleAgenda middels CalDAV toevoegen. Het mooie is dat je zelfs meerdere agenda's op die manier kan gebruiken en bekijken!

Succes

Configuring CalDAV on iPhone 3.0 for Google Calendar - Robert Chien's Blog
  #12  
Oud 21-08-09, 02:05
Pieleplint Pieleplint is offline
• iOS 4.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 29
Standaard

Wat ook een mogelijkheid is een gmail account openen en samen met je vrouw deze online agenda delen. Dan installeer je op alle pc's wat je wilt google calander sync, waarna je gewoon je Iphone gewoon synct met gmail. Tevens synct (indien je jouw pc aan hebt staan) gmail (minimaal in te stellen is 10 min) met Outlook. Ik gebruik dit naar zeer tevredenheid. Ik heb zelfs op mijn zakelijke pc Google calander sync geïnstaleerd.

Dus PC<--->Gmail <--->Iphone

Suc6
  #13  
Oud 21-08-09, 08:49
marcelca marcelca is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Almere
Berichten: 89
Standaard

weet niet of je er wat aan hebt..

maar had een soortgelijk probleem, in de topic pc word traag met itunes heb ik mijn oplossing opgeschreven met stapsgewijs uitgelegt hoe je dit moet doen..

komt er op neer :

ik sync automatisch google calender met mijn outlook, dus google calaneder sync moet op je compuer draaien...

op de iphone voeg je een account toe als microsoft exchange, hier vul je de inloggegevens in van je google calender in en walla het werkt..

mijn iphone en die van mijn vrouw worden onliune gesynct, dus geen kabeltjes, hij synct over Wi-Fi of over 3 G


en ook niet geheel onbelangrijk, het is helemaal gratis, mobile me is misschien nog uitgebreider maar dit doet eigenlijk precies hetzelfde en is gratis, mobileme kost 79 euro per jaar


EDIT-EDIT

heb even mijn beschrijving uit het andere topic voor je gekopieeerd :

- heb een account aangemaakt bij google kalender

- Google kalender sync gedownload en geinstalleerd ( deze synct je outlook met de google kalender

- op je iphone instellingen / mail -> account toevoegen en dan microsoft exchange aanklikken

- inloggegevens van google agenda gebruiken om alles in te vullen

- drukken op volgende

- bij servernaam invullen m.google.com

- volgend scherm zet je mail uit en agenda aan

- klik op gereed, als je wat in de agenda van de iphone hebt staan vraagt ie of die dat mag verwijderen anders heb je er dingen dubbel in staan..

Laatst gewijzigd door marcelca; 21-08-09 om 08:53.
Reageren

Labels
google calendar, ical, iphone, synchronisatie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe iPhone Agenda via 3g syncen met Google Calendar? allewijn iTunes 22 23-07-10 23:03
Google Apps (Calendar) syncen met iPhone Agenda DennizZ iTunes 3 13-05-09 19:24
iPhone-agenda syncen -> Google Calendar jelle86 Archief 3 01-12-08 19:23
Google calendar syncen miecak iPhone Apps 5 07-11-08 09:44
Google calendar syncen met mijn Iphone westtheo Jailbreak apps en thema's 12 09-03-08 11:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.