//

sync prive (iCal) & werk (exchange server)

sync prive (iCal) & werk (exchange server) discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Voordat ik daadwerkelijk overga tot de aanschaf van de iPhone, echter een klein vraagje. Op mijn werk heb ik een windows exchange server voor mail/agenda ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-06-09, 09:37
jpunja jpunja is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard sync prive (iCal) & werk (exchange server)

Voordat ik daadwerkelijk overga tot de aanschaf van de iPhone, echter een klein vraagje.
Op mijn werk heb ik een windows exchange server voor mail/agenda en deze wil ik synchroniseren met mijn iPhone (zowel mail als agenda). Echter heb ik ook een priveagenda in iCal (eigenlijk meerdere, zoals ‘verjaardag’ ‘prive’ etc).

Kan ik beide agenda’s op mijn iPhone krijgen, waarbij ik privé-afspraken in mijn privé-agenda zet, en werkafspraken op mijn exchange-agenda. En hierbij mogen privé-afspraken dus niet op de exchange serer komen. En wat gebeurd er met de exchange-agenda als ik mijn iPhone aan mijn MacBook hang? Zie ik die terug in iCal of juist niet?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-07-09, 08:57
jpunja jpunja is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

Blijkbaar heeft iedereen het hier zo goed dat niemand op z'n werk gebruik hoeft gemaken van Windows Exchange ;-)?
  #3  
Oud 03-07-09, 08:42
Svenninho Svenninho is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Mariekerke
Berichten: 44
Standaard

Mmm het is een beetje ingewikkeld maar here we go ...
Je moet ervoor zorgen dat je sync met je exchange server via een andere pc gebeurt of ten minste via een andere iTunes. Hierbij duid je OUTLOOK als sync bron aan en duid je ook aan dat hier enkel de calender 'Calender' wordt gesynct.
Op de andere pc, laat je gewoon alles syncen.
Let wel op ... de calender 'Calender' mag je niet wijzigen of hij creëert een nieuwe.
Is wat prutswerk voor je de juiste handelingen vindt, maar ... het werkt.
Ena ls je hulp nodig hebt ... dan lees ik het hier wel ;-)
  #4  
Oud 03-07-09, 09:15
jpunja jpunja is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svenninho Bekijk bericht
Mmm het is een beetje ingewikkeld maar here we go ...
Je moet ervoor zorgen dat je sync met je exchange server via een andere pc gebeurt of ten minste via een andere iTunes. Hierbij duid je OUTLOOK als sync bron aan en duid je ook aan dat hier enkel de calender 'Calender' wordt gesynct.
Op de andere pc, laat je gewoon alles syncen.
Let wel op ... de calender 'Calender' mag je niet wijzigen of hij creëert een nieuwe.
Is wat prutswerk voor je de juiste handelingen vindt, maar ... het werkt.
Ena ls je hulp nodig hebt ... dan lees ik het hier wel ;-)
Enorm bedankt voor je antwoord!! Goed om te horen dat het moet kunnen, hoewel wel met een omweg.

Ik snap het echter nog niet helemaal. Immers, de sync met je exchange server gebeurd niet via een pc en/of macbook, maar 'door de lucht'. Ik sync de iPhone dmv een kabel enkel met m'n macbook. Moet ik dan nog steeds twee iTunes instellen?
  #5  
Oud 03-07-09, 09:56
Svenninho Svenninho is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Mariekerke
Berichten: 44
Standaard

Ok ... dat maakt het iets makkelijker.
Ik heb dat ook maar dan net omgekeerd : MobileMe via 'de lucht' en Outlook via itunes.
In mijn geval laat ik Mobile me alle agenda's syncen behalve deze van het werk en via itunes op laptop werk laat ik enkel de werkagenda syncen.
Nadeel is wel dat iphone dan enige plek is waar beiden samen staan.
Ik heb al geprobeerd de werkagenda te integreren in MobileMe maar ... dan gaat Outlook telkens een nieuwe maken en heb ik de werkafpsraken telkens 2 keer staan.
  #6  
Oud 03-07-09, 09:59
jpunja jpunja is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

Thanks. Ga het een deze dagen proberen. Je hoort nog van me ;-).
  #7  
Oud 07-07-09, 20:12
JeanG JeanG is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

Het kan nog makkelijker. Je kan meerdere agendas met het CaLDAV protocol (ondersteund door Gmail) in één oogopslag bekijken in je iphone. Ik gebruik ze nu naast elkaar, een voor exchange en één voor privé.
  #8  
Oud 07-07-09, 20:31
jpunja jpunja is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

Alles werkt helemaal super. Thanks.

(vreemd dat dit niet kan op een windows mobile... en op een iPhone is het te makkelijk in te stellen. Do I have to say more?)
  #9  
Oud 07-07-09, 20:45
JeanG JeanG is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

Psies..

Ben nu alleen nog aan het rommelen met de kleuren, heb net als test 4 agenda's toegevoegd, rood, blauw, matrood en matblauw... geen groene of gele, wilde mijn vrouw een rode (!) agenda geven....

Kleuren kan je helaas niet zelf uitkiezen, wel vind ik de dagweergave erg mooi.
  #10  
Oud 07-07-09, 20:48
jpunja jpunja is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

Hier op deze staat staat ergens een uitleg hoe je de kleuren zelf kan 'bepalen'. Komt erop neer dat je de agenda's los moet toevoegen; de iPhone geeft standaard de eerste agenda rood, daarna groen (?) etc.
Kan je je vrouw ook weer blij maken ;-).
  #11  
Oud 07-07-09, 21:13
JeanG JeanG is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Smile

Ha de kleuren neemt hij vanzelf over van mijn Googleagenda. Heb nu andere kleuren gebruikt en hij neemt ze (na een tijdje, na syncen) over!

Wat een superfoon!
  #12  
Oud 20-07-09, 13:58
DVSensei DVSensei is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard

Hallo allemaal,

Ook ik zou graag mn werk en prive-agenda in mn iphone hebben.
Mijn situatie is als volgt:
Thuis synchroniseer ik vanuit Outlook via iTunes op mn iphone. De meeste afspraken voer ik in op mn iphone.
Op mn werk gebruiken we een exchange server. Mail komt binnen op mn laptop en dus ook mn agenda. Deze agenda wil ik syncen met mn iphone.
Ik wil alleen niet dat mijn prive-agenda in mijn werkagenda leesbaar is, ofwel alleen met als prive-gemarkeerde afspraken. (het gaat me erom dat mijn collega's niet mijn prive-afspraken kunnen zien.)

Iemand een idee hoe ik dit ozpet?
Ik ben echt een NooB op iphone gebied.

Tnx!
  #13  
Oud 09-09-09, 11:44
RoelG RoelG is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: limburg belgië
Berichten: 108
Standaard

Ik heb hier een probleem mee: thuis heb ik de prive agenda's van mijn vriendin en mezelf in iCal. Op het werk heb ik de werkagenda. Ik wil alle 3 de agenda's synchroon houden op alle toestellen: dus iMac, iPhone en laptop...

Als ik thuis sync zet hij alles keurig over. Als ik daarna op de laptop sync staat het vinkje "Agenda's syncen" telkens weer uit in Itunes. Als ik dit terug aanzet en dan sync, vraagt iTunes telkens of ik de data wil vervangen of samenvoegen. Ik kies dan voor samenvoegen en dat zet hij al m'n agenda's keurig in Outlook.

Als ik dan weer thuiskom heb ik daar hetzelfde probleem: vinkje van agenda's syncen staat dan daar weer uit...

Hoe kan ik dit oplossen?
  #14  
Oud 14-09-09, 10:45
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

Ik heb mijn prive agenda in Google calendar gezet, en die kan je via caldav zo aan je iphone knopen (helemaal met het iPhone config tool van apple zelf, zijn wel handleidingen voor te vinden op internet), en ook in ical gebruiken (is zelfs een setup dingetje voor van google.)
Dan kan je verdere agenda van werk via een exchange account op je iphone syncen, werkt eigenlijk goed, ook je contacten komen appart te staan, een extra categorie. (eigenlijk sync je dus dan niet meer VIA de laptop of iMac, alles OTA via bv Wi-Fi of 3g)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2 Iphones , 2 itunes accounts (prive en werk) rikoos iPhone Apps 9 03-10-10 10:39
Kerio Mail Server 6.7.2 exchange sync met iphone cyber2001 iTunes 1 11-01-10 23:23
sync met Exchange & Mobile Me naar iPhone spiggerin iTunes 0 12-05-09 18:02
Sync zakelijk en sync privé met 1 iPhone - mysterieuze vinkjes d-star iTunes 0 29-01-09 17:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:38.