//

Vista / Remote / AirPort Express / iTunes [probleem]

Vista / Remote / AirPort Express / iTunes [probleem] discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hola, Sinds kort heb ik een Airport Express aangeschaft om daarmee iTunes muziek via AirTunes op een andere plek in het huis af te spelen, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-08-09, 00:15
neoMagic neoMagic is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 5
Question Vista / Remote / AirPort Express / iTunes [OPGELOST]

Hola,
Sinds kort heb ik een Airport Express aangeschaft om daarmee iTunes muziek via AirTunes op een andere plek in het huis af te spelen, uiteraard met behulp van Remote op de iPhone.

Nu komt het: dit hele idee werkt als het een zonnetje icm m'n laptop (MacBook Pro, draadloos), maar wanneer ik wil verbinden met de iTunes op m'n PC (Vista 64-bit, LAN) gaat het mis.

Wanneer ik op de iPhone Remote opstart en op "Bibliotheek toevoegen" tik, krijg ik netjes in iTunes een schermpje voor de 4-cijferige code. Als ik dat invul lijkt er iets te gebeuren maar na een tijdje zoeken houdt Remote ermee op en verschijnt er geen iTunes bibliotheek naam in Remote...

Vanalles al gezocht op Apple Support, Google en uiteraard hier in het forum maar geen oplossing kunnen vinden, dus hopelijk is er toch iemand...
Heb in Vista alle firewall instellingen nagelopen en die lijken te kloppen. Heb geen extra firewall software op de PC staan.

iTunes versie 8.2.1.6
iPhone fw versie 3.0.1 (niet gejailbreaked, althans, niet meer )
Remote versie 1.3 (24)
Windows Vista Ultimate 64-bit + service pack 1

Laatst gewijzigd door neoMagic; 14-08-09 om 23:50. Reden: Probleem is opgelost :)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-08-09, 07:38
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Remote werkt niet via LAN.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 14-08-09, 12:03
neoMagic neoMagic is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Dank voor deze korte en bondige reactie. Toch lees ik in dat topic zaken als "Het heeft bij mij ook 2 of 3 keer toevallig gewerkt via de bekabelde pc". Bovendien is zowel het bedrade deel als het draadloze netwerk gewoon onderdeel van dezelfde LAN, dus ik begrijp niet waarom dat niet zou werken.

Temeer omdat ik juist gewoon wel de mogelijk krijg om de 4-cijferige code in te vullen en dat de iPhone/Remote zichtbaar reageert als ik dat gedaan heb (maar vervolgens dus geen bibliotheek vindt). Maar er lijkt dus wel degelijk contact te zijn gelegd.

Helaas heb ik ook zo'n Tele2 modem+router, misschien dat daar juist het probleem in zit? Oja, en op mijn PC heb ik geen draadloze netwerk adapter, dus dat maakt het ook lastig om te testen

Heb wel nog een Vista laptop van m'n vriendin die ik wel even kan misbruiken voor een test, to be continued...

Goed, resultaat van de test:
- Vista laptop + wireless + Remote --> werkt WEL
- Vista laptop + draad + Remote --> werkt NIET WEL
- MacBook Pro + wireless + Remote --> werkt WEL
- MacBook Pro + draad + Remote --> werkt NIET WEL
- Vista PC + draad + Remote --> werkt NIET WEL

Kortom, Remote werkt inderdaad niet via LAN
Hopelijk brengt Apple binnenkort een versie uit die wél werkt.


Nou, na wat pielen is het dan uiteindelijk toch gelukt! Het échte probleem is bij nader inzien NIET dat Remote niet werkt via LAN, maar dat sommige wireless routers/modems niet overweg kunnen met het protocol dat Apple voor de Remote app gebruikt.

Dit bericht hielp mij op weg: Airport(met Airtunes) + Davolink 201AM (2020AM) dsl-modem met Leopard en MacBook workaround. - nl.comp.sys.mac | Google Groups

Wat heb ik gedaan:
1. AirPort Express zodanig ingesteld dat deze een NIEUW draadloos netwerk maakt
2. Onder Internet-instellingen van de AE: zorg dat Ethernet-WAN-poort op 100 Mbit/full duplex staat (bijv., maar iig niet uitgeschakeld)
3. Zet Verbindingsdeling op "uitgeschakeld (brugmodus)"
4. Verbind de iPhone (waar de Remote app op staat) met het vers aangemaakte draadloze netwerk

en...: bingo! Remote werkend op zowel de draadloze als bedrade PC's én Mac's in het netwerk

Kortom: Remote kan wel degelijk werken via LAN, zolang je het maar op de juiste manier instelt.

Laatst gewijzigd door King1987; 21-03-10 om 00:52. Reden: samengevoegd
  #4  
Oud 01-12-09, 17:50
roy321 roy321 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard

Heey,

Heb je enig idee hoe dit kan werken met een desktop (Windows 7 64bits en LAN) en het programma Remote van apple?
Ik kan ook gewoon die 4 cijfers invullen, maar daarna verbind ie niet..

Mvg
  #5  
Oud 28-01-10, 20:35
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

Ik had ook problemen met de remote en windows 7. Wel 4 cijfers maar geen verbinding.
De oplossing gevonden, je moet je windows 7 computer voorzien van een vast ip nummer.
Dan in je router 2 poorten forwarden naar het vaste ip nummer van je pc met itunes.
De poorten zijn 3689 en 3535
Firewall in windows 7 uitzetten.

Bij mij werkte het daarna.
  #6  
Oud 28-01-10, 22:59
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Firewall uitzetten lijkt me wat dramatisch, die poort openstellen in je firewall moet dan genoeg zijn
  #7  
Oud 12-03-10, 13:21
roblucas roblucas is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark Bekijk bericht
Ik had ook problemen met de remote en windows 7. Wel 4 cijfers maar geen verbinding.
De oplossing gevonden, je moet je windows 7 computer voorzien van een vast ip nummer.
Dan in je router 2 poorten forwarden naar het vaste ip nummer van je pc met itunes.
De poorten zijn 3689 en 3535
Firewall in windows 7 uitzetten.

Bij mij werkte het daarna.
Ik heb precies het zelfde probleem en zou remote heel graag aan de praat willen krijgen. Zou je mij kunnen uitleggen hoe dat precies hebt gedaan? Alvast bedankt.
  #8  
Oud 21-03-10, 00:50
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

De windows firewall is een muurtje waar ieder virus zo omheen loopt. Uitschakelen kan geen kwaad.

Ik heb precies uitgelegd wat ik heb gedaan. Op welk onderdeel loop je vast?
  #9  
Oud 21-03-10, 21:44
roblucas roblucas is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik heb geprobeerd een vast ip adres in te stellen maar op een of andere manier verliest mijn pc dan contact met internet. Hoe heb jij dat stap voor stap gedaan?

Alvast bedankt!
  #10  
Oud 28-03-10, 12:58
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

Je router heeft een ip adres, vaak is dat 192.168.1.1 ofzo.
De pc's achter deze router krijgen vaak een ip 192.168.1.xxx

Als je een vast ip instelt moet je als DNS en als GATEWAY het ip adres van je router invullen. De WINS leeglaten.
  #11  
Oud 27-04-10, 17:28
roblucas roblucas is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Standaard Ok, gedaan maar.........

Het doet het nog steeds niet. Die poorten die je noemde beide als UDP/TCP geforward naar het vast IP adres. WINS zag ik nergens. Wel subnet mask........

Zie ik nog iets over het hoofd?
  #12  
Oud 17-09-10, 21:19
Jurry80 Jurry80 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Dokkum
Berichten: 32
Standaard

Op windows computers moet je vaak handmatig bonjour nog plaatsen als programma die door je firewall heen mag, ofwel mDNSResponder.exe
  #13  
Oud 15-10-10, 13:04
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

Heb een nieuwe router (x3) en nieuwe pc met Windows 7. De port forwarding truuk en de vaste ip nummers zijn niet nodig merk ik om contact te maken met Itunes. Standaard kan ik direct contact maken.
  #14  
Oud 16-10-10, 20:59
Jurry80 Jurry80 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Dokkum
Berichten: 32
Standaard

Beste mensen,

Ik heb al ruim een jaar probleemloos gewerkt met airport express/remote/itunes... Sinds vandaag heb ik echter een probleem en weet niet wat ik ermee moet. Ook op internet staat niet echt useful tips.

Maar als ik mijn muziek via mijn airport express naar mijn stereo wil stream, krijg ik opeens een errormelding in iTunes. Dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de netwerkluidspreker.
"Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens de verbinding met de netwerkluidspreker XXX. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-15000)"


Link naar de oplossing, heeft te maken met iTunes 10, zullen meer mensen wel last van gaan krijgen. Ik moest alleen ipv private het op public zetten. Zal wel aan mijn netwerk settings zitten.

http://discussions.apple.com/thread....ageID=12439865




Voor de zekerheid ook de extract van de oplossing:

Thanks for this solution. I added an additional rule in Windows Firewall for iTunes allowing all UDP on the "private" network.

Here is a quick step by step on Windows Vista:

In the start menu, begin typing "firewall"
Open "Windows Firewall with Advanced Security"
Select "Inbound Rules"
Make sure "iTunes" for "Private" is checked
Double-click the "iTunes" "Private" entry to open properties
Select the "Programs and Services" tab
Copy the path displayed in the edit box. For me it was "C:\program files\itunes\itunes.exe"
Select "Cancel"
Select "New Rule"
Make sure "Program" is selected then hit "Next"
Select "This Program Path" and paste in the path you copied before
Select "Next"
Make sure "Allow the connection" is selected and hit "Next"
Select "Private" (and "Domain" if you're at work)
Name the rule "iTunes UDP"
Hit "Finish"
Double-click the "iTunes UDP" rule you just created to open its properties
Select the "Protocols and Ports" tab
Select "UDP" from the "Protocol Type" drop-down
Hit "OK"

That's it, you should be good to go!

Asus * Windows Vista * Airport Express remote speaker problem the network connection failed *

Laatst gewijzigd door Jurry80; 18-10-10 om 20:41. Reden: Opgelost
  #15  
Oud 20-10-10, 23:24
ioehikemelaya ioehikemelaya is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Standaard

Hello,

Had jarenlang geen probleem met het streamen van muziek via Airport Express maar ineens deed 'ie het niet meer. Tussentijds wel overgegaan van Vista naar Win7 maar het probleem kwam pas later. Heb inmiddels een nieuwe Airport Express gekocht, geinstalleerd, internet werkte prima, maar ook weer een foutmelding bij het streamen van muziek via iTunes:

Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan tijdens de verbinding met de netwerkluidspreker AirPort Express (en dan iets van Error -15000)

Heb echter net jullie tip uitgevoerd over die extra UDP aanmaken en hatsekidee het werkt meteen!

Thnx!!!
  #16  
Oud 12-08-11, 20:12
jantjevanleie jantjevanleie is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 1
Standaard zonnetje

itunes UDP regel aanmaken in de firewall... DE oplossing. Dank! Had al paar keer rondgesnuffeld maar NIEMAND kon me helpen het -15000 probleem op de PC van m'n vriendin op te lossen!! Nu wel dus!
Reageren

Labels
airtunes, iphone, itunes, remote, vista



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
airport express of appel tv played Koopinformatie Nederland 9 05-03-11 23:49
Apple airport express toontje iPhone algemeen 4 06-02-11 16:58
Airport express astramen iPhone algemeen 0 02-09-10 18:13
Windows: Airport Express hapert na update iTunes 9.2.1 Serena iTunes 1 20-07-10 16:15
Muziek: Iphone & airport express ~boi Muziek, foto & video 2 29-01-09 10:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:35.