//

ITunes haalt apps weg

ITunes haalt apps weg discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, Ik sloot vanavond mijn IPhone weer eens aan op mijn laptop met ITunes. In ITunes staan alle synchronisatie-opties uit. Nu wilde ik mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-09-09, 00:37
ths ths is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard ITunes haalt apps weg

Beste forumleden,

Ik sloot vanavond mijn IPhone weer eens aan op mijn laptop met ITunes. In ITunes staan alle synchronisatie-opties uit. Nu wilde ik mijn muziek op de IPhone zetten. Daarom ga ik in ITunes naar de IPhone-sectie en klik ik op de tab 'muziek'. Vervolgens klik ik op 'muziek synchroniseren'. Hierna wordt keurig alle muziek op mijn IPhone gezet.

Maar wat schetst mijn verbazing als ik mijn IPhone bekijk?? Alle programma's die ik gedownload had van de App Store zijn verdwenen!! Terwijl de optie "programma's synchroniseren" gewoon uitstond! Hoe kan het zijn dat ITunes mijn programma's op de IPhone weghaalt, terwijl ik alleen aangeef muziek te willen synchroniseren? Dat is toch raar??

Ik heb de programma's wel teruggekregen, maar zonder savefiles, dus ik ben al mijn instellingen, profielen en high scores kwijt.

Heeft iemand enig idee waarom ITunes dit zomaar deed? Ik zie de logica er niet van in, maar misschien zie ik iets over het hoofd..

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door ths; 11-09-09 om 00:40.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-09-09, 00:16
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ths Bekijk bericht
Beste forumleden,

Ik sloot vanavond mijn IPhone weer eens aan op mijn laptop met ITunes. In ITunes staan alle synchronisatie-opties uit. Nu wilde ik mijn muziek op de IPhone zetten. Daarom ga ik in ITunes naar de IPhone-sectie en klik ik op de tab 'muziek'. Vervolgens klik ik op 'muziek synchroniseren'. Hierna wordt keurig alle muziek op mijn IPhone gezet.

Maar wat schetst mijn verbazing als ik mijn IPhone bekijk?? Alle programma's die ik gedownload had van de App Store zijn verdwenen!! Terwijl de optie "programma's synchroniseren" gewoon uitstond! Hoe kan het zijn dat ITunes mijn programma's op de IPhone weghaalt, terwijl ik alleen aangeef muziek te willen synchroniseren? Dat is toch raar??

Ik heb de programma's wel teruggekregen, maar zonder savefiles, dus ik ben al mijn instellingen, profielen en high scores kwijt.

Heeft iemand enig idee waarom ITunes dit zomaar deed? Ik zie de logica er niet van in, maar misschien zie ik iets over het hoofd..

Alvast bedankt!
Als je programma's via je iphone "aangekocht" zijn moet je eerst, via rechtsklikken op je iphone in itunes: "aankopen overzetten" en dan synchroniseren.
  #3  
Oud 12-09-09, 09:49
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Even voor alle duidelijkheid: als je 'programma's synchroniseren' uitzet, verwijdert iTunes standaard alle programma's van je iPhone. Zet je 'muziek synchroniseren' uit, dan verwijdert iTunes alle muziek van je iPhone.
Selecteer je in een van beide gevallen een deel van je collectie, dan gooit ie de rest er af.
Apple-logica.....
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #4  
Oud 17-09-09, 14:13
hortenr hortenr is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

Dit is een bericht uit 2007, gelden dit soort dingen nu ook nog?
  #5  
Oud 17-09-09, 15:16
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

ja, als je programmas synchroniseert en daarna handmatig wilt behandelen verwijdert ie ze eerst.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #6  
Oud 17-09-09, 16:24
hortenr hortenr is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard iPhone synchroniseren

Ik begrijp dit niet helemaal.
Maar het volgende probleem: Ik had, voor dat ik mijn iPhone 3gs 16 GB simlockvrij binnen had, via iTunes 9 al allerlei betaalde en onbetaalde apps gedownload. Als ik dan ga synchroniseren (na het selecteren) gooit hij alles weer van de iTunesphone af en krijg ik niets op mijn iPhone. Laat ik dan via mijn iPhone een app en ga dan synchroniseren dan gooit hij hem ook weer van mijn iPhone af. voor de rest gaat het synchroniseren prima. Agenda contacten muziek enz.
Wat gaat er nu fout?
  #7  
Oud 17-09-09, 21:24
PDAHazzard PDAHazzard is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Gelderland
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar PDAHazzard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hortenr Bekijk bericht
Dit is een bericht uit 2007, gelden dit soort dingen nu ook nog?
Nee joh, de postert is in 2007 geregistreerd... de datum van het bericht staat LINKS boven de post....
  #8  
Oud 18-09-09, 10:09
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hortenr Bekijk bericht
Ik begrijp dit niet helemaal.
Maar het volgende probleem: Ik had, voor dat ik mijn iPhone 3gs 16 GB simlockvrij binnen had, via iTunes 9 al allerlei betaalde en onbetaalde apps gedownload. Als ik dan ga synchroniseren (na het selecteren) gooit hij alles weer van de iTunesphone af en krijg ik niets op mijn iPhone. Laat ik dan via mijn iPhone een app en ga dan synchroniseren dan gooit hij hem ook weer van mijn iPhone af. voor de rest gaat het synchroniseren prima. Agenda contacten muziek enz.
Wat gaat er nu fout?
Heb je wel het juiste vinkje gezet bij Programma's?
  #9  
Oud 19-01-10, 17:29
iJST iJST is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 16
Standaard

Ik heb een soortgelijk probleem. Muziek die vanaf Itunes naar de Iphone is gezet blijft na synchroniseren (bijna) allemaal op de iphone staan. Maar niet alles....

En onlangs heb ik een keer een nummer gekocht via de Itunes store (met behulp van de Iphone). Afgelopen weekend ben ik weer eens gaan synchroniseren en nu is dit nummer verdwenen van de telefoon. (ik zie de titel overigens nog wel staan in de playlist)....
  #10  
Oud 21-01-10, 14:28
merco merco is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 16
Standaard

ik heb ook een soortgelijk probleem: ondanks alle juist geplaatste vinkjes, syncht Itunes mijn programma's niet (meer). Hij deed het eerst wel, namelijk. Heb al een keer de machtiging ingetrokken en weer afgegeven maar ook dat hielp niets. Ik weet nu niet meer hoe ik mijn programma's op mijn tel terugkrijg. heeft iemand een oplossing? herinstalleren van Itunes misschien?
  #11  
Oud 02-02-10, 15:52
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

ik maak het nog sterker Gister itunes nieuw geinstalleerd en mijn iphone aangesloten. Geen sync gedaan maar als eerste een reservekopie gemaakt. Nadat het kopie is aangemaakt kijk ik op m'n iphone en ongeveer de helft van mijn applicatie's zijn verdwenen!!!

Vooral de apps die ik al heel lang had zijn verdwenen en van alle andere apps zijn de save files verdwenen dus alle wachtwoorden, highscrores zijn weg.

Heeft iemand een idee hoe dit kan? En weet iemand ook hoe ik weer gemakkelijk mijn aangekochte apps kan achterhalen? De methode via itunes vind ik niet handig, per dag bekijken wat je hebt gekocht...
  #12  
Oud 02-02-10, 15:54
merco merco is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 16
Standaard

hey Morv, dat is inderdaad . maar het is hetzelfde probleem. Precies hetzelfde. Welk OS gebruik je? Ik draai momenteel op Windows 7. Met Vista heb ik er nooit last van gehad. Met XP ook niet trouwens.
  #13  
Oud 02-02-10, 15:56
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

ik heb ook windows 7
  #14  
Oud 02-02-10, 15:59
merco merco is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 16
Standaard

als ik de topic naar boven bekijk zie ik maar één MAC OS X gebruiker. Zou Bill G hier meer van af weten
  #15  
Oud 02-02-10, 16:00
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

sinds windows7 werkt itunes wel erg slecht, vastslaan of erg traag en nu dit. Ik denk idd dat Bill wraak neemt op Steve
  #16  
Oud 02-02-10, 16:03
merco merco is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 16
Standaard

tja, maar jij en ik (en nogal wat anderen) zitten met gebakken i-peren. Ik zoek niet zo heel vaak in fora maar ik heb nergens een oplossing gevonden voor dit probleem. Ik zit er wel mee (en jij ook) dus als ik ergens een oplossing vandaan weet te peuteren dan meld ik me weer! Ik hoop dat jij dat dan ook doet!
  #17  
Oud 02-02-10, 16:05
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

doe ik maar ik ben bang dat de gegevens weg zijn
  #18  
Oud 17-03-10, 18:47
peerke2's schermafbeelding
peerke2 peerke2 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 79
Standaard

Is hier toevallig al een oplossing voor?Ik heb net Itunes opnieuw geinstaleerd en wil me telefoon synchroniseren.Maar ik heb geen zin dat hij alle apps eraf gooit.

Betaald en onbetaald staan door elkaar.Ik wil er nieuwe apps bij zetten en moet daarom synchen.

Als ik dat doe ben ik dus bang dat ie alles of tenminste sommige eraf gooit.Iemand een idee om dat tegen te gaan?
__________________
-=*Peerke2*=- Phone: 3Gs 16G Firmware: 05.12.01 Versie: 3.1.3 Jailbreak: Spirit
  #19  
Oud 17-03-10, 22:26
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard Win 7 & iTunes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morv Bekijk bericht
sinds windows7 werkt itunes wel erg slecht, vastslaan of erg traag en nu dit. Ik denk idd dat Bill wraak neemt op Steve
Heb met de combinatie Win7 & iTunes nog geen problemen gehad. Had eerst een backup gemaakt van de itunes Lib.bestanden en mijn ganse map iTunes naar een ex HD gekopieerd.
Volledig nieuwe PC met Win7, itunes geïnstalleerd, die backup van map in itunes gezet, de verschillend lib bestanden i itunes gezet en daarna mijn iphone aangesloten: overzetten van aankopen gedaan, en kan normaal sunchroniseren: ben niks verloren.
  #20  
Oud 18-03-10, 07:55
peerke2's schermafbeelding
peerke2 peerke2 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 79
Standaard

Oke.Maar als je weinig verstand hebt van een Iphone en Itunes?

Vertel het even in Jip en Janneke taal hahahah
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: apps in itunes zelf zijn weg markjan iTunes 0 14-05-11 22:15
Windows: Zijn de apps weg na herinstalatie iTunes SirDervish iTunes 9 16-12-10 21:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.