//

Opladen + synchroniseren met hetzelfde dock

Opladen + synchroniseren met hetzelfde dock discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit met het volgende 'probleem': Ik wil mijn iPhone vaak syncen met mijn MacBook(ivm muziek en aangepaste agendapunten). Dat gebeurt normaal gesproken altijd overdag. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-12-09, 19:26
TimDautzenberg TimDautzenberg is offline
• iOS 8.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Lightbulb Opladen + synchroniseren met hetzelfde dock

Ik zit met het volgende 'probleem': Ik wil mijn iPhone vaak syncen met mijn MacBook(ivm muziek en aangepaste agendapunten). Dat gebeurt normaal gesproken altijd overdag. 's Nachts wil ik de iPhone opladen (zoals de meesten van jullie lijkt mij).

Ik kan hem echter niet opladen als mijn macbook uit staat, want dan staat er geen stroom op de usb-poort. Ik ben dus steeds de verbindingskabel om aan het pluggen tussen mijn laptop en de adapter. Is er een manier/apparaat/kabel waarmee ik én de iPhone op kan laden, én als ik een kabel inplug kan synchroniseren? Dan kan ik het dock namelijk een keer mooi wegwerken. Ik heb al geprobeerd het geheel op een gepowerde hub aan te sluiten, (dus dat ie aan de ene kant aan de MacBook hing, maar als die uitgetrokken was stroom kreeg van de hub), maar toen laadde 'ie niet op...

Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Mijn dank is groot
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-12-09, 20:10
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Je bedoelt een dock met 2 ingangen? Eén voor de pc (synchronisatie) en één voor de netstroom?
  #3  
Oud 10-12-09, 21:13
TimDautzenberg TimDautzenberg is offline
• iOS 8.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

Ja, zoiets zou kunnen. Een kabel met 2 USB-connectors kan ook... Iets in die richting in ieder geval!
  #4  
Oud 04-01-10, 10:51
TimDautzenberg TimDautzenberg is offline
• iOS 8.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

Kom op, niemand die hier het antwoord op weet? Ik zal vast en zeker niet de enige zijn met dit probleem
  #5  
Oud 07-01-10, 18:47
Cryptopsy Cryptopsy is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimDautzenberg Bekijk bericht
Kom op, niemand die hier het antwoord op weet? Ik zal vast en zeker niet de enige zijn met dit probleem
Je bent zeker niet de enige, heb al flink zitten zoeken. Ik dacht de oplossing te hebben met het JBL Onstage-dock dat ik gisteren binnen kreeg. Dit dock kan verbonden worden met de pc, maar heeft ook een aansluiting voor het stopcontact.
Tot mijn grote verrassing en ergernis blijkt de stroomaansluiting alleen te dienen om de luidsprekertjes van stroom te voorzien. De iPhone laadt niet op door die aansluiting.

Had al zitten denken om een USB schakelaar te kopen, zoiets:
2-poort USB schakelaar :: Computeraccessoires :: Computeraccessoires :: Pop Electronics

Alleen geen idee of dat werkt. Echt onbegrijpelijk dat Apple deze situatie zo laat bestaan. Alles zo clean en strak afgewerkt, en dan moet je steeds stekkers gaan zitten wisselen om de zaak opgeladen en synchroon te houden.
  #6  
Oud 07-01-10, 18:54
Tomtje Tomtje is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Mol, Noord België
Berichten: 113
Standaard

Misschien stom maar gewoon een usb hub kopen met een externe voeding? Hieraan je ipod hangen.. Dan krijgt die misschien stroom via de externe voeding zonder dat de pc aanstaat?

Als ik morgen mijn iPhone binnen heb ga ik het proberen hier thuis. Ik heb zo'n hub
Dan laat ik het zeker weten
  #7  
Oud 07-01-10, 18:55
TimDautzenberg TimDautzenberg is offline
• iOS 8.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

Merci, dat zou erg mooi zijn! Ik ben al lang blij dat ik niet de enig ben die hier een probleem in lijkt te zien, maar zo'n usb-switch vind ik nou ook niet bepaald een nette oplossing. Ik hoop dat er iemand een mooie oplossing kan geven!
  #8  
Oud 07-01-10, 18:59
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimDautzenberg Bekijk bericht
(...) Ik heb al geprobeerd het geheel op een gepowerde hub aan te sluiten, (dus dat ie aan de ene kant aan de MacBook hing, maar als die uitgetrokken was stroom kreeg van de hub), maar toen laadde 'ie niet op...
(...)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomtje Bekijk bericht
Misschien stom maar gewoon een usb hub kopen met een externe voeding?
(...)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimDautzenberg Bekijk bericht
Merci, dat zou erg mooi zijn! Ik ben al lang blij dat ik niet de enig ben die hier een probleem in lijkt te zien, maar zo'n usb-switch vind ik nou ook niet bepaald een nette oplossing. Ik hoop dat er iemand een mooie oplossing kan geven!
Ik had uit je eerste post begrepen dat je al zo'n hub had geprobeerd?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #9  
Oud 07-01-10, 19:01
TimDautzenberg TimDautzenberg is offline
• iOS 8.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

Jups, maar ik ben er onlangs achter gekomen dat het wel een heel crappy hub is (diverse apparatuur werkte er niet meer op, ik heb nu een niet-gepowerde gekocht), dus het kan geen kwaad als het nog een keertje getest wordt!
  #10  
Oud 09-01-10, 12:24
Cryptopsy Cryptopsy is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 23
Standaard

Ik ben er vrij zeker van dat het niet gaat lukken. Op internet is het e.e.a. te vinden over het opladen van de iPhone via een 'powered usb hub' en die info geeft weinig hoop.

Het was mijzelf al opgevallen dat als ik de pc opstart, de iPhone pas begint te laden als Windows aan het opstarten is. Dat gaf mij al weinig hoop. In onderstaand topic reageert iemand die kennis van zaken lijkt te hebben en een zeer plausibele verklaring geeft voor het verschijnsel:

Why can't I charge iPhone 3GS from portable USB device charger? - Super User
  #11  
Oud 09-01-10, 15:35
Tomtje Tomtje is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Mol, Noord België
Berichten: 113
Standaard

Met mijn usb-hub werkt het iig niet
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Plex via Ipad en hdmi kabel naar tv hetzelfde als Plex op een Apple TV 2 met JB? Mischa84 iPad Apps 0 23-04-11 20:36
"Opladen uit" tijden synchroniseren iTunes iPhone Richard iTunes 4 07-04-11 20:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:07.