//

iPhone vs. PSP

iPhone vs. PSP discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Heey, ik vroeg me af of het niet mogelijk zou zijn ofdat games voor de PSP ook niet op de iPhone zouden kunnen dragen en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-01-09, 20:04
jpke's schermafbeelding
jpke jpke is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 175
Standaard iPhone vs. PSP

Heey, ik vroeg me af of het niet mogelijk zou zijn ofdat games voor de PSP ook niet op de iPhone zouden kunnen dragen en heb dit gevonden:

(deze specs gaan over de 1ste generatie van de iPhone dus de iPhone 3G is nog krachtiger)
Hieruit blijkt dat de iPhone ook een prima vervanger is voor de psp, mits het icontrolpad dat later uitkomt.
Ik snap niet waarom EA niet zijn spellen in ipa formaat kan zetten en screen options en degelijke kan veranderen zodat we op de iphone deftig kunnen gamen! Denk maar aan fifa, gta, ...
__________________
Mooie zwarte iPhone 3G 16Gb
FW: 3.0 Legaal gekocht in Fnac (België)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-01-09, 20:12
X-Tince X-Tince is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 179
Standaard

Vind gamen op de Iphone eigenlijk niet lekker werken (behalve dan spellen zoals Mahjong, solitaire etc.)

Dus hou dat gamen maar gewoon op mijn PSP en PS3....
  #3  
Oud 29-01-09, 20:21
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

PSP games vind ik wel degelijk beter als die van de iPhone.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #4  
Oud 29-01-09, 20:24
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

mja psp games zijn miss beter .. ok .. maar voor de iphone zijn er neit echt "bekende" games ook uit he ..

idd ze zouden beter wat eer goede bekende games laten uitbrengen vr iphone. Mja binnenkort nfs undercover en sims3 ^^
  #5  
Oud 29-01-09, 20:42
jpke's schermafbeelding
jpke jpke is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince Bekijk bericht
Vind gamen op de Iphone eigenlijk niet lekker werken (behalve dan spellen zoals Mahjong, solitaire etc.)

Dus hou dat gamen maar gewoon op mijn PSP en PS3....
Beste, ik ben ook in bezit van een psp en een ps3 maar speel hier nooit op. Dit omdat ik 1 pracht toestel heb en daar bijna alles mee kan doen, het klinkt dom maar goed, mochten de psp games (Ps3 games gaat nooit ^^) nu ook op de iPhone komen zou ik deze wel spelen. ^^
En ja het gamen gaat nog niet echt soepel op de iphone, daarom dat het icontrolpad gaat uitkomen ...
__________________
Mooie zwarte iPhone 3G 16Gb
FW: 3.0 Legaal gekocht in Fnac (België)
  #6  
Oud 29-01-09, 20:51
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpke Bekijk bericht
Heey, ik vroeg me af of het niet mogelijk zou zijn ofdat games voor de PSP ook niet op de iPhone zouden kunnen dragen en heb dit gevonden:

(deze specs gaan over de 1ste generatie van de iPhone dus de iPhone 3G is nog krachtiger)
Hieruit blijkt dat de iPhone ook een prima vervanger is voor de psp, mits het icontrolpad dat later uitkomt.
Ik snap niet waarom EA niet zijn spellen in ipa formaat kan zetten en screen options en degelijke kan veranderen zodat we op de iphone deftig kunnen gamen! Denk maar aan fifa, gta, ...
Om je even uit de illusie te helpen waarom EA net even alles converteert naar ipa ligt voornamelijk bij de groote van zulk game. Als je weet dat een UMD al 1,8Gb aan data kan bevatten is het logisch dat je niet zomaar bepaalde games omzet naar een ipa bestand. Ik zeg niet dat elk game zo groot is, maar kan in theorie wel zo groot zijn, zelfs als het de helft zo groot is wil ik niet even een uur lang bezig zijn om zo'n spel te downloaden en deze kwijt te zetten op de iPhone.
Juist daar is de PSP in het voordeel dat deze de dataschijf kan wisselen telkens je een nieuw game wil spelen, bij de iPhone ligt dat anders en wissel je niet op 1 2 3 van schijfje.
De markt voor de iphone is ook nog eens kleiner dan die van de PSP, laat staan de liefhebbers van bepaalde spelletjes verkleind nog eens. Bij de PSP is er geen bescherming van markt wat spellen betreft (wel films) en dat heb je wel bij de iPhone en dat maakt distributie ed ietwat moeilijker en kostelijker.

Ik loop niet zo warm voor geconverteerde spellen naar de iPhone, wel voor een spel dat specifiek is geschreven voor dit medium, de kans op fouten ligt dan ook nog eens lager. Ook de besturing van de iPhone laat het niet toe om het grote merendeel van de spellen te spelen, speel Tekken maar eens op een iPhone (hypothetisch), als je weet hoeveel combo's er bestaan op de PSP, dan wordt je er gewoon gek van en ik ken nog niet eens de helft van alle moves.
  #7  
Oud 30-01-09, 09:21
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

Ik vindt gamen absoluut niet gaan op de iPhone, alleen beetje pokeren en tetris.. dat soort games

Ik blijf voor het echte gamen bij Playstation & PC. In mijn ogen kan de iPhone daar niet aan evenaren. Ik vindt dat de besturing voor een game zuigt op de iPhone
__________________
Bor3d @ Stage
  #8  
Oud 30-01-09, 10:52
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpke Bekijk bericht
Heey, ik vroeg me af of het niet mogelijk zou zijn ofdat games voor de PSP ook niet op de iPhone zouden kunnen dragen en heb dit gevonden:

(deze specs gaan over de 1ste generatie van de iPhone dus de iPhone 3G is nog krachtiger)
Hieruit blijkt dat de iPhone ook een prima vervanger is voor de psp, mits het icontrolpad dat later uitkomt.
Ik snap niet waarom EA niet zijn spellen in ipa formaat kan zetten en screen options en degelijke kan veranderen zodat we op de iphone deftig kunnen gamen! Denk maar aan fifa, gta, ...
Ik geloof best dat de iPhone genoeg processor kracht heeft, maar als ik al vertraging heb met Gameboy spelletjes... Het punt is dat als je een PSP emulator hebt, je heel veel moet 'omzetten'. De PSP games zijn specifiek voor de PSP engine gemaakt. Dus moeten ze de games speciaal voor de iPhone ombouwen, de vraag is of de groote gamefabrikanten dat wel willen en een ander probleem zou de groote kunnen zijn. Een MBtje of 700 is niks, ik betwijfel of het wel in de app store kan... Dan is de vraag of er überhaupt wel markt voor is. Wie koopt er nou iPhone games voor 60 euro per stuk?

Opzich leuk bedacht, maar het is nog niet aan de orde.
  #9  
Oud 30-01-09, 22:28
jpke's schermafbeelding
jpke jpke is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 175
Standaard

Hmm, heb wat zitten denken en denk dat ik een leuke en erg populaire accesoire voor de iPhone heb bedacht. Enkel ben ik 15 jaar en kan deze dus nooit op de markt krijgen ... Weet iemand raad? ( het is een soort gamepad met buttons zoals de psp ongeveer maar met nog wat specs die ik nu nog niet ga prijs geven. )
__________________
Mooie zwarte iPhone 3G 16Gb
FW: 3.0 Legaal gekocht in Fnac (België)
  #10  
Oud 30-01-09, 22:36
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpke Bekijk bericht
Hmm, heb wat zitten denken en denk dat ik een leuke en erg populaire accesoire voor de iPhone heb bedacht. Enkel ben ik 15 jaar en kan deze dus nooit op de markt krijgen ... Weet iemand raad? ( het is een soort gamepad met buttons zoals de psp ongeveer maar met nog wat specs die ik nu nog niet ga prijs geven. )
*Pssst*

patentpunt
  #11  
Oud 30-01-09, 23:48
jpke's schermafbeelding
jpke jpke is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam Bekijk bericht
*Pssst*

patentpunt
Hmm bedankt, maar moet eens denken hoe ik het ze duidelijk kan maken ^^
Njaa, op mijn leeftijd is dat niet zo simpel Maar ik heb hoop (a)
__________________
Mooie zwarte iPhone 3G 16Gb
FW: 3.0 Legaal gekocht in Fnac (België)
  #12  
Oud 31-01-09, 00:04
Semmm Semmm is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 161
Standaard

kost ook bijna niets..

patentpunt
  #13  
Oud 31-01-09, 00:47
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Semmm Bekijk bericht
kost ook bijna niets..

patentpunt
En dan heb je het idee nog niet verkocht gekregen... Een simpele ziel die iets uitvind is iets dat vaker gebeurd dan je denkt, dat die persoon het risico neemt om eens een fortuin in patenten te gaan pompen is een zeldzaamheid. Die enkelen die het risico genomen hebben zijn ofwel rijk(er) geworden of hebben alles kwijtgespeeld, beetje zoals een weekje gokken in Las Vegas zeg maar...
  #14  
Oud 31-01-09, 17:19
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Ik bedenk ineens iets cools: een soort iControlPad, maar dan met buttons precies als de PSP (of is dat al zo?), en dan zo'n kaartlezer erin als op de PSP zit. Dan zit er een dockconnector in, en moet je op de één of andere manier een dualboot hebben om te kiezen tussen OS X en een gemodde PSP-OS. Zou dat niet mogelijk zijn?
  #15  
Oud 31-01-09, 18:21
jpke's schermafbeelding
jpke jpke is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonathan Bekijk bericht
Ik bedenk ineens iets cools: een soort iControlPad, maar dan met buttons precies als de PSP (of is dat al zo?), en dan zo'n kaartlezer erin als op de PSP zit. Dan zit er een dockconnector in, en moet je op de één of andere manier een dualboot hebben om te kiezen tussen OS X en een gemodde PSP-OS. Zou dat niet mogelijk zijn?
jonathan, jouw idee is net hetzelfde dan dat van mij. Enkel wou ik nog niet alle specs vrijgegeven omdat er anders mensen het idee konden stelen.
Maar misschien kunnen we geschiedenis maken. ^^
__________________
Mooie zwarte iPhone 3G 16Gb
FW: 3.0 Legaal gekocht in Fnac (België)
  #16  
Oud 31-01-09, 19:02
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Ik wens jullie veel succes!
Heel veel succes zelfs
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #17  
Oud 31-01-09, 19:34
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpke Bekijk bericht
jonathan, jouw idee is net hetzelfde dan dat van mij. Enkel wou ik nog niet alle specs vrijgegeven omdat er anders mensen het idee konden stelen.
Maar misschien kunnen we geschiedenis maken. ^^
Ik meng me ertussen en neem gelijk 1/3 van de winst.
  #18  
Oud 31-01-09, 19:37
Semmm Semmm is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 161
Standaard

en ik weet dus dat jullie geen geschiedenis gaan schrijven, ooit gehoord van de iControlpad? iControlPad - Add real gaming controls to your iPhone! op de site staat een filmpje in actie. nog aardig recent filmpje dus misschien voor op de FP?
Hellaas ze waren jullie voor

  #19  
Oud 31-01-09, 23:42
jpke's schermafbeelding
jpke jpke is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Semmm Bekijk bericht
en ik weet dus dat jullie geen geschiedenis gaan schrijven, ooit gehoord van de iControlpad? iControlPad - Add real gaming controls to your iPhone! op de site staat een filmpje in actie. nog aardig recent filmpje dus misschien voor op de FP?
Hellaas ze waren jullie voor

Ik ken het icontrolpad maar deze heeft niet de functie om een micro-sd in te steken en dit is toch een verijste om deftige games te draaien!
  #20  
Oud 31-01-09, 23:43
jpke's schermafbeelding
jpke jpke is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam Bekijk bericht
Ik meng me ertussen en neem gelijk 1/3 van de winst.
Wat *** jij nou weer?...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: MP4 [H264] PSP films wil niet op iPhone laurensxeon Muziek, foto & video 7 01-03-11 20:16
Analist: ‘iPhone wordt nagel aan doodskist van PSP’ Freddy Chat en geruchten 23 29-05-09 12:57
iphone, psp en het flip type gecombineerd ??? croiman iPhone algemeen 15 02-10-08 18:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:49.