//

Koppelverkoop In België

Koppelverkoop In België discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijne maat is net naar phone house geweest en ze verkochten daar bv de samsung omnia i900;het grappige is het volgende;de officiele prijs is bv ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 18-06-09, 13:37
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Mijne maat is net naar phone house geweest en ze verkochten daar bv de samsung omnia i900;het grappige is het volgende;de officiele prijs is bv 450 euro los te koop dus,wil je deze met een abo dan betaal je voor dat ding 410 euro?Er gaat slechts 40 euro af en als je dan een abo op neemt moet je al goed zot zijn want dan hang je 2jaar ofzo vast en ga je hopen meer betaald hebben dan dat het toestel waard is.
Als ze dit met koppelverkoop noemen is het echt wel triest gesteld zenne,mij allesins niet gezien.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 22-06-09, 15:16
Napster Sam Napster Sam is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: België,Antwerpen,
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar Napster Sam
Standaard

HLN Multimedia - Van Quickenborne niet van plan klacht koppelverkoop te onderzoeken (894535)

Het kan dus compleet legaal gebeuren
  #43  
Oud 22-06-09, 16:05
Iphone_belgium Iphone_belgium is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 178
Standaard

Belgie moet nog veel leren op dat vlak van Nederland hoor
  #44  
Oud 22-06-09, 16:26
appel_001 appel_001 is offline
• iOS 8.0 beta
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone_belgium Bekijk bericht
Belgie moet nog veel leren op dat vlak van Nederland hoor
veel !, maar ik weet niet of wij (belgen) erop staan te wachten (op koppelverkoop) geef mij maar de 3Gs simlock-free !
  #45  
Oud 22-06-09, 16:59
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Napster Sam Bekijk bericht
Ik had niets anders verwacht van minister jointje
  #46  
Oud 22-06-09, 23:02
Snader Snader is offline
• iOS 13.1.2
• iPadOS 13.1.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 105
Standaard

Natuurlijk zijn er voorstanders van de koppelverkoop (gratis telefoons) en tegenstanders ervan (simlockvrije telefoons). Maar het lijkt me niet dat 40 euro korting bij een 2-jarig abonnement de bedoeling is van koppelverkoop.

Kunnen ze in België (en zeker ook in Nederland) niet eens een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld Italië: daar kun je je iPhone los en simlockvrij kopen, maar ook gratis krijgen bij een bijpassend abonnement (iPhone 3G vanaf 0,-). Daarnaast kun je ook nog eens kiezen tussen 2 providers; veel Nederlanders zitten niet op de slechte dekking van T-Mobile te wachten!
  #47  
Oud 22-06-09, 23:11
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snader Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er voorstanders van de koppelverkoop (gratis telefoons) en tegenstanders ervan (simlockvrije telefoons). Maar het lijkt me niet dat 40 euro korting bij een 2-jarig abonnement de bedoeling is van koppelverkoop.

Kunnen ze in België (en zeker ook in Nederland) niet eens een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld Italië: daar kun je je iPhone los en simlockvrij kopen, maar ook gratis krijgen bij een bijpassend abonnement (iPhone 3G vanaf 0,-). Daarnaast kun je ook nog eens kiezen tussen 2 providers; veel Nederlanders zitten niet op de slechte dekking van T-Mobile te wachten!
Bij KPN kun je alle toestellen ook gewoon los kopen (Meeste toestellen zijn dan simlockvrij nog ook) Jammer dat de iPhone niet bij KPN is..Anders had ik er een los met 20% korting

Laatst gewijzigd door ASNNetworks; 23-06-09 om 00:18.
  #48  
Oud 23-06-09, 06:54
appel_001 appel_001 is offline
• iOS 8.0 beta
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snader Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er voorstanders van de koppelverkoop (gratis telefoons) en tegenstanders ervan (simlockvrije telefoons). Maar het lijkt me niet dat 40 euro korting bij een 2-jarig abonnement de bedoeling is van koppelverkoop.

Kunnen ze in België (en zeker ook in Nederland) niet eens een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld Italië: daar kun je je iPhone los en simlockvrij kopen, maar ook gratis krijgen bij een bijpassend abonnement (iPhone 3G vanaf 0,-). Daarnaast kun je ook nog eens kiezen tussen 2 providers; veel Nederlanders zitten niet op de slechte dekking van T-Mobile te wachten!
ALS in belgië koppelverkoop zoals in nederland zal komen zal het ook verplicht zijn de telefoon los te kunnen kopen !
  #49  
Oud 23-06-09, 07:33
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appel_001 Bekijk bericht
ALS in belgië koppelverkoop zoals in nederland zal komen zal het ook verplicht zijn de telefoon los te kunnen kopen !
Niet meer dan normaal de consument moet de keuze kunnen behouden !
  #50  
Oud 23-06-09, 08:41
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snader Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er voorstanders van de koppelverkoop (gratis telefoons) en tegenstanders ervan (simlockvrije telefoons). Maar het lijkt me niet dat 40 euro korting bij een 2-jarig abonnement de bedoeling is van koppelverkoop.

Kunnen ze in België (en zeker ook in Nederland) niet eens een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld Italië: daar kun je je iPhone los en simlockvrij kopen, maar ook gratis krijgen bij een bijpassend abonnement (iPhone 3G vanaf 0,-). Daarnaast kun je ook nog eens kiezen tussen 2 providers; veel Nederlanders zitten niet op de slechte dekking van T-Mobile te wachten!
Ik vind dit toch een zeer terechte opmerking. Niet iedereen wil 500-600€ voor een iPhone geven, sommige willen net wel een iphone kopen tegen een zachte prijs met daarbij een tweejarig abonnement. Andere willen het toestel los kopen en werkelijk 500-600 € betalen. Dus als nu de beide opties mogelijk zijn zou de consument er véél bij winnen.
  #51  
Oud 24-06-09, 11:19
Blaster Blaster is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 189
Standaard

In België kan je de iPhone 3GS los kopen met voorschot en dan afbetaling. Ik had gisteren er naar toe gebeld.
  #52  
Oud 24-06-09, 11:35
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blaster Bekijk bericht
In België kan je de iPhone 3GS los kopen met voorschot en dan afbetaling. Ik had gisteren er naar toe gebeld.
En welke winkel is dat dan als ik vragen mag?
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #53  
Oud 24-06-09, 11:40
nickyclaeys nickyclaeys is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
En welke winkel is dat dan als ik vragen mag?
alle mobistar winkels, die actie loopt al een tijdje hoor je hebt wel een loonbriefje enzo nodig eigenlijk niets meer dan een lening...

bij koppelverkoop krijg je "echt" korting op je gsm.
  #54  
Oud 24-06-09, 11:53
Smurf Smurf is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Torhout (B)
Berichten: 6
Question Bestelling iPhone 3GS

Heb gisteren contact gehad met verschillende Mobistar-Centers in West-Vlaanderen.
Er werd me verteld, dat het niet mogelijk was, om een iPhone 3GS vooruit te bestellen.
Ze hadden zelfs nog geen officiële verkoopprijs.

Hoe is het dan mogelijk, dat jullie reeds afbetalen voor iets wat in België nog niet op de markt is
  #55  
Oud 24-06-09, 11:55
nickyclaeys nickyclaeys is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurf Bekijk bericht
Heb gisteren contact gehad met verschillende Mobistar-Centers in West-Vlaanderen.
Er werd me verteld, dat het niet mogelijk was, om een iPhone 3GS vooruit te bestellen.
Ze hadden zelfs nog geen officiële verkoopprijs.

Hoe is het dan mogelijk, dat jullie reeds afbetalen voor iets wat in België nog niet op de markt is
die regeling was voor de 3G maar wrs geld deze ook gewoon verder voor de 3GS ofwel wete ze het allemaal niet zo goed bij mobistar
  #56  
Oud 24-06-09, 12:11
Smurf Smurf is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Torhout (B)
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickyclaeys Bekijk bericht
die regeling was voor de 3G maar wrs geld deze ook gewoon verder voor de 3GS ofwel wete ze het allemaal niet zo goed bij mobistar
Ok, het was voor 3G... nu versta ik het beter
  #57  
Oud 24-06-09, 13:56
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

waarom gewoon niet wachten tot er genoeg voorraad is en hem dan kopen en direct mee nemen ?
  #58  
Oud 24-06-09, 16:18
knuster knuster is offline
• iOS 10.0
• 10.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: limburg (belgie)
Berichten: 399
Standaard

prijzen zijn vrijgegeven!! geen koppelverkoop in belgie, damn!!!
  #59  
Oud 26-06-09, 21:26
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht
prijzen zijn vrijgegeven!! geen koppelverkoop in belgie, damn!!!
Kan misschien nog komen?
  #60  
Oud 10-07-09, 17:28
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard Koppelverkoop nu wel toegelaten in België

Het Nieuwsblad - Koppelverkoop toegelaten, sperperiode ingeperkt

Koppelverkoop toegelaten, sperperiode ingeperkt

BRUSSEL - De ministerraad heeft vrijdag het licht op groen gezet voor een wetsontwerp dat de wet op de handelspraktijken en de consumentenbescherming uit 1991 moet moderniseren en versoepelen. De belangrijkste wijzigingen houden volgens minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne in dat koppelverkoop voortaan toegelaten wordt, de sperperiode met uitzondering voor drie producten wordt afgeschaft en solden op alle producten mogen gelden.

De wet uit 1991 regelt de commerciële relaties tussen ondernemingen en van een onderneming met de consument. Minister Vincent Van Quickenborne wees er vrijdag op dat het regeerakkoord in een modernisering van de regels voorziet en dat de huidige wet vanuit verschillende internationale instanties onder vuur was genomen. Van Quickenborne verwees naar de uitspraak van het Europees Hof voor Justitie over het verbod op koppelverkoop en een recent rapport van de OESO waarin de gebrekkige regelgeving werd aangekaart.

De nieuwe wet krijgt de naam "wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming" mee. Volgens de minister krijgen handelaars meer vrijheid, meer mogelijkheden en meer ruimte voor creativiteit. Consumenten van hun kant krijgen meer keuze en een betere bescherming. De tekst verhuist nu naar de Raad van State. Van Quickenborne hoopt de tekst in september in het parlement neer te kunnen leggen.

De eerste wijziging slaat op het verbod op koppelverkoop. Dat wordt voortaan toegelaten in alle sectoren, dus ook in de telecomsector. Wel moeten consumenten juiste en correcte informatie over het gezamenlijk aanbod krijgen. Voor de financiële sector blijft het verbod bestaan, zij het met uitzonderingen, zoals het aanbieden van een hypothecair krediet gekoppeld aan een schuldsaldoverzekering.

Voortaan wordt de sperperiode - de periode voor de solden waarbinnen handelaars geen prijskortingen mogen aankondigen - volgens Van Quickenborne afgeschaft, met uitzondering van schoenen, kledij en lederwaren. Die drie producten waren vorig jaar goed voor een omzet van 7 miljard euro en 18 procent van de totale verkoop. Wel wordt de sperperiode voor de drie producten ingekort. In de zomer loopt die van 6 juni tot en met 30 juni en in de winter van 6 december tot en met 2 januari. Braderijen mogen nog steeds gedurende vier dagen.

Solden zullen voortaan mogen worden aangeboden voor alle producten, in plaats van enkel seizoensgebonden producten. En terwijl koopjes enkel in fysieke verkooppunten waren toegestaan, zullen ze voortaan ook toegelaten zijn voor de internethandel. De soldenperiodes blijven gelden van 3 januari tot en met 31 januari en 1 juli tot en met 31 juli.

Internethandelaars en andere verkopers op afstand zoals postorderbedrijven zullen in de toekomst voor het einde van de bedenktijd een betaling mogen vragen. Die bedenktermijn bedraagt voortaan veertien in plaats van zeven dagen. Ook verkoop met een beperkte winstmarge wordt toegelaten, maar een verkoop met verlies blijft verboden.

De aankondiging van de prijsvermindering tot slot wordt een pak vereenvoudigd. In de huidige wet mogen prijsverminderingen op vier welbepaalde manieren worden aangeduid. Voortaan is elke vorm van aanduiding mogelijk, al moet de consument wel juist en correct worden ingelicht. Vrije beroepen vallen niet onder deze wet.

----------------

Begin zo te vermoeden dat ze dit wisten bij Mobistar en dat ze vanaf volgende weken opeens wel aan koppelverkoop gaan doeen (vandaar ook de schaarste...)
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doet mobistar nu al aan koppelverkoop? AlfaRomeoDriver Orange 4 19-01-11 13:16
koppelverkoop in België krisvb Archief 3 14-07-09 17:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:09.