Koppelverkoop In België discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Ik weet niet of de topicstarter het meent of dat ie sarcastisch is over het feit dat koppelverkoop toegelaten zal ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
Op termijn zal dit verbod (in de huidige vorm) effectief verdwijnen uit de wet. Citaat:
|
|
|
|||
|
|||
waarom zegt iedereen toch dat koppelverkoop duurder is ??????
als ik de prijzen vergelijk belgie nederland dan is nederland gewoon goedkoper. |
|
|||
|
|||
Dat is omdat jij de kosten van het abonnement niet verrekend + het feit dat je aan een operator vastzit om een bepaald toestel te krijgen.
|
|||
|
|||
hmm dacht dat je in nederland onbeperkt internet had bij het abbonement
+ de iphone gratis. tarief bij t- mobile Abonnement 2-jarig abonnement Prijs toestel Prijs p/m* i-150 € 79,94 € 29,95 i-300 € 0,00 € 44,95 i-500 € 0,00 € 64,95 prijzen mobistar 30€ 3u of 300 sms’jes 200 MB om te surfen, mailen, video’s te bekijken en veel meer! 45€ 6u of 600 sms’jes 500 MB om te surfen, mailen, video’s te bekijken en veel meer! 60€ 9u of 900 sms’jes 1GB om te surfen, mailen, video’s te bekijken en veel meer! Laatst gewijzigd door hopla; 01-06-09 om 19:30. |
|
|||
|
|||
ja wel jij zit dan al bijvoorbeeld er van uit gegaan dat je bij Mobistar gaat... Voor mensen die al een abonnement hebben bij een andere operator en willen switchen... Of mensen zoals mij die een Mobile Vikings account hebben....
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Belgische koppelverkoop is er al
Wanneer je in de Belgische (groot)steden goed uitkijkt dan zie geregeld borden voorbijkomen met daarop/daarin een grote affiche van de Belgische Phonehouse waarop reclame wordt gemaakt voor een GSM @ 1€ met een bijbehorend tweejarig abonnement.
Als je naar de site van de Phonehouse gaat kom je al snel volgende promotie tegen : Promoties - Phone House Lijkt mij vanzelfsprekend dat het reeds mogelijk is onder het mom van koppelverkoop te verkopen, maar dan nog wel met de optie om een losse GSM te kunnen kopen... Ik wil niks suggereren, maar ik heb zo het vermoeden dat een verkoop van de iPhone onder koppelverkoop-model zéér nabij is!
|
|||
|
|||
Hoe zit het nou precies in Belgie? Koppelverkoop wordt toegestaan, MAAR het toestel moet ook los te koop zijn.
Hoe zit het dan met simlock? Is dat nou verboden of niet in Belgie? |
|
|||
|
|||
Koppelverkoop is toegestaan indien het toestel ook apart verkrijgbaar is.
Simlock is echter niet toegestaan. De klant moet nog altijd de provider kunnen kiezen die hij wil gebruiken bij zijn gsm. Phone house is al een tijdje bezig met koppelverkoop. Je kan er alle gsm's kopen met een abonnement of een verzekering op je gsm. Er gaan echter slechts ongeveer tussen de 10 en 50€ af van de prijs. |
|
|||
|
|||
Klopt inderdaad. Ik ben gisteren bij de Phonehouse hier in de buurt geweest en daar wisten ze mij te vertellen dat dit normaal is. De duurdere GSM's zullen later wel volgen, het zijn nu vooraal de goedkopere GSM's die ze in combinatie met een abonnement proberen aan te smeren...
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Was gisteren in de carrefour in oostakker, en heb het even gevraagd aan de balie en ze zijden, "ja, vanaf nu bieden wij gsms aan met een abbonement." dus koppelverkoop, het was momenteel alleen met goedkope toestellen
|
|
|||
|
|||
er is ondertussen een klacht ingedient door unizo. Meer met de bedoeling om de wet zo snel mogelijk in orde te krijgen dan de bedoeling om de winkelketens te treffen.
bron: De Standaard Online - Klacht tegen gratis gsm |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|||
|
|||
Citaat:
Zo kan er in de verzekeringssector er ruim misbruik van gemaakt worden om je te verplichten al je verzekeringen bij een verzekeringsonderneming te nemen en eigenlijk zelfs bij eenzelfde verzekeraar/bank.... De wetgeving hoort gewoon zo snel mogelijk bijgestuurd te worden. Het is best mogelijk dat onder de aangepaste wetgeving de huidige deals nog steeds niet mogen... En tot dat duidelijk is gaan de echt grote bedrijven er zich niet aan wagen...
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Opmerkelijk detail is wel dat Unizo Hotgsm.be bij zijn erkenden leden heeft staan en dat er zelfs een label van Unizo prijkt op de website. Beetje je eigen ruiten inslaan denk ik dan...
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet dat dit forum iphoneclub heet... Maar het hele koppelverkoop gaat véél véél verder dan dat hoor. Dus ik denk niet dat iphones een belangrijk punt vormen in deze discussie.
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben... Laatst gewijzigd door Puck84; 18-06-09 om 14:21. |
Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Doet mobistar nu al aan koppelverkoop? | AlfaRomeoDriver | Orange | 4 | 19-01-11 14:16 |
koppelverkoop in België | krisvb | Archief | 3 | 14-07-09 18:58 |
|
|