//

Mensen die handelen?

Mensen die handelen? discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, wij zijn natuurlijk allemaal iPhone fans. We zouden er allemaal wel 1 willen hebben. Maar zowel hier als op marktplaats zie je mensen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-06-09, 16:11
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Exclamation Mensen die handelen?

Hallo allemaal,

wij zijn natuurlijk allemaal iPhone fans. We zouden er allemaal wel 1 willen hebben. Maar zowel hier als op marktplaats zie je mensen die erin handelen.

Ik vind dat niet kunnen en ik denk dat een groot deel van jullie mij gelijk zal geven en een ander deel mij ongelijk zal geven . Er zijn 'wanhopige' mensen die zo snel mogelijk een iPhone willen hebben, ze kijken hier (of op andere websites) en zien prijzen tussen de 600 / 700+ (ook de 16Gb versie is veel duurder)

Terwijl de iPhone in de winkel goedkoper is?

Natuurlijk ben je niet verplicht om bij deze mensen een iPhone te kopen, maar dat is wel de snelste manier in de meeste gevallen om als 1 van de eersten een iPhone zien te bemachtigen. (ik heb het over de 3GS)

in Nederland moet je een abo nemen volgens mij, in Belgie hoeft dat niet?

Denken jullie dat er wat gedaan moet worden tegen mensen die hierin handelen en misbruik maken van het feit dat zij (veel) iPhones kunnen aanschaffen en deze vervolgens voor een veel hoger prijs willen verkopen?

Of vinden jullie dat ik onzin praat?
__________________
Don't tell people your dreams, show them!

Laatst gewijzigd door DertKesh; 27-06-09 om 16:13.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-06-09, 16:18
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Niemand word verplicht te kopen,wil iemand dat toch doen is zijn probleem vind ik.Iedereen is vrij om desnoods 100 iphones te kopen,je moet maar niet bij die clown kopen en dan staan ze er te staan en zitten zij met een probleem he .
Komaan de komende 1-2 weken ga je daar zeker zonder probleem aangeraken zenne.
Tis maar ne gsm e,die gaat niet doorlopen en mensen gaan er toch niet van sterven ze eens een beetje langer moeten wachten?
  #3  
Oud 27-06-09, 16:18
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

tsja, vraag en aanbod. Doe je niets aan, en ik vind het eerlijk gezegd ook geen probleem

Of geduld hebben, of de hoofdprijs betalen imo
  #4  
Oud 27-06-09, 17:50
Tommi12 Tommi12 is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 58
Standaard

Moet eerlijk zeggen dat de prijzen die bijvoorbeeld door MacCity gehandhaafd worden, wel errrug over de top zijn. Iemand anders hier op het forum bood aan om 3gs'en mee te nemen uit België voor €60,- meer dan de prijs in de winkel, dat noem ik redelijk.
Die verdomde T-mobile koppelverkoop ook
Het is erg slim van T-mobile om dat contract met Apple te sluiten, maar op hetzelfde moment vraag ik me af waarom Apple die dingen niet gewoon los aanbiedt, dan verkoop je er toch veel meer?
Anyways, maandag naar België om mijn ge-preorderde (LOL goedste nederlands?) 3GS 32gb voor €675,- op te pikken.

groet,

Tom
  #5  
Oud 28-06-09, 13:01
ipodpino ipodpino is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 39
Standaard

Wat versta je onder handelen? Als ik zelf meerdere iPhones meekan nemen en daar andere mensen blij mee kan maken en daar dan 60 euro voor reken? Sterker nog, het heeft mij zelfs geld gekost, om quite te spelen had ik per persoon minimaal 100 euro moeten vragen.(nog even los van het feit, dat ik een briefje van 500 ben kwijt geraakt) Het is ook geen verplichting om te kopen van iemand die ze voor over de 1000 euro verkoopt. Gewoon een kwestie van eigen keus.
We leven in een kapitalistisch land, met een vrije marktwerking en principe. Stoor je je daaraan, dan moet je maar gaan consuminderen.
  #6  
Oud 29-06-09, 01:03
Tommi12 Tommi12 is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipodpino Bekijk bericht
Wat versta je onder handelen? Als ik zelf meerdere iPhones meekan nemen en daar andere mensen blij mee kan maken en daar dan 60 euro voor reken? Sterker nog, het heeft mij zelfs geld gekost, om quite te spelen had ik per persoon minimaal 100 euro moeten vragen.(nog even los van het feit, dat ik een briefje van 500 ben kwijt geraakt) Het is ook geen verplichting om te kopen van iemand die ze voor over de 1000 euro verkoopt. Gewoon een kwestie van eigen keus.
We leven in een kapitalistisch land, met een vrije marktwerking en principe. Stoor je je daaraan, dan moet je maar gaan consuminderen.

Balen zeg, van dat briefje van 500,-.
Handelen in dit specifieke geval beschouw ik als het aanbieden van een service tegen een redelijke vergoeding, waar iedereen uiteindelijk beter van wordt. (top-inititatief overigens!)
Hoe bedoel je dat je er geld op toelegt met €60,- per telefoon, als je er laten we zeggen 3 meeneemt, dan ben je toch al lang uit de kosten die je er voor moet maken lijkt me?
Het is idd geen verplichting om te kopen van een bedrijf dat zo'n product voor een hoge prijs aanbiedt, het was bedoeld als voorbeeld, maar met het vrije marktwerkingsprincipe zou de prijs van het eerder genoemde bedrijf echter wel lager zijn, je hebt maar 1 aanbieder in Nederland en daar kun je het toestel nog niet eens los bij aanschaffen, dat zorgt voor die maffe prijs van boven de €1000,-.
Ik stoor me dus aan het feit dat hier de marktwerking bewust tegengehouden wordt, niet aan het feit dat iemand een mooie marge probeert te maken.

mvg,

Tom
  #7  
Oud 29-06-09, 09:28
ipodpino ipodpino is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommi12 Bekijk bericht
Hoe bedoel je dat je er geld op toelegt met €60,- per telefoon, als je er laten we zeggen 3 meeneemt, dan ben je toch al lang uit de kosten die je er voor moet maken lijkt me?
Tom
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is geen klacht en je hoeft zeker geen medelijden met me te hebben . Maar de tijd die je erin steekt, belkosten naar belgie, hotelovernachting (85 euro) om toch als 1 van de eerste aan de deur te staan, benzine kosten(65 euro). Ik heb er maar 4 mee kunnen nemen ipv de afgesproken 10 tot 15, dus in feite 4x60=240 - 150= 90 euro. Laat ik nou nooit cash in huis hebben en in dit geval effecten verkocht hebben om geld beschikbaar te hebben. En laat nou precies die effecten die ik verkocht heb met 4,2 % gestegen zijn (op 10.000 euro dus al snel een papieren winst van 420 euro). Ach ja, you win some, you loose some. Ook dat hoort bij het spelletje.

Het hoort gewoon bij het spelletje van Apple, want in feite is de upgrade van 3G naar 3GS totaal overbodig. Het is dat er barsten in mijn 3G zaten, anders zou ik me best bedonderd voelen. Gewoon lekker schaars maken en wij de idioten willen er weer 1 , kost wat kost....tegen bijna elke prijs lijkt het wel.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe leven de mensen die je iPhone maken? wvy Chat en geruchten 30 15-09-16 09:18
[3GS, 32gig] Levensduur batterij (mensen die al langer de iphone hebben) KvnAzn iPhone algemeen 13 21-11-10 15:55
voor mensen die toch een witte iphone wil(de) Dexstron iPhone accessoires en onderdelen 16 27-09-10 20:29
mensen die naar vs gaan, een aan 1.1.2 kunnen geraken cederique Koopinformatie Nederland 2 21-01-08 17:48
Belangrijk voor mensen die Unlocken met de nieuwe IPSF! crunch81 Archief 1 22-10-07 13:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:01.