Ebook niet via iTunes gekocht lezen met iBooks discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij de Standaard Boekhandel kun je ook E-Books kopen, en deze zijn in EPUb 2 met digitaal watermerk uitvoering. Voor wie de boekhandel niet kent ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Ebook niet via iTunes gekocht lezen met iBooks
Bij de Standaard Boekhandel kun je ook E-Books kopen, en deze zijn in EPUb 2 met digitaal watermerk uitvoering. Voor wie de boekhandel niet kent (in Nederland bijvoorbeeld) Nederlandstalige e-books | Standaard Boekhandel Nu stelt de Standaard Boekhandel voor het lezen een app voor, echter aan de recessie in de app store te lezen valt er weinig goed te verwachten van deze app. En daarom de vraag of je deze boeken ook niet zou kunnen lezen met iBooks? En indien ja hoe doe je dat dan?
Mvg, Vic |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
De app heet BlueFire Reader, is gewoon te vinden in de app store (Bluefire Reader), kan dus ook epub's aan met adobe DRM en verschijnt als 'openen met' mogelijkheid in Safari als je een epub downloadt van de meeste websites. |
|
|||
|
|||
Thx voor deze snelle reactie. Ga het onder het weekend eens bekijken. Persoonlijk ben ik behoorlijk tevreden over iBooks hoor. Wat vind u er niet zo goed aan. Ik heb nog eens naar de site van die boekhandel gekeken, en ik denk dat zij misschien bepaalde boeken wel met Adobe DRM hebben maar volgens wat ik in hun FAQ lees maar voor het lezen van hun EPUB2 met watermerk boeken moet je niet echt een geregistreerde Adobe Account hebben. Zal het eens moeten uittesten denk ik, kun je me misschien even melden hoe je dan moet te werk gaan.
Mvg, Vic |
|
||||
|
||||
Ebooks met een watermerk zijn meestal niet beveiligd. De "beveiliging" is dan net dat watermerk: als jij jouw unieke exemplaar verspreidt kunnen ze zien dat jij dat deed.
tolino | Veelgestelde vragen | Zoeken | Standaard Boekhandel Marvin is een mooie iOS App om DRM-vrije EPUB boeken mee te lezen: Appstafarian | Gerty | Sift | Marvin
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar op zich vond ik de oude (van voor-iOS-7) iBooks wel prettiger, misschien heb ik dat toch onbewust laten doorschemeren? Wat kan ik verder uitleggen? Een aantal stappen hangen af van de website, en ik ken de Standaard site niet goed genoeg om daar meer over te kunnen vertellen. De crux bij Bluefire zit 'm erin dat je (nadat je de app hebt geïnstalleerd) in Safari naar een download van de epub moet zien te komen op de website, maar dan krijg je vanzelf een pop-up waar je BlueFire kunt kiezen waarna het boek vanzelf ìn de app wordt geladen en geopend; als het boek Adobe DRM heeft is de keus simpel: je kunt dan alleen bluefire reader kiezen. Voor DRM vrije boeken, met of zonder digitaal watermerk, kun je alsnog kiezen tussen openen in iBooks of Bluefire. Een Adobe ID kun je, als dat toch nodig blijkt, aanvragen bij Adobe In Bluefire kun je dit ID vervolgens ingeven, overigens niet onder 'instellingen' maar onder 'informatie'... |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Youtube luisteren en tegelijk ebook lezen | floyd100 | iPad algemeen | 10 | 08-07-15 10:22 |
Aangekocht ebook op ereader lezen | brekson | iPad algemeen | 3 | 19-01-13 00:18 |
iBooks op IPAD niet allemaal te zien en te lezen | Brigoedie | iPad algemeen | 8 | 18-08-12 18:36 |
|
|