//

DJ mengtafel philips koppelen aan iPad Pro

DJ mengtafel philips koppelen aan iPad Pro discussie in iPad accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedendag, Ik heb een leuke uitdaging waar ik de oplossing nog niet voor gevonden heb die ik graag aan jullie voorleg: Ik heb recent voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-12-21, 18:06
MyrkeN MyrkeN is offline
 
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2021
Berichten: 1
Standaard DJ mengtafel philips koppelen aan iPad Pro

Goedendag,
Ik heb een leuke uitdaging waar ik de oplossing nog niet voor gevonden heb die ik graag aan jullie voorleg:

Ik heb recent voor mijn zoon van een collega het Philips M1X-DJ geluidssysteem gekregen. Super cool natuurlijk voor deze Armin in spé. Op een iPhone met lightning connector werkt het systeem prima gecombineerd met de djay-app en een ios van 13 of hoger. Maar die hebben wij niet.

Dus nu de uitdaging: ik heb een iPad Pro 11 inch, model A1980, ios 15.1 met USB-c ingang.

Nu heb ik een MFI (made for ipod/iphone/ipad) lightning to USB-c adapter van anker gekocht, maar die kan beide apparaten niet met elkaar laten communiceren. Een dergelijke adapter is eigenlijk alleen geschikt om een lightning koptelefoon aan te sluiten in een usb-c poort. Hij draagt geen data (MIDI) over.

Wat ik zoek is een manier om de M1X-Dj aan te sluiten op de Ipad pro, dusdanig dat de Ipad Pro de M1X dj herkent als MIDI-device en de aansturing van de M1X-dj via de benodigde djay app kan doorgeven, inclusief audio informatie (dus data èn audio).

Een MIDI adapter met lightning female naar usb-c male heb ik nog niet kunnen vinden.

Een optie kan zijn om een lightning female -usb-a adapter in te zetten en deze met een usb-a naar usb-c adapter te koppelen aan de iPad pro. Maar die moeten dan beide MFI zijn en ook data kunnen doorgeven als mijn redenatie klopt...

Apple heeft hier in het assortiment geen passende oplossing voor, de A-mac store kon mij ook niet verder helpen. Heeft iemand hier misschien een suggestie voor de briljante oplossing waar ik naar op zoek ben?

Alvast dank voor het mee puzzelen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
ipad pro, lightning connector, midi, usb-c



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: Muziek opnemen rechtstreeks van mengtafel. Nickhelsen Muziek, foto & video 0 12-03-11 09:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:06.