//

iPad Camera Connection Kit vereist te veel stroom?

iPad Camera Connection Kit vereist te veel stroom? discussie in iPad accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds een tijdje een Apple Camera Connection Kit voor mijn iPad 2, maar als ik mijn card reader via de USB connection aansluit, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-08-11, 23:58
sandra sandra is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3
Standaard iPad Camera Connection Kit vereist te veel stroom?

Ik heb sinds een tijdje een Apple Camera Connection Kit voor mijn iPad 2, maar als ik mijn card reader via de USB connection aansluit, krijg ik de melding "Apparaat gebruiken niet mogelijk. Het aangesloten USB apparaat vereist te veel stroom". Ik kan dus geen foto's inlezen.
Ik heb een HAMA USB 2.0 Card Reader die meerdere cards kan inlezen, waaronder mijn CF-card (Compact Flash, uit een Nikon spegelreflexcamera).
Wie weet een oplossing voor dit probleem?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-08-11, 19:35
patjeptcruiser patjeptcruiser is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 1
Standaard

ik heb net hezelfde probleem als ik de connection kit in mijn ipad 1 steek krijg ik onmiddelijk die melding zelfs als ik de usb niet gebruik inpluggen alleen geeft al deze melding
zoek ook naar een oplossing want wil een ipad 2 kopen maar liefst een 16gb maar als dat toestel niet werkt moet ik wel een 64gb kopen
mijn ipad 1 is een jailbreak en draait op 4.3.3(8j3)
  #3  
Oud 12-08-11, 00:17
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

@Sandra - waarschijnlijk heb je dan een card reader die niet in zijn eigen stroom voorziet.
Het is ook een feature die Apple, volgens mij, liever niet wil.....; maar je zou het kunnen proberen met een cardreader die dus zijn eigen voorziening heeft.
  #4  
Oud 15-08-11, 00:25
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patjeptcruiser Bekijk bericht
ik heb net hezelfde probleem als ik de connection kit in mijn ipad 1 steek krijg ik onmiddelijk die melding zelfs als ik de usb niet gebruik inpluggen alleen geeft al deze melding
zoek ook naar een oplossing want wil een ipad 2 kopen maar liefst een 16gb maar als dat toestel niet werkt moet ik wel een 64gb kopen
mijn ipad 1 is een jailbreak en draait op 4.3.3(8j3)
Dan ligt het waarschijnlijk aan die Jailbreak, want de Camera Connection kit werkt ook prima op de iPad 1, ik kan al mijn SDHC kaartjes en zelfs USB sticks erin gebruiken
Maar koop maar de 64GB iPad 2, want je kan ze niet gebruiken als uitbreiding!
  #5  
Oud 26-09-11, 17:20
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Heeft niets te maken met de jailbreak, sterker nog, met een jailbreak kun je je USB sticks
en SD(HC) kaartjes juist wel gebruiken als uitbreiding
Gewoon iFile uit Cydia installeren en je kunt alles lezen/schrijven/spelen/bekijken

Punt is dat het ene assecoire meer stroom gebruikt dan het andere.
Ook met mijn USB sticks werkt de ene wel en de andere niet.
Dit heeft niets te maken met de grootte ervan, zo werkt een 2Gb niet en een 16Gb weer wel.
Een externe card-reader zal moeilijk werken denk ik (te veel stroom),
kun je beter een CF kit kopen op dealextreme:
CF Card Reader for iPad / iPad 2 - Free Shipping - DealExtreme
  #6  
Oud 27-09-11, 13:12
Hammondman Hammondman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 30
Standaard

Als je je camera wil aansluiten kun je ook de USB kabel gebruiken van je camera en deze aansluiten op de camera connection kit. Moet je natuurlijk wel de camera erbij hebben en deze aanzetten. Heel praktisch is het niet, maar het werkt.
  #7  
Oud 07-12-11, 20:39
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hammondman Bekijk bericht
Als je je camera wil aansluiten kun je ook de USB kabel gebruiken van je camera en deze aansluiten op de camera connection kit. Moet je natuurlijk wel de camera erbij hebben en deze aanzetten. Heel praktisch is het niet, maar het werkt.
dit werkt bij mij niet
__________________
MacBook pro, iPhone 4 16 gb, iPad 2 64 gb 3G
  #8  
Oud 12-01-12, 01:36
denbear denbear is offline
• iOS 14.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonnyh Bekijk bericht
dit werkt bij mij niet
Het kan zijn dat die camera drivers nodig heeft om te draaien, die op de iPad dus niet aanwezig zijn.
  #9  
Oud 19-02-12, 00:08
Dikkembergs85 Dikkembergs85 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 25
Standaard

Weet er iemand welke usb sticks wel kunnen gebruikt worden?
Ik heb er eentje van lexar 16gb werkt niet, teveel stroom
Een andere usb stick ergens gekregen werkt wel maar kan maar een kort filmke op.
Misschien kunnen de mensen het type en capaciteit van hun usb stick doorgeven waarbij het wel lukt in samenwerking met iFile...
  #10  
Oud 25-03-12, 17:05
ds85 ds85 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 13
Standaard

je kan geen enkele usb stick gebruiken om foto's, boeken, muziek er op te zetten.. die zou je allemaal via de compu moeten doen of een sd kaart kopen en het daar op zetten maar daar kunnen alleen foot's op geen muziek en boeken!

Hopelijk heb je er wat aan

Gr.
  #11  
Oud 25-03-12, 21:02
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

@ ds85

Je kunt bepaalde USB sticks prima gebruiken om om foto's, boeken, muziek en zelfs films er op te zetten,
mits je over een jailbreak beschikt.
Met het programma iFile kun je USB sticks uitlezen, gegevens over en weer kopiëren
en zelfs rechtstreeks afspelen van de USB stick etc.

Echter niet alle USB sticks werken met de connection kit, sommige sticks gebruiken te veel stroom.
Mijn Lacie WhizKey (8GB) gaat prima, maar mijn Sandisk Cruzer (16GB) vraagt te veel stroom.
Met een kabeltje naar een powered USB-hub gaat de Cruzer weer wel, maar voor onderweg is dat niet handig.
  #12  
Oud 08-04-12, 19:24
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Ik heb laatst een Connection Kit gekocht met een USB ingang en een Cardreader.
De aansluiting is een iPad/iPhone connector (zo'n brede)
Als ik de Camera Connection Kit rechtstreeks insteek in de iPad1 of iPad3 of iPhone 3GS (allemaal NIET gejailbreaked!) dan krijg ik de melding dat het apparaat niet geschikt is voor de iPad/iPhone. Toch heb ik hem gekocht met de vermelding dat deze geschikt is voor de iPhone en de iPad. Wie kan mij helpen met dit werkend te krijgen?
Alvast dank!
  #13  
Oud 15-05-12, 14:49
hunt51085 hunt51085 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Schoten
Berichten: 14
Standaard

Ik heb vandaag ook een connection kit gekocht voor men ipad 2 (geen jailbreak).
Nu heb ik bij mijn 8 gb (sony) usb stick en cardreader altijd het probleem met dat het teveel stroom verbruikt. Ik heb gekeken naar den ifile maar die app is niet voor ipad te downloaden. Enkel den Ifila Downloader ofzoiets. Gaat die hier ook mee dan ?

Dan uiteindelijk heb ik een microsd card via een adapter in de connectiob kit gestoken en zo aangesloten en daar opent die alles wel maar dan zegt die weer dat er geen foto's op de kaart staan terwijl er 500 foto's op staan die met een samsung galaxy zijn getrokken en ik heb gezien dat het Jpef bestandstype is.

Weten jullie voor deze beide problemen een oplossing ?

Alvast bedankt.

Greetz
Mitchell
  #14  
Oud 15-05-12, 15:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hunt51085 Bekijk bericht

Dan uiteindelijk heb ik een microsd card via een adapter in de connectiob kit gestoken en zo aangesloten en daar opent die alles wel maar dan zegt die weer dat er geen foto's op de kaart staan terwijl er 500 foto's op staan die met een samsung galaxy zijn getrokken en ik heb gezien dat het Jpef bestandstype is.

Weten jullie voor deze beide problemen een oplossing ?
Op de SD-kaart moet een DCIM map staan dan herkent de iPad de foto's wel. DCIM is de standaardmap voor alle digitale camera's.
  #15  
Oud 15-05-12, 15:34
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hunt51085 Bekijk bericht
Ik heb vandaag ook een connection kit gekocht voor men ipad 2 (geen jailbreak).
Ik heb gekeken naar ifile maar die app is niet voor ipad te downloaden.
iFile is een jailbraek app, in de appstore zul je deze of iets vergelijkbaars niet vinden.
Met een jailbreak is iFile ook voor de iPad te gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hunt51085 Bekijk bericht
Een microSD card via een adapter in de connection kit gestoken, maar dan zegt die weer dat er geen foto's op de kaart staan terwijl er 500 foto's op staan
De afbeeldingen moeten in een map DCIM staan, hiermee herkend je iPad de foto's als zijnde van een camera.
  #16  
Oud 15-05-12, 15:38
hunt51085 hunt51085 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Schoten
Berichten: 14
Standaard

oke,
Ik heb gezien dat er op mijn kaart wel degelijk een DCIM map instond maar dat daar nog een submap instond onder de naam camera en daar stonden mijn foto's in die ik met de gsm trok. Ik ben nu aan het proberen om de foto's te kopiereen en rechtsreeks onder de DCIM map te plaatsen. Zou dit kunnen helpen ?
OF kan ik ook gewoon de naam van de "Camera"map veranderen in DCIM ?

Alvast bedankt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 mei 2012 om 16:50 ----------

Ik heb de afbeeldingen (die allemaal jpg formaat zijn) rechtstreeks in de map DCIM geplaatst en mijn ipad2 vind deze nog steeds niet. Ik weet niet wat ik verkeerd doe ?
Ik weet enkel dat ik dik spijt heb dat ik die connection kit heb gekocht.
Want tot hiertoe heb ik er nog niks mee kunnen doen.
  #17  
Oud 21-05-12, 22:11
marcel132 marcel132 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 24
Standaard

Met een "cloudftp" kan je alle usb-stics en harde schijven gebruiken op uw iPad.
I zet nu al mijn gegevens op een stick of externe harde schijf, ook volledige films. Ik kan met behulp van de cloudftp alle bestanden bekijken, foto's bewerken, in mappen plaatsen, films bekijken via steaming enz.....
Ik had ook eerst zo een fotokit gekocht, kan je bijna niets mee doen.
  #18  
Oud 22-05-12, 08:58
hunt51085 hunt51085 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Schoten
Berichten: 14
Standaard

Wat is een cloudftp ??
Sorry, maar ben niet zo heel goed thuis in al die dingen.

Bedankt voor de hulp in ieder geval.
  #19  
Oud 22-05-12, 12:50
marcel132 marcel132 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 24
Standaard

Een cloudftp is een afzonderlijk, vrijstaand, bakje dat een eigen Wi-Fi-netwerkje opwekt. Er is een USB-poortje aan waar je een stick of harde schijf kan inpluggen. Het werkt op een eigen batterij en ik kan zonder herladen ruim 5 uren werken.
Omdat ik maar een 16Gb iPad heb, en dus niet zoveel ruimte over, heb ik bijvoorbeeld geen enkele film op de iPad gezet, maar alles op een snelle stick van 32Gb. Nu kijk ik naar die films via "straeming". Dat wil zeggen dat de film constant wordt doorgestuurd en afgespeeld vanaf die stick, via de cloudftp, zonder dat hij op de iPad staat. Je kan zelfs meerdere bestanden terzelfdertijd streamen.
Het is niet de goedkoopste, maar wel de gemakkelijkste oplossing. Op Ebay kan je de cloudftp in Duitsland kopen voor 105 euro.
Mijn PDF- bestanden, foto's en eventueel office bestanden staan ook op die stick of externe harde schijf.
Je moet maar eens googlen en je vindt op youtube meerdere filmkens over het gebruik van de cloudftp.
Ik ben zelf nog maar een drietal weken bezig met een IPad en het grote gebrek aan connectieviteit was voor mij een grote teleurstelling, zeker als je een Windows laptop gewoon bent. Door aanschaf van die cloudftp heb ik nu heel wat meer mogelijkheden.
Ik hoop U hiermee geholpen te hebben, vragen en nog eventuele tips altijd welkom!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 mei 2012 om 13:01 ----------

@Redchili:

Bij mij geen jailbraik en ik heb via de appstore iFiles geinstallerd!
  #20  
Oud 22-05-12, 15:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hunt51085 Bekijk bericht
oke,

OF kan ik ook gewoon de naam van de "Camera"map veranderen in DCIM ?
Bij mij werkt de CCK onder volgende voorwaarden perfect:

1) Het geheugenkaartje is in FAT(16) of FAT32 geformatteerd. exFAT werkt bij mij niet;
2) Er staat een map DCIM op;
3) Binnen de map DCIM staat een map 100XXXXX. Ik heb die map 100APPLE genoemd. 100SONY en 100NIKON werken ook;
4) Alle jpg plaatjes staan in de map 100XXXXX

De iPad herkent alle geheugenkaartjes onmiddellijk en vraagt of ik ze naar het album "Camera" in Photo's wil verplaatsen. Na het verplaatsten vraagt de iPad of de plaatjes op het geheugenkaartje moeten gewist worden.

Ik heb dit getest met microSD kaartjes (in een SD-adapter) van 1, 4 en 8 GB.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad 2 video via camera connection kit peterpijpelink iPad accessoires en onderdelen 12 14-06-12 22:46
Canon Camera en Connection kit op Ipad Paraic iPad algemeen 18 10-02-12 11:31
ipad camera connection kit video didelf iPad accessoires en onderdelen 1 30-01-11 10:58
Apple iPad Camera Connection Kit i.c.m. hd niels323f iPad accessoires en onderdelen 1 14-11-10 23:44
iPad Camera Connection Kit VisionRoy iPad accessoires en onderdelen 216 15-10-10 08:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:13.