//

iPad of toch maar een laptop?

iPad of toch maar een laptop? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoe ga je muziek erop zetten zonder iTunes?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23-03-12, 22:24
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Hoe ga je muziek erop zetten zonder iTunes?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 23-03-12, 22:32
mausy mausy is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 61
Standaard

Badankt voor julie reacties!

Voor de prijs van een iPad heb je een laptop met meer specs en meer geheugen. 1-0 voor de laptop.

Games zijn beter en uitgebrijder op de lap dan op de ipad. 2-0 laptop.

iPad neem je makkelijk onder je arm mee en is mobieler. Zie je ooit iemand met een laptop onder zijn arm lopen over straat? 2-1 laptop.

Ik heb nog een pc met een duo core intel cpu, verouderd maar zeker niet slecht. Ik kan ook mijn pc updaten en dus is een laptop niet per se nodig. 2-2

Begrijpen jullie mijn positie?

Vul aan als je wilt!
  #23  
Oud 23-03-12, 22:45
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Je kan ons wel blijven vragen naar onze mening, maar jij moet de beslissing nemen.
  #24  
Oud 23-03-12, 22:53
mausy mausy is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 61
Standaard

Klopt, maar ik ben nu de pro's en cons aan het verzamelen.
  #25  
Oud 24-03-12, 01:28
Ray89 Ray89 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard

Als je echt (hardcore) games wilt gaan spelen kun je beter een desktop aanschaffen. Een pc waar je redelijk mee kan gamen is een stuk goedkoper dan een laptop waar je redelijk op kan gamen.

Volgens mij wil je heb je zelf de voorkeur naar een ipad. En dat het in dit topic bevestigd wordt. Kan het fout hebben maar dat vermoeden heb ik.

Misschien kun je als je zelf zegt je pc upgraden en een ipad aanschaffen.

Je zou bijvoorbeeld een (2de hands) ipad 2 kunnen aanschaffen. En het geld wat je overhoudt zou je kunnen besteden aan nieuwe onderdelen voor je pc.

Dan werk je gewoon op de ipad en pc wanneer jij daar zin in hebt. Als je verder wil werken op de pc/ipad stuur je de bestanden vanaf de pc/ipad door naar datgene waar je op wil werken.
  #26  
Oud 24-03-12, 08:12
mausy mausy is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 61
Standaard

Ja ik denk dat ik dan zoiets ga doen
  #27  
Oud 24-03-12, 08:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mausy Bekijk bericht
Begrijpen jullie mijn positie?

Vul aan als je wilt!
Nee, ik begrijp jouw positie niet helemaal Maar dat ligt aan mij, maak je daar verder geen zorgen om.

Je blijft een iPad vergelijken met dingen waar hij niet mee te vergelijken is. Bestudeer heel goed de specificaties van de verschillende iPads en stel jezelf dan de vraag wat kan je allemaal met een iPad doen en wat is daarvan nuttig voor mij.

Als ik onze Mac Pro 2011 met een 12 core Xeon processor, 64 GB RAM en 12 TB RAID schijfcapaciteit ga vergelijken met een iPad dan zal deze het nooit winnen. Als ik echter mijn MacBook Air 2010 met een 128 GB SSD ga vergelijken met een iPad 3 64GB 4G dan zou de iPad wel eens kunnen winnen.

Een iPad of om het even welke tablet computer zal nooit een krachtige laptop/desktop kunnen vervangen maar een iPad kan wel complementair zijn aan zulke computers zeker als je nog andere Apple apparaten hebt.

Als je een vrachtwagen en een sportwagen wil en je hebt maar een budget voor één van de twee dan gaat heel moeilijk worden om een sportvrachtwagen of een vrachtsportwagen te vinden.

Succes gewenst met de keuze
  #28  
Oud 24-03-12, 09:43
CptYanni CptYanni is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Gent (België)
Berichten: 59
Standaard

Op specs moet je je ook niet blind staren... (Toch niet bij de iPad imo...) Toestel werkt degelijk en hapert niet, zo hoort het.
  #29  
Oud 24-03-12, 10:48
RDGNL RDGNL is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 2
Standaard

Ik zou enkel een tablet kopen als je ergens een PC heb staan. Anders is een laptop misschien handiger.

Ik heb de volgende setup:

Boven staat een PC zonder monitor altijd aan. Ik kan via de iPad een extern bureaublad openen naar de PC, mocht ik een film of muziek willen downloaden, de belastingaangifte willen doen, of eigen muziek willen kopiëren naar de iPad (via Wi-Fi). Beneden op tafel ligt m'n Bluetooth keyboard waar ik m'n iPad bij kan zetten op z'n smart cover. Films kijk ik via de Apple TV, bedraad gestreamed vanaf de PC. Als ik dus een nieuwe film wil kijken die niet in iTunes staat, of waar ik geen €5 voor over heb om te huren, ga ik via RDP naar m'n PC, download de film, zet 'm in 1 klik om naar MP4, en ik kan de film kijken op de TV (Apple TV), iPad of op de iPhone, en dat allemaal vanaf de bank. Ideaal.

Terug on topic, zonder PC zou dit dus een heel ander verhaal worden, omdat sommige dingen nou eenmaal beter werken via Windows/OSX/Linux.

Zonder PC zou ik films enkel van iTunes kunnen bekijken, en dat is niet de enige winkel in filmland, dus dan zou je nogal gelimiteerd in je keuzes zijn.
  #30  
Oud 24-03-12, 16:17
mausy mausy is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RDGNL Bekijk bericht
Ik zou enkel een tablet kopen als je ergens een PC heb staan. Anders is een laptop misschien handiger.

Ik heb de volgende setup:

Boven staat een PC zonder monitor altijd aan. Ik kan via de iPad een extern bureaublad openen naar de PC, mocht ik een film of muziek willen downloaden, de belastingaangifte willen doen, of eigen muziek willen kopiëren naar de iPad (via Wi-Fi). Beneden op tafel ligt m'n Bluetooth keyboard waar ik m'n iPad bij kan zetten op z'n smart cover. Films kijk ik via de Apple TV, bedraad gestreamed vanaf de PC. Als ik dus een nieuwe film wil kijken die niet in iTunes staat, of waar ik geen €5 voor over heb om te huren, ga ik via RDP naar m'n PC, download de film, zet 'm in 1 klik om naar MP4, en ik kan de film kijken op de TV (Apple TV), iPad of op de iPhone, en dat allemaal vanaf de bank. Ideaal.

Terug on topic, zonder PC zou dit dus een heel ander verhaal worden, omdat sommige dingen nou eenmaal beter werken via Windows/OSX/Linux.

Zonder PC zou ik films enkel van iTunes kunnen bekijken, en dat is niet de enige winkel in filmland, dus dan zou je nogal gelimiteerd in je keuzes zijn.
Met welke programmas doe je dat dan wel niet?

*Edit*

ooh stom van me je had een link in je post

Ik heb Home helaas....

*Einde edit*

ik heb een pc met 2 monitoren op mijn kamer en een ipod/telefoon in me zak. ik zou de iPad dan door het hele huis willen gebruiken.

Het is (bijna) zeker dat ik de iPad 3 ga halen.

Voor Presentaties enz. heb ik de iMac van me ouders.
Reageren

Labels
ipad, laptop, vraag



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na een wasbeurt toch nog wat leven, maar niet veel JeroenAlmere iPhone algemeen 4 23-03-12 13:50
Telfort of toch maar een Hi jorries KPN 2 21-03-12 20:11
Kan een iPad een laptop voor mij vervangen? aspers iPad algemeen 22 15-03-12 08:12
Toch maar een 3gs? dutchylex Koopinformatie Nederland 0 22-07-10 10:55
straks de nieuwe Iphone of toch maar een ander merk ? seminifeer Koopinformatie Nederland 10 31-05-09 19:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:37.