//

iPad vult zich automatisch met overig

iPad vult zich automatisch met overig discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi! Ik heb een 16 gB iPad2 en deze vult zich telkens wanneer ik hem aansluit op iTunes met 11 gB aan overig. Hierdoor past ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-04-12, 22:48
Fennaaa Fennaaa is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 1
Question iPad vult zich automatisch met overig

Hoi!

Ik heb een 16 gB iPad2 en deze vult zich telkens wanneer ik hem aansluit op iTunes met 11 gB aan overig.

Hierdoor past er praktisch niks anders meer op, behalve een paar apps.

Weet iemand hoe ik mijn iPad weer leeg krijg? Hem terug zetten naar fabrieksinstelling werkt in eerste instantie, maar wanneer ik hem vervolgens na een tijdje weer verbind met mijn Macbook Pro, vult hij zich weer automatisch met 11 gB aan 'overig'.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-04-12, 08:19
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Eén van je apps doet dit misschien. Doe een herstel en zet telkens een app erop en wacht even af...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 30-04-12, 09:16
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Bij instellingen, algemeen, gebruik kan je eenvoudig zien welke apps dit mogelijk veroorzaken.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #4  
Oud 30-04-12, 10:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fennaaa Bekijk bericht
Hem terug zetten naar fabrieksinstelling werkt in eerste instantie, maar wanneer ik hem vervolgens na een tijdje weer verbind met mijn Macbook Pro, vult hij zich weer automatisch met 11 gB aan 'overig'.
11 GB is wel heel veel Dan kan onmogelijk aan appjes liggen die data in hun cache verzamelen. Het symptoom dat jij noemt: "het probleem begint opnieuw bij het aansluiten aan de computer" wijst daar ook op.

Als je ooit eens plaatjes gesynchroniseerd hebt vanuit iPhoto of Aperture kan dit de oorzaak zijn. Bv. een synchronisatie die afgebroken werd of om andere redenen misgelopen is.

Heb je ooit foto's met iPhoto gesynct dan doe het volgende:

Ga naar /Mactintosh HD/Users/gebruikersnaam/Pictures/iPhoto Library en klik rechts op de iPhoto Library. Kies nu "Show Package Contents".



Verwijder nu de directory "iPod Photo Cache":



Synchroniseer nu opnieuw met iTunes. Als je Aperture gebruikt hebt is het principe hetzelfde alleen moet je dan de Aperture Library gebruiken.

Succes gewenst
  #5  
Oud 30-04-12, 10:50
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
11 GB is wel heel veel Dan kan onmogelijk aan appjes liggen die data in hun cache verzamelen.
Ik ken er wel een aantal, AD app op de ipad bijvoorbeeld. Staat bij mij regelmatig op ruim 5GB, terwijl er maar de laatste 3 kranten instaan. Als je 2 of meer van dit soort apps op je iPad hebt is je 16GB zo vol
  #6  
Oud 30-04-12, 10:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb geen ervaring met Hollandse kranten want die lees ik niet. Ik heb wel een paar Vlaamse, Duitse en Franse kranten op mijn iPad maar die doen écht niet aan "memory hogging". Als ik in die apps een krant verwijder dan is die ook echt verwijderd.

Bovendien syncen die kranten ook niet met iTunes, afgezien van een backup, wat jouw kranten blijkbaar wel doen. Heel raar dat zulke kranten na een herstel en aansluitend syncen met iTunes weer 11 GB aan ruimte gebruiken. Maar goed, niets is onmogelijk en misschien is dat dan ook wel een reden voor dit probleem.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 30-04-12 om 11:32. Reden: Taelvauten
  #7  
Oud 30-04-12, 12:26
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik heb dat al eerder geconstateerd, zie hier:
http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f9...rwijderen.html

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 april 2012 om 12:28 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fennaaa Bekijk bericht
Hoi!

Ik heb een 16 gB iPad2 en deze vult zich telkens wanneer ik hem aansluit op iTunes met 11 gB aan overig.

Hierdoor past er praktisch niks anders meer op, behalve een paar apps.

Weet iemand hoe ik mijn iPad weer leeg krijg? Hem terug zetten naar fabrieksinstelling werkt in eerste instantie, maar wanneer ik hem vervolgens na een tijdje weer verbind met mijn Macbook Pro, vult hij zich weer automatisch met 11 gB aan 'overig'.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen
Heb je al bij Instellingen/Algemeen/Gebruik gekeken welke apps zoveel ruimte innemen ?
  #8  
Oud 16-09-12, 14:49
padI padI is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 4
Standaard

Inmiddels opgelost!

Nadat de batterij totaal leeggebruikt was en de Ipad zichzelf afsloot, zie ik dat de ruimte "overig" gereduceerd is tot een acceptabele 1,01 Gb. nadat ik hem via de computer oplaadde.

Wellicht gaat dit ook goed met een "harde reset"

Hoop dat jullie er wat aan hebben.
Reageren

Labels
geheugen, ipad, overig, vol



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
windows outlook agenda automatisch syncen met Ipad VjT iPad algemeen 21 09-04-12 08:39
Email iCloud sync op iPhone en iPad met automatisch melding iJimmy iCloud 6 18-10-11 20:53
Geheugen plotseling vol met 'overig' srf0611 Archief 1 09-09-09 22:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39.