//

Overschakelen van iPad 1 naar iPad mini?

Overschakelen van iPad 1 naar iPad mini? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Sinds de lancering van de iPad mini ben ik er sterk over aan het denken om er mij eentje aan te schaffen. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-02-13, 23:08
LostAndFound LostAndFound is offline
• iOS 4.3.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 18
Question Overschakelen van iPad 1 naar iPad mini?

Hallo iedereen,

Sinds de lancering van de iPad mini ben ik er sterk over aan het denken om er mij eentje aan te schaffen. Ik ben nu nog in het bezit van een iPad 1 (nu iets meer dan 2 jaar oud, december 2010) en om te weten wat (afgezien van het formaat natuurlijk) de voordelen zouden zijn voor mij om over te schakelen op de iPad mini, heb ik me al suf gezocht naar een of andere review of ervaring over deze twee. Alle artikels die ik vind vergelijken namelijk de iPad mini met de iPad 2 of 3, maar geen enkele vergelijkt met de 1.
Nu vroeg ik me af of er soms iemand deze beiden heeft en mij kan vertellen of er veel verschil is in snelheid, of het een groot voordeel is om iOS 6 te kunnen installeren,.. Met andere woorden of iemand mij zijn idee zou kunnen geven over het feit of het het geld van de overschakeling waard is of niet en waarom?

Alvast heel erg bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-02-13, 23:36
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Apple iPad mini vs Apple iPad 1
  #3  
Oud 02-02-13, 12:23
LostAndFound LostAndFound is offline
• iOS 4.3.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 18
Standaard

Alvast bedankt voor deze, die was ik nog nergens tegengekomen. Ik vraag me alleen af wat die cijfers in real life betekenen, want de mini is wel 2,5x sneller, maar merk je dat ook echt tijdens het gebruik?
  #4  
Oud 02-02-13, 18:05
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Valt mee, maar met een toestel van 2 jaar oud zul je dat zeker merken als je switcht. Je kan overigens oude toestellen altijd opfrissen door een herstel uit te voeren zonder back-up terug te plaatsen. Dat zal het niet even snel maken als een iPad mini (dual core). Het enige wat je inlevert is de schermgrootte, maar of dat slecht is hangt echt alleen af van je mening.

Ik denk dat je er geen spijt van krijgt. Overigens is iOS 6 ten opzichte van iOS 5 naar mijn mening geen bijzonde groot voordeel.

Edit: iOS 5.1.1 zoals Timosha hieronder zei, niet iOS 4.

Laatst gewijzigd door Bubbly; 03-02-13 om 00:37.
  #5  
Oud 02-02-13, 18:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LostAndFound Bekijk bericht
Ik vraag me alleen af wat die cijfers in real life betekenen, want de mini is wel 2,5x sneller, maar merk je dat ook echt tijdens het gebruik?
Ik heb zelf geen mini iPad maar wel een iPad 1 64 GB. Ik begin te merken dat deze iPad trager begint te worden. Dat ligt natuurlijk niet aan de hardware want die is dezelfde als twee jaar geleden en toen werkte alles wel goed.

De iPad apps beginnen steeds maar groter te worden en dan loopt de iPad 1 snel aan tegen die 256 MB intern geheugen. iOS 5.1.1 moet dan veel vaker geheugen vrijmaken en dat zorgt voor een merkbare vertraging.

PS:
In die vergelijkingstest zie nergens dat de iPad 1 ook met iOS 5.1.1 werkt. De laatste firmware versie voor deze iPad.
  #6  
Oud 02-02-13, 22:24
Caspar Verhaagen Caspar Verhaagen is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 33
Standaard

Voor wat het waard is: het gewichts voordeel is voor mij doorslaggevend. Als je redelijk lang de IPad wilt gebuiken.....de mini voel je niet. De 1 wordt snel te zwaar. Ik heb een sterke negatieve bril. Lezen doe je dan zonder bril. De mini geeft voor mij precies het goede gezichtsveld. De 1, 2 etc moet ik wat heen en weer bewegen om het hele beeld te zien. Kortom voor mij is de Mini vere te verkiezen.
  #7  
Oud 02-02-13, 23:06
LostAndFound LostAndFound is offline
• iOS 4.3.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 18
Standaard

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht

De iPad apps beginnen steeds maar groter te worden en dan loopt de iPad 1 snel aan tegen die 256 MB intern geheugen. iOS 5.1.1 moet dan veel vaker geheugen vrijmaken en dat zorgt voor een merkbare vertraging.
Heeft de iPad mini eigenlijk een groter intern geheugen?
Ik vraag me soms af of ik mijn iPad 1 zelf niet een beetje 'verpest' heb door te updaten naar 5.1.1? Zou het kunnen dat die firmware eigenlijk al wat te hoog gegrepen is voor de hardware van de 1? Zo ben ik nu ook aan het twijfelen of ik mijn iPhone 4 wel zou updaten naar iOS 6, ik heb nu maar 4.3 en sommige functies die ik nu nog niet heb lijken wel aanlokkelijk, maar aangezien de 4 alweer bijna 2 jaar oud is vraag ik me af of dat niet weer hetzelfde probleem zal geven: vertraging omdat de hardware eigenlijk niet optimaal is voor zo'n nieuw besturingssysteem..

Ik vind het nieuwe formaat inderdaad ook wel een groot pluspunt, niet dat de gewone iPad te 'lomp' is ofzo, maar het nieuwe formaat en dan ook vooral het gewicht lijkt me toch veel interessanter..

Denken jullie trouwens dat het nog lang zal duren voor de eerste apps er komen die alleen maar onder iOS 6 draaien? Want wanneer dat het geval wordt zal ik denk ik wel upgraden, aangezien ik deze apps anders niet meer kan gebruiken op iPad.. Moest dit nog een tijdje duren zou ik eventueel ook kunnen overwegen te wachten op de volgende iPad mini..
  #8  
Oud 02-02-13, 23:14
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Er zijn al heel wat apps, waarvan de update alleen onder iOS 6 werkt.
Ik heb ook nog een iPad 1, werkt prima met 5.1.1. Apple houdt zelf in de gaten welke upgrades niet meer werken, of niet meer zinvol zijn, daar moet jij als gebruiker buiten blijven, en je vooral niet laten opjutten door allerlei geklets op fora
  #9  
Oud 02-02-13, 23:22
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Pff, dat heb ik gezien bij de iphone 3g

Van ios 3 naar ios4
Man, op de ios 4 heb je zoveel lagg en allesbis trager...
Ik gebruik momenteel mn ipad 1 niet meer, ik wacht wel op de ipad 5 die zou ik wel willen als die hetzelfde disignheeft als de ipad mini
  #10  
Oud 03-02-13, 08:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LostAndFound Bekijk bericht
Heeft de iPad mini eigenlijk een groter intern geheugen?
Ik vraag me soms af of ik mijn iPad 1 zelf niet een beetje 'verpest' heb door te updaten naar 5.1.1? Zou het kunnen dat die firmware eigenlijk al wat te hoog gegrepen is voor de hardware van de 1?
Dat denk ik niet. De iPad 1 heeft dezelfde processor als de iPhone 4. De iPhone 4 heeft dan wel 512 MB werkgeheugen.

De iPad 1 draait prima op iOS 5.1.1. Alleen sommige apps, die vroeger vlot werkten, beginnen nu wat trager te worden. Bij mij is dat hoofdzakelijk Pages, Numbers, Keynote, PDF Expert, enz...
  #11  
Oud 03-02-13, 19:54
LostAndFound LostAndFound is offline
• iOS 4.3.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 18
Standaard

Oh oké. Ik vind mijn iPad sinds 5.1.1 wel heel wat trager dan mijn iPhone 4 met 4.3.1 in de dagelijkse dingen zoals mail, safari.. Maar dat ligt dus waarschijnlijk gewoon aan het feit dat de iPhone 4 meer werkgeheugen heeft dan?
Iemand een idee hoeveel werkgeheugen de iPad mini net heeft? Sneller zal hij sowieso wel zien gezien de nieuwere processor
  #12  
Oud 03-02-13, 19:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De mini iPad heeft 512 MB werkgeheugen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Automatisch overschakelen van Wi-Fi naar 3G uitzetten. Hogeland iPhone algemeen 12 06-06-12 01:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:23.