//

IPAD (1) in herstelmodus wordt niet door computer herkend

IPAD (1) in herstelmodus wordt niet door computer herkend discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit al gelezen ?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 27-08-13, 12:57
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Dit al gelezen ?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 27-08-13, 15:43
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Ja, dit artikel had ik ook al gelezen, maar alle oplossingen die ik heb gevonden gaan ervan uit dat de pc of itunes de Ipad in ieder geval "zien", en dus "iets" hebben om te herstellen. Dat is helaas niet het geval bij deze ipad.
Maar bedankt voor de input!!
  #23  
Oud 27-08-13, 23:52
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Kan een gebrickte Ipad ook nog steeds in DFU mode gezet worden, ( dit vraag ik omdat het maar steeds niet lukt ) en is er een manier om er achter te komen of de Ipad inderdaad gebricked is? Ik heb met de eigenaar contact gehad. maar die blijft beweren dat het na een gewone firmupdate gebeurd is... De ipad reageert gewoon op alle knoppen en kan normaal afsluiten vanuit recovery mode en ingeschakeld worden, dus hardware matig is er geen probleem volgens mij...
  #24  
Oud 28-08-13, 00:38
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
Hoi Allemaal,

nadat ik helaas geen werkend antwoord op mijn vorige topic vraag kon krijgen, en ik het echt nergens op het forum kan vinden, probeer ik het met deze vraag, want ik vermoed dat dit het probleem wel eens kan zijn:

Ik heb een Ipad in Recovery mode die niet herkend wordt door enige PC ( heb er 4 geprobeerd ) met nieuwe Itunes en ook niet door Itunes zelf. Verschillende kabeltjes heb ik ook geprobeerd, evenals alle USB poorten. Nu denk ik dat de PC's de Ipad niet herkennen omdat deze in recovery mode is, en waarschijnlijk in DFU mode wel herkend zal worden. Probleem is dat ik hem met geen mogelijkheid in DFU mode krijg, ben al 3 dagen het net aan het afspeuren, ik heb de meest gekke combinaties geprobeerd ( 10 sec. power en home, dan alleen 10 seconden home, weer een ander: 3 seconden power, 10 seconden home en dan weer 10 seconden power enz enz. zijn er talloze te vinden. Hij schiet echter steeds maar weer in dezelfde recovery mode ( USB kabeltje met Itunes logo ).

Doe ik nu iets fout of zit er een groot probleem in de Ipad waardoor hij niet in DFU mode kan komen? ik hoorde in mijn vorige post al dat de ipad misschien gebricked is enz, maar het vreemde is dat hij wel gewoon afgesloten kan worden met behulp van de slider, maar na herstart dan gewoon weer in recovery mode komt. De accu loopt ook niet snel leeg en is nog op 80%.

Iemand nog een suggestie of een werkend combinatie? De veel beschreven methodes werken in ieder geval niet!

Ik hoor het graag van jullie,

groet!
De iPad moet uitstaan als je hem in DFU mode wilt zetten. Doe hem uit en gebruik de vele youtube filmpjes om hem in DFU mode te zetten.
__________________
  #25  
Oud 28-08-13, 00:45
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Bedankt voor je reactie. Uiteraard stond de Ipad bij elke poging eerst helemaal uit ( door middel van de slider ) voordat ik aan de knoppenreeks begon. Dat is juist het frustrerende, ik doe echt alles wat ze hier, bij apple en andere forums en youtube filmpjes zeggen, maar het werkt niet, hij blijft terugloopen in de recoverymodus....
ik gebruik de timer op mijn Iphone om de knoppen precies volgens de voorbeelden tot op de seconde ingedrukt te houden....
  #26  
Oud 28-08-13, 08:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
De ipad reageert gewoon op alle knoppen en kan normaal afsluiten vanuit recovery mode en ingeschakeld worden, dus hardware matig is er geen probleem volgens mij...
Dat hangt er van af wat volgens jou de betekenis is van "hardware probleem".

In Recovery Mode is de kernel opgestart maar niet het besturingssysteem (iOS). De knoppen, het scherm en sommige functies werken dan wel.

In Device Firmware Update (DFU) mode start alleen de micro kernel op. De iBoot bootloader wordt niet gestart.
  #27  
Oud 28-08-13, 14:49
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Fout. In de bekende recovery mode is er GEEN slider te krijgen om hem uit te schakelen. Dit kan enkel door de home en powerknop 10 seconden in te drukken. Ook de battery indicator is NIET te zien.

Ik weet denk ik welk "recovery scherm" bedoeld wordt: Verbind met iTunes om te Activeren. Draait op de iPad 1 nog een versie van iOS 4?

Met een downgrade projectje van mijn iPod touch 4 heb ik ook zo iets gehad nadat ik met sn0wbreeze een custom os had geinsatlleerd.
Toen moest ik naar DFU-mode gaan en met redsn0w iOS 4.2.1 opnieuw installeren, gebruikmakend van de shshs op Cydia. Gevolg: een nostalgische en vooral SNELLE iPod touch.

Nog een plaatje :


Laatst gewijzigd door arjan95; 28-08-13 om 15:04.
  #28  
Oud 28-08-13, 19:19
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Fout. In de bekende recovery mode is er GEEN slider te krijgen om hem uit te schakelen. Dit kan enkel door de home en powerknop 10 seconden in te drukken. Ook de battery indicator is NIET te zien.

Ik weet denk ik welk "recovery scherm" bedoeld wordt: Verbind met iTunes om te Activeren. Draait op de iPad 1 nog een versie van iOS 4?

Met een downgrade projectje van mijn iPod touch 4 heb ik ook zo iets gehad nadat ik met sn0wbreeze een custom os had geinsatlleerd.
Toen moest ik naar DFU-mode gaan en met redsn0w iOS 4.2.1 opnieuw installeren, gebruikmakend van de shshs op Cydia. Gevolg: een nostalgische en vooral SNELLE iPod touch.

Nog een plaatje :

Het is toch echt het tweede plaatje, en zeker niet het eerste ( met het cd'tje ), maar de slider doet het gewoon, hoor! ook ik krijg geen batterijweergave... DFU mode doet hij echt niet, nu al 4 dagen bezig om hem er in krijgen, en zoals gezegd wordt de ipad nergens op herkend, geen enkele pc, geen itunes niks... dus zo lang ik de ipad niet in DFU krijg, is het gewoon een dure papiergewicht. Bedankt voor al jullie input, maar waarschijnlijk is er toch iets helemaal mis met deze ipad, en moet ik waarschijnlijk gewoon naar een apple store om hem na te laten kijken...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 augustus 2013 om 21:13 ----------

Heel vreemd, maar volgens mij krijg ik hem nu toch echt in DFU mode ( scherm blijft zwart na home/sleep knoppencombinatie en reageert daarna niet meer op de home / sleep buttons ( gaat niet meer naar recovery mode ), maar de pc of itunes ziet de Ipad nog steeds niet. Ik krijg de Ipad nu alleen meteen ook niet meer in de recovery mode terug en blijft het scherm zwart, wat ik ook met de knoppen probeer.....
  #29  
Oud 29-08-13, 00:41
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Als je redsnow download, word hij dan wel in herkend?

Als je eens op de PC naar configuratie scherm gaat, daarna bij hardware en geluid staat er laat alle apparaten en printers zien. Wordt de iPad daarin wel weergegeven? Misschien staat er dan iets met Apple Mobile driver?

Laatst gewijzigd door RWK; 29-08-13 om 00:52.
  #30  
Oud 29-08-13, 00:51
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Als je redsnow download, word hij dan wel in herkend?
Helaas zit ik nu op mijn werk waar ik niks kan downloaden, ik ga het morgen proberen, maar het zou wel vreemd zijn als geen enkele PC hem als harde schijf of desnoods camera herkend, en Itunes hem niet ziet, dat Redsnow het wel zou kunnen, ook tinyumbrella en recboot herkenen de Ipad niet... maar we gaan het proberen morgen, bedankt!
  #31  
Oud 29-08-13, 00:53
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
Helaas zit ik nu op mijn werk waar ik niks kan downloaden, ik ga het morgen proberen, maar het zou wel vreemd zijn als geen enkele PC hem als harde schijf of desnoods camera herkend, en Itunes hem niet ziet, dat Redsnow het wel zou kunnen, ook tinyumbrella en recboot herkenen de Ipad niet... maar we gaan het proberen morgen, bedankt!
Ik hoor het morgen van je, werkze!
  #32  
Oud 29-08-13, 00:57
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Ik hoor het morgen van je, werkze!
thanks, btw, mijn Iphone 5 en Ipad 2 worden wel herkend op dezelfde PC, dus Itunes en de USB aansluitingen zijn wel ok....
  #33  
Oud 29-08-13, 09:30
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Misschien is de Dock-connector kapot en wordt de ipad daarom niet herkent. De Apple store kan dat voor je testen
  #34  
Oud 29-08-13, 11:02
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
thanks, btw, mijn Iphone 5 en Ipad 2 worden wel herkend op dezelfde PC, dus Itunes en de USB aansluitingen zijn wel ok....
Dat weet ik, maar er kan wat mis gegaan zijn snap je. Als je het eens probeert en de iPad staat wel in het lijstje dan is dat goed.
  #35  
Oud 30-08-13, 01:06
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Hoi,
net de nieuwste Redsnow geprobeerd, maar deze herkend de Ipad ook al niet, in geen enkele modus... helemaal rampzalig is het feit dat de Ipad nu bijna leeg is en niet opgeladen wordt, ook niet via de netstroom... begin inderdaad te denken dat of de connector niet goed is, aan de kabeltjes kan het niet liggen... wel vreemd dat de connector dan stuk gaat tijdens het upgrade van de firmware, maar alles kan natuurlijk....
  #36  
Oud 30-08-13, 01:19
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
Hoi,
net de nieuwste Redsnow geprobeerd, maar deze herkend de Ipad ook al niet, in geen enkele modus... helemaal rampzalig is het feit dat de Ipad nu bijna leeg is en niet opgeladen wordt, ook niet via de netstroom... begin inderdaad te denken dat of de connector niet goed is, aan de kabeltjes kan het niet liggen... wel vreemd dat de connector dan stuk gaat tijdens het upgrade van de firmware, maar alles kan natuurlijk....
Waag dan een poging tot vervanging van de dockconnector.. Erg frustrerend voor je! Op ifixit staan er handleidingen hoe je deze vervangt. Natuurlijk kan je het ook laten doen, bijvoorbeeld door de reparatie dienst van iPhoneclub zelf..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone wordt niet herkend door pc Platypus iPhone algemeen 9 02-02-13 18:23
Iphone 5 wordt niet herkend (door Itunes) Desperation iPhone algemeen 6 30-11-12 12:49
iPad laadt niet meer op + wordt niet meer herkend door PC/itunes evelien1982 iTunes 10 13-04-12 14:31
iphone wordt niet herkend door windows huubke iPhone algemeen 13 03-04-11 10:29
iPhone 4 wordt niet herkend door Windows7 dfenzz iPhone algemeen 0 26-08-10 08:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:30.