//

IPAD (1) in herstelmodus wordt niet door computer herkend

IPAD (1) in herstelmodus wordt niet door computer herkend discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen! ik heb een probleempje, ik heb hier een ipad 1 die in herstelmodus staat ( stekkertje met itunes erboven ), maar die niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-08-13, 17:16
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Unhappy IPAD (1) in herstelmodus wordt niet door computer herkend

Hallo iedereen!

ik heb een probleempje, ik heb hier een ipad 1 die in herstelmodus staat ( stekkertje met itunes erboven ), maar die niet door de pc of door itunes herkend wordt. Ook laadt hij niet op via netspanning of usb op de computer.
Hij verschijnt zelfs niet als een harde schijf in verkenner. Volgens de persoon voor wie ik hem probeer te herstellen, heeft hij een update van de firmware gedaan voordat dit probleem ontstond. Ik weet dat er al meer over dit onderwerp op het forum is besproken, maar kon de specifieke oplossing voor dit probleem niet vinden. Als iemand suggesties of nog liever de oplossing heeft, hoor ik dat erg graag, alvast bedankt!!

groet
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-08-13, 17:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
ik heb een probleempje, ik heb hier een ipad 1 die in herstelmodus staat ( stekkertje met itunes erboven ), maar die niet door de pc of door itunes herkend wordt. Ook laadt hij niet op via netspanning of usb op de computer.
Hij verschijnt zelfs niet als een harde schijf in verkenner.
Als de iPad niet wordt herkend in Recovery Mode is er waarschijnlijk een probleem met de Apple Mobile Device Drivers en/of met firewalls, virusscanners, defenders, enz... De Windows Verkenner gebruikt de Plug-and-Play USB drivers en die werken niet in Recovery Mode.

Verwijder iTunes met bv. Revo Uninstaller incl. de AMD en de registry entries. Installeer dan iTunes 11.0.5 opnieuw.
  #3  
Oud 24-08-13, 18:26
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als de iPad niet wordt herkend in Recovery Mode is er waarschijnlijk een probleem met de Apple Mobile Device Drivers en/of met firewalls, virusscanners, defenders, enz... De Windows Verkenner gebruikt de Plug-and-Play USB drivers en die werken niet in Recovery Mode.

Verwijder iTunes met bv. Revo Uninstaller incl. de AMD en de registry entries. Installeer dan iTunes 11.0.5 opnieuw.
hoi Timosha,
ik heb gisterenavond itunes ge-update naar 11.0.5.5 op mijn laptop, ik heb mijn virusscanner en firewall tijdelijk uitgeschakeld, maar dit alles mocht helaas niet helpen. Is alleen de update genoeg, of moet echt alle info van itunes verwijderd worden? ik heb mijn Iphone 5 en Ipad 2 ook op het account van deze itunes staan, ik neem aan dat de genoemde Apple Mobile Device drivers in Itunes verwerkt zitten? ( btw, mijn Iphone 5 en mijn Ipad 2 connecten wel goed met de laptop ).
  #4  
Oud 24-08-13, 18:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
ik heb mijn Iphone 5 en Ipad 2 ook op het account van deze itunes staan, ik neem aan dat de genoemde Apple Mobile Device drivers in Itunes verwerkt zitten? ( btw, mijn Iphone 5 en mijn Ipad 2 connecten wel goed met de laptop ).
In dat geval werken de AMD, die onderdeel zijn van iTunes goed, en iTunes dus ook.

Citaat:
Ook laadt hij niet op via netspanning of usb op de computer.
Een iPad kan nooit opladen met die 500 mA die de USB-poort van een Windows PC levert. Opladen doet de iPad ook niet als hij in Recovery Mode staat want dan draait alleen de micro kernel.

Je kan nog eens een harde reset proberen. Of proberen om met TinyUmbrella of RecBoot de iPad uit Recovery Mode te halen:

The Firmware Umbrella - TinyUmbrella

RecBoot: Easy Way to Put iPhone into Recovery ModeJaxov
  #5  
Oud 24-08-13, 18:34
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
hoi Timosha,
ik heb gisterenavond itunes ge-update naar 11.0.5.5 op mijn laptop, ik heb mijn virusscanner en firewall tijdelijk uitgeschakeld, maar dit alles mocht helaas niet helpen. Is alleen de update genoeg, of moet echt alle info van itunes verwijderd worden? ik heb mijn Iphone 5 en Ipad 2 ook op het account van deze itunes staan, ik neem aan dat de genoemde Apple Mobile Device drivers in Itunes verwerkt zitten? ( btw, mijn Iphone 5 en mijn Ipad 2 connecten wel goed met de laptop ).
Andere USB poorten geprobeerd? Misschien een andere kabel gebruiken? Laptop even opnieuw starten
__________________
  #6  
Oud 24-08-13, 18:50
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Andere USB poorten geprobeerd? Misschien een andere kabel gebruiken? Laptop even opnieuw starten
Helaas alle 3 de opties die je noemt al meerdere keren geprobeerd, heeft niet geholpen, 4 verschillende kabeltjes, 4 verschillende usb poorten, computer meerdere keren opnieuw opgestart, niks helpt jammer genoeg, maar bedankt voor de suggesties!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 augustus 2013 om 17:55 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In dat geval werken de AMD, die onderdeel zijn van iTunes goed, en iTunes dus ook.

Een iPad kan nooit opladen met die 500 mA die de USB-poort van een Windows PC levert. Opladen doet de iPad ook niet als hij in Recovery Mode staat want dan draait alleen de micro kernel.

Je kan nog eens een harde reset proberen. Of proberen om met TinyUmbrella of RecBoot de iPad uit Recovery Mode te halen:

The Firmware Umbrella - TinyUmbrella

RecBoot: Easy Way to Put iPhone into Recovery ModeJaxov

Harde reset werkt niet, meerdere malen geprobeerd, komt steeds weer in dezelfde herstelmodus terug. TinyUmbrella of RecBoot zouden de ipad dan wel moeten herkennen, ook al herkend de pc hem helemaal niet? Ik zit momenteel op mijn werk zonder mogelijkheden om deze programma's te downloaden, ga ik vanavond meteen proberen, alvast bedankt!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 augustus 2013 om 19:20 ----------

Ik ben even gaan kijken op de website van Recboot, maar op de website staat:

Manual method to put your iPhone into recovery includes the following steps:
  1. Connect your iPhone to iTunes.
  2. Press and hold the "Home" and "Sleep/Wake" button at the same time.
  3. As soon as your iPhone screen goes black, release the "Sleep/Wake" button and continue pressing the "Home" button until you see a popup on your computer screen saying "iTunes has detected an iPhone in recovery mode".
Ik kan mijn Ipad niet met Itunes connecten, dit heb ik al meerdere keren geprobeerd, dus deze stap kan ik niet voltooien... computer en itunes zien de ipad niet...
  #7  
Oud 25-08-13, 17:00
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In dat geval werken de AMD, die onderdeel zijn van iTunes goed, en iTunes dus ook.

Een iPad kan nooit opladen met die 500 mA die de USB-poort van een Windows PC levert. Opladen doet de iPad ook niet als hij in Recovery Mode staat want dan draait alleen de micro kernel.

Je kan nog eens een harde reset proberen. Of proberen om met TinyUmbrella of RecBoot de iPad uit Recovery Mode te halen:

The Firmware Umbrella - TinyUmbrella

RecBoot: Easy Way to Put iPhone into Recovery ModeJaxov
Allebei de opties geprobeerd, helaas zien zowel Recboot als Tinyumbrella de ipad niet, en kunnen ze hem dus ook niet uit de recovery kicken.... misschien enig andere ideeën? alles is welkom!

alvast bedankt!
  #8  
Oud 25-08-13, 17:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
Ik ben even gaan kijken op de website van Recboot, maar op de website staat:

Manual method to put your iPhone into recovery includes the following steps:
  1. Connect your iPhone to iTunes.
  2. Press and hold the "Home" and "Sleep/Wake" button at the same time.
  3. As soon as your iPhone screen goes black, release the "Sleep/Wake" button and continue pressing the "Home" button until you see a popup on your computer screen saying "iTunes has detected an iPhone in recovery mode".
Ik kan mijn Ipad niet met Itunes connecten, dit heb ik al meerdere keren geprobeerd, dus deze stap kan ik niet voltooien... computer en itunes zien de ipad niet...
"Connect" betekent in dit geval de iPad met de USB-kabel aan de PC aansluiten en dan iTunes starten. Meer niet.

De rest van de uitleg is hoe men het toestel in DFU mode zet. Probeer dat toch maar eens.
  #9  
Oud 25-08-13, 17:09
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Helaas heb ik die methode al een keer of 10-15 geprobeerd, maar schiet steeds meteen terug in recovery mode. Misschien is de iPAD wel gewoon kaduuk en is er niks meer mee aan te vangen behalve als papiergewicht....
home button kan ik inhouden tot ik een ons weeg, maar itunes geeft geen melding....
  #10  
Oud 25-08-13, 17:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
Misschien is de iPAD wel gewoon kaduuk en is er niks meer mee aan te vangen behalve als papiergewicht....
Dat kan als er op de iPad een jailbreak stond voor iOS 4.x.x of iOS 5.x.x en als de eigenaar geprobeerd heeft om de iPad te updaten. Daar kan men een iPad mee "bricken".

Dat is wel op te lossen maar niet op een forum en al helemaal niet met een Windows computer.

Je moet je ook voorlopig niet druk maken over iTunes. Je moet trachten om het ding in DFU mode te krijgen terwijl de iPad is aangesloten aan de computer en terwijl iTunes draait. Als DFU mode actief is zal iTunes zich wel melden.
  #11  
Oud 25-08-13, 17:13
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Ik heb mijn vorige Iphone 4 en mijn Ipad 2 meerdere keren gejailbreakt, dus DFU mode en recoverymode zijn geen vreemde begrippen voor mij, maar deze Ipad houd zich niet aan de geldende regels....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 augustus 2013 om 16:15 ----------

Gebricked... ik las dat dat bijna niet mogelijk is op een ios device, dat het alleen maar steeds geroepen werdt... enig idee hoe verder te werk te gaan?
  #12  
Oud 25-08-13, 17:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht

Gebricked... ik las dat dat bijna niet mogelijk is op een ios device, dat het alleen maar steeds geroepen werdt...
Een iPad (iOS 4.x.x en iOS 5.x.x) met jailbreak bricken is niet zo moeilijk:

Methode 1: herstellen naar fabrieksinstellingen op de iPad zelf;
Methode 2: een iOS 5.x.x OTA update uitvoeren op de iPad;

In latere jailbreaks zoals evasi0n (iOS 6.0 -> iOS 6.1.2) zijn die mechanismen daarom ook geblokkeerd.
  #13  
Oud 25-08-13, 17:24
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een iPad (iOS 4.x.x en iOS 5.x.x) met jailbreak bricken is niet zo moeilijk:

Methode 1: herstellen naar fabrieksinstellingen op de iPad zelf;
Methode 2: een iOS 5.x.x OTA update uitvoeren op de iPad;

In latere jailbreaks zoals evasi0n (iOS 6.0 -> iOS 6.1.2) zijn die mechanismen daarom ook geblokkeerd.
Ik begrijp dat ik deze aangegeven methodes niet zelf uit kan voeren, bij wie moet ik zijn om het voor elkaar te krijgen ( ik vindt het fantastisch dat je de tijd neemt om mij te helpen, BTW ).

edit: Las het verkeerd, dat zijn de methodes om hem juist IN een brick te krijgen, ik bedoelde methodes om hem eruit te krijgen uiteraard...
  #14  
Oud 25-08-13, 17:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
..bij wie moet ik zijn om het voor elkaar te krijgen
Omdat ik alles moet uitproberen wat Apple en God verboden hebben heb ik mijn iPad 1 met iOS 4.3.5 (dacht ik) ook eens gebricked. Ik heb het ding toen terug aan de praat gekregen op een van onze Macs met Xcode + Command Line Tools. Die iPad is nu nog "alive and kicking" met iOS 5.1.1 (en een jailbreak).
  #15  
Oud 25-08-13, 17:41
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

aha, dus voor mij als i-device leek onmogelijk te herstellen.... ik neem niet aan dat je in omgeving Amsterdam woont? hahaha....
  #16  
Oud 25-08-13, 17:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
...ik neem niet aan dat je in omgeving Amsterdam woont? hahaha....
Nee, gelukkig niet. Dat zou een culturele shock zijn voor mij.
  #17  
Oud 25-08-13, 17:46
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nee, gelukkig niet. Dat zou een culturele shock zijn voor mij.
Ik woon een stuk boven Amsterdam, was wel handig geweest, maar helaas... bedankt voor je hulp, maar ik geef het denk ik maar op, is een leuk ding voor mijn vrouw om haar boeken mee tegen te houden in de boekenkast....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 augustus 2013 om 18:22 ----------

Misschien iemand in omgeving Noord Holland die de Ipad nog kan redden? ik hoor het graag!
  #18  
Oud 25-08-13, 19:31
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finnie Bekijk bericht
Ik woon een stuk boven Amsterdam, was wel handig geweest, maar helaas... bedankt voor je hulp, maar ik geef het denk ik maar op, is een leuk ding voor mijn vrouw om haar boeken mee tegen te houden in de boekenkast....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 augustus 2013 om 18:22 ----------

Misschien iemand in omgeving Noord Holland die de Ipad nog kan redden? ik hoor het graag!
Misschien toevallig een andere PC in de buurt? Misschien een Mac?
  #19  
Oud 25-08-13, 20:17
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Misschien toevallig een andere PC in de buurt? Misschien een Mac?
Ik heb al 3 andere pc's geprobeerd, alle met de nieuwste itunes, heeft niet geholpen, een Mac heb ik helaas niet, heb wel eerder gelezen dat de idevice soms niet door een Windows PC wordt herkend, maar wel door een Mac...

ik ga iemand zoeken die er een heeft... bedankt
  #20  
Oud 27-08-13, 01:46
finnie finnie is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 23
Standaard Ipad gaat niet in DFU mode, maar blijft hangen in recovery mode

Hoi Allemaal,

nadat ik helaas geen werkend antwoord op mijn vorige topic vraag kon krijgen, en ik het echt nergens op het forum kan vinden, probeer ik het met deze vraag, want ik vermoed dat dit het probleem wel eens kan zijn:

Ik heb een Ipad in Recovery mode die niet herkend wordt door enige PC ( heb er 4 geprobeerd ) met nieuwe Itunes en ook niet door Itunes zelf. Verschillende kabeltjes heb ik ook geprobeerd, evenals alle USB poorten. Nu denk ik dat de PC's de Ipad niet herkennen omdat deze in recovery mode is, en waarschijnlijk in DFU mode wel herkend zal worden. Probleem is dat ik hem met geen mogelijkheid in DFU mode krijg, ben al 3 dagen het net aan het afspeuren, ik heb de meest gekke combinaties geprobeerd ( 10 sec. power en home, dan alleen 10 seconden home, weer een ander: 3 seconden power, 10 seconden home en dan weer 10 seconden power enz enz. zijn er talloze te vinden. Hij schiet echter steeds maar weer in dezelfde recovery mode ( USB kabeltje met Itunes logo ).

Doe ik nu iets fout of zit er een groot probleem in de Ipad waardoor hij niet in DFU mode kan komen? ik hoorde in mijn vorige post al dat de ipad misschien gebricked is enz, maar het vreemde is dat hij wel gewoon afgesloten kan worden met behulp van de slider, maar na herstart dan gewoon weer in recovery mode komt. De accu loopt ook niet snel leeg en is nog op 80%.

Iemand nog een suggestie of een werkend combinatie? De veel beschreven methodes werken in ieder geval niet!

Ik hoor het graag van jullie,

groet!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone wordt niet herkend door pc Platypus iPhone algemeen 9 02-02-13 19:23
Iphone 5 wordt niet herkend (door Itunes) Desperation iPhone algemeen 6 30-11-12 13:49
iPad laadt niet meer op + wordt niet meer herkend door PC/itunes evelien1982 iTunes 10 13-04-12 15:31
iphone wordt niet herkend door windows huubke iPhone algemeen 13 03-04-11 11:29
iPhone 4 wordt niet herkend door Windows7 dfenzz iPhone algemeen 0 26-08-10 09:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:05.