IPAD (1) in herstelmodus wordt niet door computer herkend discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen! ik heb een probleempje, ik heb hier een ipad 1 die in herstelmodus staat ( stekkertje met itunes erboven ), maar die niet ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
IPAD (1) in herstelmodus wordt niet door computer herkend
Hallo iedereen! ik heb een probleempje, ik heb hier een ipad 1 die in herstelmodus staat ( stekkertje met itunes erboven ), maar die niet door de pc of door itunes herkend wordt. Ook laadt hij niet op via netspanning of usb op de computer. Hij verschijnt zelfs niet als een harde schijf in verkenner. Volgens de persoon voor wie ik hem probeer te herstellen, heeft hij een update van de firmware gedaan voordat dit probleem ontstond. Ik weet dat er al meer over dit onderwerp op het forum is besproken, maar kon de specifieke oplossing voor dit probleem niet vinden. Als iemand suggesties of nog liever de oplossing heeft, hoor ik dat erg graag, alvast bedankt!! groet |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Verwijder iTunes met bv. Revo Uninstaller incl. de AMD en de registry entries. Installeer dan iTunes 11.0.5 opnieuw. |
|
|||
|
|||
Citaat:
ik heb gisterenavond itunes ge-update naar 11.0.5.5 op mijn laptop, ik heb mijn virusscanner en firewall tijdelijk uitgeschakeld, maar dit alles mocht helaas niet helpen. Is alleen de update genoeg, of moet echt alle info van itunes verwijderd worden? ik heb mijn Iphone 5 en Ipad 2 ook op het account van deze itunes staan, ik neem aan dat de genoemde Apple Mobile Device drivers in Itunes verwerkt zitten? ( btw, mijn Iphone 5 en mijn Ipad 2 connecten wel goed met de laptop ). |
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Je kan nog eens een harde reset proberen. Of proberen om met TinyUmbrella of RecBoot de iPad uit Recovery Mode te halen: The Firmware Umbrella - TinyUmbrella RecBoot: Easy Way to Put iPhone into Recovery ModeJaxov |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|||
|
|||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 augustus 2013 om 17:55 ---------- Citaat:
Harde reset werkt niet, meerdere malen geprobeerd, komt steeds weer in dezelfde herstelmodus terug. TinyUmbrella of RecBoot zouden de ipad dan wel moeten herkennen, ook al herkend de pc hem helemaal niet? Ik zit momenteel op mijn werk zonder mogelijkheden om deze programma's te downloaden, ga ik vanavond meteen proberen, alvast bedankt! ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 augustus 2013 om 19:20 ---------- Ik ben even gaan kijken op de website van Recboot, maar op de website staat: Manual method to put your iPhone into recovery includes the following steps:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
alvast bedankt! |
|
|||
|
|||
Citaat:
De rest van de uitleg is hoe men het toestel in DFU mode zet. Probeer dat toch maar eens. |
|
|||
|
|||
Helaas heb ik die methode al een keer of 10-15 geprobeerd, maar schiet steeds meteen terug in recovery mode. Misschien is de iPAD wel gewoon kaduuk en is er niks meer mee aan te vangen behalve als papiergewicht....
home button kan ik inhouden tot ik een ons weeg, maar itunes geeft geen melding.... |
|
|||
|
|||
Citaat:
Dat is wel op te lossen maar niet op een forum en al helemaal niet met een Windows computer. Je moet je ook voorlopig niet druk maken over iTunes. Je moet trachten om het ding in DFU mode te krijgen terwijl de iPad is aangesloten aan de computer en terwijl iTunes draait. Als DFU mode actief is zal iTunes zich wel melden. |
|
|||
|
|||
Ik heb mijn vorige Iphone 4 en mijn Ipad 2 meerdere keren gejailbreakt, dus DFU mode en recoverymode zijn geen vreemde begrippen voor mij, maar deze Ipad houd zich niet aan de geldende regels....
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 augustus 2013 om 16:15 ---------- Gebricked... ik las dat dat bijna niet mogelijk is op een ios device, dat het alleen maar steeds geroepen werdt... enig idee hoe verder te werk te gaan? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Methode 1: herstellen naar fabrieksinstellingen op de iPad zelf; Methode 2: een iOS 5.x.x OTA update uitvoeren op de iPad; In latere jailbreaks zoals evasi0n (iOS 6.0 -> iOS 6.1.2) zijn die mechanismen daarom ook geblokkeerd. |
|
|||
|
|||
Citaat:
edit: Las het verkeerd, dat zijn de methodes om hem juist IN een brick te krijgen, ik bedoelde methodes om hem eruit te krijgen uiteraard... |
|
|||
|
|||
Omdat ik alles moet uitproberen wat Apple en God verboden hebben heb ik mijn iPad 1 met iOS 4.3.5 (dacht ik) ook eens gebricked. Ik heb het ding toen terug aan de praat gekregen op een van onze Macs met Xcode + Command Line Tools. Die iPad is nu nog "alive and kicking" met iOS 5.1.1 (en een jailbreak).
|
|
|||
|
|||
aha, dus voor mij als i-device leek onmogelijk te herstellen.... ik neem niet aan dat je in omgeving Amsterdam woont? hahaha....
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 augustus 2013 om 18:22 ---------- Misschien iemand in omgeving Noord Holland die de Ipad nog kan redden? ik hoor het graag! |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
ik ga iemand zoeken die er een heeft... bedankt |
|
|||
|
|||
Ipad gaat niet in DFU mode, maar blijft hangen in recovery mode
Hoi Allemaal,
nadat ik helaas geen werkend antwoord op mijn vorige topic vraag kon krijgen, en ik het echt nergens op het forum kan vinden, probeer ik het met deze vraag, want ik vermoed dat dit het probleem wel eens kan zijn: Ik heb een Ipad in Recovery mode die niet herkend wordt door enige PC ( heb er 4 geprobeerd ) met nieuwe Itunes en ook niet door Itunes zelf. Verschillende kabeltjes heb ik ook geprobeerd, evenals alle USB poorten. Nu denk ik dat de PC's de Ipad niet herkennen omdat deze in recovery mode is, en waarschijnlijk in DFU mode wel herkend zal worden. Probleem is dat ik hem met geen mogelijkheid in DFU mode krijg, ben al 3 dagen het net aan het afspeuren, ik heb de meest gekke combinaties geprobeerd ( 10 sec. power en home, dan alleen 10 seconden home, weer een ander: 3 seconden power, 10 seconden home en dan weer 10 seconden power enz enz. zijn er talloze te vinden. Hij schiet echter steeds maar weer in dezelfde recovery mode ( USB kabeltje met Itunes logo ). Doe ik nu iets fout of zit er een groot probleem in de Ipad waardoor hij niet in DFU mode kan komen? ik hoorde in mijn vorige post al dat de ipad misschien gebricked is enz, maar het vreemde is dat hij wel gewoon afgesloten kan worden met behulp van de slider, maar na herstart dan gewoon weer in recovery mode komt. De accu loopt ook niet snel leeg en is nog op 80%. Iemand nog een suggestie of een werkend combinatie? De veel beschreven methodes werken in ieder geval niet! Ik hoor het graag van jullie, groet! |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone wordt niet herkend door pc | Platypus | iPhone algemeen | 9 | 02-02-13 19:23 |
Iphone 5 wordt niet herkend (door Itunes) | Desperation | iPhone algemeen | 6 | 30-11-12 13:49 |
iPad laadt niet meer op + wordt niet meer herkend door PC/itunes | evelien1982 | iTunes | 10 | 13-04-12 15:31 |
iphone wordt niet herkend door windows | huubke | iPhone algemeen | 13 | 03-04-11 11:29 |
iPhone 4 wordt niet herkend door Windows7 | dfenzz | iPhone algemeen | 0 | 26-08-10 09:29 |
|
|