//

Ipad air 2 soms luide plop uit luidsprekers

Ipad air 2 soms luide plop uit luidsprekers discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het is me al een tijdje opgevallen dat mijn ipad air 2 af en toe een luid plop geluid maakt uit de luidsprekers. Het gebeurt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-12-14, 01:30
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard Ipad air 2 soms luide plop uit luidsprekers

Het is me al een tijdje opgevallen dat mijn ipad air 2 af en toe een luid plop geluid maakt uit de luidsprekers.
Het gebeurt echt maar af en toe. 1 a 2 keer per dag.
Ik ben via google op een engels forum tegen gekomen dat er blijkbaar heel veel mensen hier last van hebben.
Sommige hebben hun ipad ingeruild voor een nieuwe maar hebben nog steeds het probleem en anderen beweren dat het met hun nieuwe ipad opgelost is.
Zijn er hier ook mensen met dit probleem want ik vind hier op het forum er niets over terug? Of ik heb het over het hoofd gezien?
Het lijkt in ieder geval een heel veel voorkomend probleem.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-12-14, 10:39
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

2 stuks in huis, geen geplop...
  #3  
Oud 25-12-14, 12:32
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik denk dat er nog meer zijn zonder plop. Maar daar geeft TS natuurlijk niet veel aan.
  #4  
Oud 25-12-14, 19:16
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Er staan op youtube ook een paar filmpjes van het probleem.
Als je zoekt op "ipad air 2 pop noise" dan zie je de flimpjes.
Er is blijkbaar nog steeds geen duidelijkheid of het een hardware of softwarematig probleem is.
Misschien gaat het om een bepaalde reeks van de ipad air 2 die gemaakt is.
Mij stoort het niet echt omdat ik er dus maar heel af en toe last van heb.
  #5  
Oud 26-12-14, 19:25
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Ik heb nu de raad van iemand op een forum geprobeerd. Daar stond om bij instellingen - geluiden - wijzig met knoppen, het schakelaartje op ON te zetten.
Sinds ik dat heb gedaan heb ik voorlopig de plop in de luidsprekers niet meer voorgehad.
Of het echt de oplossing is weet ik niet, maar ziet er hier voorlopig zo naar uit.
  #6  
Oud 27-12-14, 01:55
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Op Macrumors staan hiermeerdere draadjes met veel speculatie, maar Apple heeft nog niets bevestigd ook niet ontkent.oplossing hierdoor nog niet door Apple naar buiten gebracht. Gezien de omvang van het probleem lijkt me het niet op enkele incident gevestigd. Schuifje zou ook niet de oplossing zijn. (Gelezen op Macrumor) ook percentage van de batterij zou mee kunnen spelen, productie datum en locatie.

Denk dat het zo maar zo kan zijn dat het velen niet is opgevallen,
  #7  
Oud 27-12-14, 22:15
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Inderdaad, toen ik via google ging zoeken naar dit probleem, zag ik dat er wel verassend veel mensen hier last van hebben.
Daarom vond ik het al vreemd dat ik hier op het forum de enige zou zijn met het probleem.
  #8  
Oud 28-12-14, 19:45
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Je bent niet de enige. Op mijn 4 dagen oude iPad air 2 heb ik dit geluid nu een keer of 2, 3 gehoord. Gezien het grote aantal uren dat ik de pad gebruikt heb, is dat niet veel. Ik 'schrok' wel van het geluid omdat het irritant klinkt. Maar als het zo blijft, is er mee te leven. Misschien dat het nog opgelost wordt, middels een update. Als het aan de software ligt tenminste. Ik las dat mensen hun iPad om deze reden inruilen. Dat ben ik niet van plan.
Off topic. Er is ook nog de issue van het doordrukken van de vingers van de achterkant waardoor er spookafdrukken ontstaan op het scherm. Sommige mensen maken zich er erg druk om.....ik denk dan...koop een goede case of smartcase..probleem opgelost.
Wat mij wel ietwat stoorde, is dat je het geluid voelt vibreren in de pad. Tja, het is zo een dun ding. Maar ook hier valt mee te leven. En soms voegt het zelfs wat toe aan de geluidsbeleving, zeg maar.
Al met al ben ik dik tevreden met deze air 2. Ik had hier voor een iPad 3. Die heb ik nog, ook een prima ding waar ik heel tevreden mee ben. De air 2 heb ik ook gekocht vanwege het lichtere gewicht en daardoor gemakkelijker vasthouden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2014 om 19:06 ----------

Toevoeging: Iemand noemde ergens dat het mogelijk ook aan de productiedatum zou kunnen liggen. Ik weet het niet. Mijn iPad is van week 39 volgens Chipmunk, eind september begin oktober zeg maar. Dus een wat 'oudere' Air 2. Van wanneer is die van jou?

Waar ik wel een idee van heb, is dat de batterij wat sneller leeg is dan die van mijn oude iPad 3. Die lijkt maar niet leeg te raken. Wat is jullie idee?
Sorry van het een beetje off topic gaan Maar ik wil hier geen nieuwe topic aan wijden.
  #9  
Oud 29-12-14, 00:11
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Mijn ipad moet ook van de eerste serie zijn denk ik.
Ik heb ze onmiddelijk bestelt toen ze bestelbaar was in de online apple store.
Ik kan met dat plop geluid ook wel leven als ik zeker weet dat het geen schade veroorzaakt aan de ipad.

Laatst gewijzigd door EddyG; 29-12-14 om 00:58.
  #10  
Oud 29-12-14, 01:03
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

De iPads in mijn huishouden zijn ook van het allereerste moment en zoals eerder gemeld: geen geplop...
  #11  
Oud 31-03-15, 22:53
rondeg rondeg is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 7
Standaard

Ook ik had last van het irritante ongewilde geluid op mijn Ipad air 2, op advies van Apple helpdesk met mijn Iphone een filmpje hiervan gemaakt om aan te tonen wat er soms aan de hand was, met dit filmpje naar de Apple store geweest en per direct werd mijn Ipad Air 2 omgeruild voor een nieuwe.
  #12  
Oud 31-03-15, 23:41
Guest-20180926152807
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rondeg Bekijk bericht
Ook ik had last van het irritante ongewilde geluid op mijn Ipad air 2, op advies van Apple helpdesk met mijn Iphone een filmpje hiervan gemaakt om aan te tonen wat er soms aan de hand was, met dit filmpje naar de Apple store geweest en per direct werd mijn Ipad Air 2 omgeruild voor een nieuwe.

Heb je een nieuwe in gesealde doos gekregen of een refurb iPad air2?

Overigens zal dit naar alle waarschijnlijkheid niet veel uithalen.
Lees op onderstaand forum maar eens. Genoeg eigenaren die ook bij nieuwe iPad air2 dezelfde problemen bleven ondervinden.
https://discussions.apple.com/thread/6631203
  #13  
Oud 31-03-15, 23:51
rondeg rondeg is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 7
Standaard

Ik heb een Ipad Air II gekregen welke NIET geseald was, de Apple medewerker vertelde mij dat Ipad Air II niet gerepareerd wordt en dat daarom deze Ipad Air II nieuw was.
  #14  
Oud 26-05-15, 00:24
dickencorina dickencorina is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Breda
Berichten: 7
Standaard

Als hij niet geseald is is wel vreemd. Normaal gesproken moet dat gewoon.
  #15  
Oud 26-05-15, 14:48
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Sinds ik ios 8.3 geinstalleerd heb, is het plop geluid hier helemaal verdwenen,
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad 2 wit reageert soms uit zichzelf Leo2prb iPad algemeen 15 05-05-14 09:39
Ipad air uit New York Nfect Koopinformatie USA 5 11-11-13 20:28
Volumeknop >>> volume kan soms wel helemaal uit.....soms niet..? MNG iPhone algemeen 4 21-08-08 23:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:06.