//

Ipad air uit New York

Ipad air uit New York discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn broer gaat binnenkort ook naar New York en hij zou een ipad meebrengen voor mij. Nu vroeg ik mij af of hij hier problemen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-11-13, 18:01
Nfect Nfect is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 136
Standaard Ipad air uit New York

Mijn broer gaat binnenkort ook naar New York en hij zou een ipad meebrengen voor mij. Nu vroeg ik mij af of hij hier problemen mee kan krijgen bij de douane en of hij nog met iets anders rekening moet houden... En ook zou ik graag weten of dit dezelfde zijn als hier in Europa en ik deze dus hier perfect zal kunnen gebruiken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-11-13, 18:08
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Eventjes de zoekfunctie op het forum gebruiken en je krijgt zo antwoord op al je vragen
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #3  
Oud 08-11-13, 07:58
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nfect Bekijk bericht
Mijn broer gaat binnenkort ook naar New York en hij zou een ipad meebrengen voor mij. Nu vroeg ik mij af of hij hier problemen mee kan krijgen bij de douane en of hij nog met iets anders rekening moet houden... En ook zou ik graag weten of dit dezelfde zijn als hier in Europa en ik deze dus hier perfect zal kunnen gebruiken?

Zeer zeker de ipad uit doos weghalen en afdoen van alle plastic.
De iPad zeer zeker activeren en dan eeen Backup via iCloud van oude iPad erop gooien anders even een paar apps op gooien die je 1x moet gebruiken en je email
Account.

(Doos en alle plastic en boekjes weggooien)

Vergeet niet ook de Oplader los te halen van alle verpakking.

De douane ambtenaar, indien hij je broer aanhoudt bij random controle, zal de iPad Grondig screenen door hem aan te maken enzo.
Hij heeft t recht dat te doen indien verdachting van invoer sprake is.

Je zal zker de vraag krijgen, waarom heb je heenvlucht niet opgegeven dat je met iPad/Macbook ging?
Scheelde dat nu in tijd met controles.

Downoad de app Douane Reizen.

en stel je word aangehouden, ben je nog goedkoper uit dan nl.

Bij 16GB ipad air Wi-Fi + 4g betaal je $629 is €470
Invoerrechten + bt w= €90
Totaal €560.

Ipad air hier kost €599

Maar goed, Succes

Laatst gewijzigd door scoop1; 08-11-13 om 09:34.
  #4  
Oud 09-11-13, 23:21
Nfect Nfect is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 Bekijk bericht
Zeer zeker de ipad uit doos weghalen en afdoen van alle plastic.
De iPad zeer zeker activeren en dan eeen Backup via iCloud van oude iPad erop gooien anders even een paar apps op gooien die je 1x moet gebruiken en je email
Account.

(Doos en alle plastic en boekjes weggooien)

Vergeet niet ook de Oplader los te halen van alle verpakking.

De douane ambtenaar, indien hij je broer aanhoudt bij random controle, zal de iPad Grondig screenen door hem aan te maken enzo.
Hij heeft t recht dat te doen indien verdachting van invoer sprake is.

Je zal zker de vraag krijgen, waarom heb je heenvlucht niet opgegeven dat je met iPad/Macbook ging?
Scheelde dat nu in tijd met controles.

Downoad de app Douane Reizen.

en stel je word aangehouden, ben je nog goedkoper uit dan nl.

Bij 16GB ipad air Wi-Fi + 4g betaal je $629 is €470
Invoerrechten + bt w= €90
Totaal €560.

Ipad air hier kost €599

Maar goed, Succes
.

Thnx voor de info al! Ik zou alleszins een ipad Wi-Fi 16gb willen. Die kost daar 399$ dacht ik. Omgerekend in euro is dat dus: 373. En hier komen nog wat taxes bij ook vermoed ik...? Maar stel nu dat mijn broer gwn de ipad aangeeft bij de douane, moet hij hier dan kosten voor betalen? Want voor bedragen onder de 430 euro moet je geen invoerbelasting betalen dacht ik? En hoe zit het dan als hij meerdere dingen meeneemt waardoor het totaal bedrag meer dan 430 euro is? Moet ik dan toch invoerbelasting betalen voor de ipad? Graag zou ik hier nog antwoord op hebben... Alvast bedankt!
  #5  
Oud 10-11-13, 02:23
Chiwii Chiwii is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nfect Bekijk bericht
.

Thnx voor de info al! Ik zou alleszins een ipad Wi-Fi 16gb willen. Die kost daar 399$ dacht ik. Omgerekend in euro is dat dus: 373. En hier komen nog wat taxes bij ook vermoed ik...? Maar stel nu dat mijn broer gwn de ipad aangeeft bij de douane, moet hij hier dan kosten voor betalen? Want voor bedragen onder de 430 euro moet je geen invoerbelasting betalen dacht ik? En hoe zit het dan als hij meerdere dingen meeneemt waardoor het totaal bedrag meer dan 430 euro is? Moet ik dan toch invoerbelasting betalen voor de ipad? Graag zou ik hier nog antwoord op hebben... Alvast bedankt!
Check het even hierzo voor meer info: iPad in buitenland kopen - iPad - iPadclub

Hier staat onder het tabje "Invoerregels" het volgende:

Voorbeeld 1: Je koopt een iPad van $499. Je betaalt hierover geen belasting, want $499 is omgerekend minder dan €430.
Voorbeeld 2: Je koopt een iPad van $499 en een iPod van $149. Je hoeft geen belasting te betalen over de iPad, maar door de iPod kom je boven de toegestane grens. Je betaalt alleen belasting over de volledige $149 van de iPod.

Dus je zou dan geen invoerbelasting betalen over de iPad(als dit het duurste aankoop is), maar wel over de andere dingen als het totaal bedrag van al het gekochte(en aangegeven) hoger is dan €430.
  #6  
Oud 11-11-13, 19:28
Nfect Nfect is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiwii Bekijk bericht
Check het even hierzo voor meer info: iPad in buitenland kopen - iPad - iPadclub

Hier staat onder het tabje "Invoerregels" het volgende:

Voorbeeld 1: Je koopt een iPad van $499. Je betaalt hierover geen belasting, want $499 is omgerekend minder dan €430.
Voorbeeld 2: Je koopt een iPad van $499 en een iPod van $149. Je hoeft geen belasting te betalen over de iPad, maar door de iPod kom je boven de toegestane grens. Je betaalt alleen belasting over de volledige $149 van de iPod.

Dus je zou dan geen invoerbelasting betalen over de iPad(als dit het duurste aankoop is), maar wel over de andere dingen als het totaal bedrag van al het gekochte(en aangegeven) hoger is dan €430.
Ok thnx, het proberen waard dus denk ik zo En zijn die andere producten dan enkel electronica of geldt dat voor kledij enzo ook? Wss wel vermoed ik...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad Air 4G/LTE importeren New York josdegroot iPad algemeen 5 06-11-13 18:06
Witte iPhone 5 uit New York, garantie? flashingst iPhone algemeen 3 25-06-13 00:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:34.