//

Het automatisch synchroniseren van de Gmail kalender op de ipad

Het automatisch synchroniseren van de Gmail kalender op de ipad discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedendag, Ik ben hier zojuist als nieuw forumlid aangemeld in de hoop dat ik mijn vraag die ik hieronder stel met mijn forumgenoten eindelijk is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-02-15, 20:13
BarneyRubble BarneyRubble is offline
 
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 3
Standaard Het automatisch synchroniseren van de Gmail kalender op de ipad

Goedendag,
Ik ben hier zojuist als nieuw forumlid aangemeld in de hoop dat ik mijn vraag die ik hieronder stel met mijn forumgenoten eindelijk is kan oplossen.
Ik zit met het volgende, Ik heb een Gmail account en beheer de Agenda daarvan op de computer door me bij Gmail in te loggen en dan op Agenda te klikken en daar kan ik alles netjes invoeren of verwijderen.
Nou zit het zo:
Als ik in de standaard Agenda van IOS 8.1.3 op mijn Ipad afspraken invoer dan verschijnen deze direct in de Agenda die ik op internet via Gmail op mijn computer scherm krijg.
Maar!
Als ik In de Agenda van Gmail eerst afspraken invoer of verwijder dan gebeurd dat niet direct in de Agenda van de Ipad.
Ik kan daar onder in het venster op Agenda"s klikken en krijg dan een menu, in dat menu staat netjes mijn Gmail account in die dus voor me zou moeten synchroniseren, als ik in dat menu het venster omlaag trek dan synchroniseert de agenda wel en vult hij verder alles in wat ik in Gmail op de computer ingevoerd had.
De Ipad kalender Synchroniseert ook als ik de Agenda App geheel afsluit en deze daarna weer open, ook dan komen de afspraken die ik eerder in de Agenda van Gmail heb ingevoerd.

Maar nou had ik eerder dat zodra ik in de Gmail Agenda op internet een afspraak toevoegde en de Agenda van de ipad stond nog in beeld dat je de ingevoerde afspraken direct ook in die Agenda zag verschijnen, hetzelfde was ook zo als je een afspraak verwijderd in de Gmail Kalender op internet, dat zag je die in de Agenda van de Ipad ook Automatisch meteen verdwijnen.
De vraag is nu,
Waarom synchroniseert de Agenda op de Ipad niet meer Automatisch als hij open staat?
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen,
Groeten, Barney
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-02-15, 23:22
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Wellicht gebruikte je vroeger Active Sync (dat Google niet meer ondersteunt op nieuwe apparaten/installaties) en nu CalDAV?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 04-02-15, 23:51
BarneyRubble BarneyRubble is offline
 
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor je reactie,
Is het bekend dat deze problemen nu door Caldav komen
  #4  
Oud 05-02-15, 00:24
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Active Sync is vrijwel direct (server push); CalDAV vernieuwt slechts periodiek (client fetch).
  #5  
Oud 06-02-15, 00:07
BarneyRubble BarneyRubble is offline
 
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 3
Standaard

Oke bedankt voor je uitleg. Het handmatig synchroniseren door de kalender app volledig af te sluiten en weer te openen op de ipad werkte eerst wel maar nu doet ie dat ook niet meer.
Ook het omlaag trekken bovenin het venster dat tevoorschijn komt als je kalenders aantikt werkt ook nu niet meer.
Werkt niet echt prettig zo met je kalender te werken en op meerdere apparaten dit te synchroniseren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kalender synchroniseren op 2 iphones hakkes iPhone algemeen 3 21-10-14 11:01
kalender synchroniseert niet met gmail kalender click66 iPhone algemeen 1 21-09-13 23:16
Gmail kalender onderdeel in iCloud oOMorfieusOo iCloud 7 14-11-11 21:32
Agenda item van meerdere dagen synchroniseren met Exchange/Gmail exir iTunes 1 14-06-11 08:39
gmail contacten van iphone naar gmail op PC synchroniseren heli53 iPhone algemeen 0 04-10-10 21:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.