iPad Air 2 van 6 weken oud is spontaan gebogen discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kocht mijn iPad air 2 op 25/08/'15. Ik start het toestel als 'nieuw toestel' en het loopt meteen vast na nog geen 5 minuten ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
iPad Air 2 van 6 weken oud is spontaan gebogen
Ik kocht mijn iPad air 2 op 25/08/'15. Ik start het toestel als 'nieuw toestel' en het loopt meteen vast na nog geen 5 minuten gebruik. Enkele seconden volledig uitzetten hielp niet dus 'iTunes software herstel' gedaan met succes. Tot 2 dagen nadien het scherm niet meer 'vinger gevoelig' was. Dus terug uitzetten, niets, terug software herstel via iTunes, enzovoort. De iPad moest gemiddeld één keer per week hersteld worden via uitzetten en/of iTunes softwareherstel! Alsof dit al niet vervelend genoeg is kom ik zes weken later er ook nog eens achter dat mijn iPad spontaan krom is getrokken! En dat terwijl ik steeds zorgvuldig omspring met mijn Apple devices! Ik neem contact op met Apple store en doe mijn verhaal. Na een telefoongesprek en verschillende testen via de telefonist (die via schermdeling kon meekijken) is er afgesproken dat de iPad terug naar Apple moest om na te kijken. Twee dagen later komt UPS de iPad halen en nog eens twee dagen later krijg ik via de Apple store het bericht dat de herstelling maar liefst 315 euro + BTW kost!!! Ik meld dat ik niet akkoord ga maar apple weigert de garantie! Ik voel me flink bedrogen... Apple kon zelf zien dat de iPad voor de rest geen enkele kras of bluts heeft en m.a.w. dus nooit gevallen is...
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Wat verwacht je nu van ons dat wij doen?
En waarom ben je niet direct na het eerste start probleem terug gegaan? |
#3
|
|||
|
|||
Wat is dit nu voor een opmerking? Dit is toch een forum waar je ervaringen kan delen?
|
#4
|
||||
|
||||
Ja dat klopt maar dit is een welles nietes verhaal, ik kan vanachter mijn iPad niet zien of je verhaal klopt. Voor hetzelfde geld is er een kind op je tas gaan staan in de bus.
Gaat mij erom dat je met een probleem 2 maanden rond loopt, hier je verhaal "deelt" maar wat kan ik met je verhaal? Bovendien als ik je wat vraag geef je geen antwoord. Namelijk waarom ben je niet direct met je iPad terug gegaan? |
#5
|
|||
|
|||
Omdat Apple enkel iets terugneemt NA het nog steeds niet functioneren na de 'software herstel via iTunes'. Dat was dus niet het geval. Hoe kon ik weten dat mijn iPad diverse problemen ging blijven vertonen? Bovendien zijn 6 weken niet 2 maanden.
Als u meteen een antwoord wil krijgen behandel mensen dan wat meer met respect. U trekt mij meteen in ongeloof en in het belachelijke. |
#6
|
|||
|
|||
Duik nu niet meteen in een slachtofferrol. Dat is niet goed voor de geestelijke gezondheid. Vraag een "second opinion" aan Apple.
|
#7
|
|||
|
|||
@Timosha: als je het slachtoffer bent van oneerlijke praktijken kan je moeilijk een rol 'spelen'. Denkt u echt dat ik geen 'second opinion' heb gevraagd? Ik heb meteen contact opgenomen met Apple en ja, ze hebben het nog eens opnieuw bekeken. Ik kreeg enkele dagen later telefoon van Apple met de mededeling dat ze de iPad niet onder garantie willen vervangen omdat er een 'externe hoge druk' zou gezet zijn op de iPad?!? Dit is gewoon onzin. Al mijn Apple devices zien er uit als nieuw net omdat ik er zo zorgvuldig mee omspring.
|
#8
|
||||
|
||||
Ik heb problemen gehad met mijn iPad air 2 een week na aankoop, heb toen diezelfde week in de geniusbar een afspraak gemaakt . De iPad is toen zonder verdere vragen omgeruild voor een nieuw exemplaar.
En ok, over 7 dagen is het pas 25 oktober wat het dan 2 maanden maakt. Daar gaat het niet om. Alleen je post je ongenoegen in meerdere draadjes hier, en nogmaals niet lullig bedoelt maar wat verwacht ja dan? Ik zou met een probleem bij een apparaat van 800 euro terug gaan, direct. Ook kun je binnen 14 retourneren en je geld terug vragen. |
#9
|
|||
|
|||
Citaat:
Als ge tegen Apple dezelfde toon gebruikt hebt als in deze discussie, ja dan ............... (vul zelf maar in). Succes verder. |
#10
|
|||
|
|||
Als de problemen verholpen worden via iTunes ga ik niet meteen klagen. En enkele weken heb je toch wel nodig om vast te stellen dat het toestel hardnekkige problemen blijft vertonen.
|
#11
|
||||
|
||||
Je hebt helemaal gelijk. Bedankt voor het delen.
|
#12
|
|||
|
|||
@ Timosha: u wil gewoon hardnekkig niet horen dat het bedrijf Apple iets mis kan doen. Je maakt me meteen belachelijk gewoon omdat je zelf niet wil geloven dat het wel eens waar kan zijn wat ik hier schrijf. U wil gewoon in sprookjes geloven.
U moet toch verstaan dat als ik een iPad opstuur die geen enkele kras heeft, enkel de verbuiging met een knik ter hoogte van de lighting-poort, dat het om een iPad gaat die dus niet gevallen is. Bovendien heb ik een iPhone 6 plus die ik steeds buitenshuis meeneem dus mijn iPad blijft altijd thuis. Die zit dus niet in een handtas ofzo. |
#13
|
||||
|
||||
Citaat:
Succes ermee , |
#14
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik gebruik sinds 1980 Apple computers. Heb dus een heel klein beetje ervaring met Apple als bedrijf. Natuurlijk niet zoveel als gij. Mijn ervaring is dat Apple geen malafide bedrijf is en zeker de klanten niet bedriegt, zoals gij ons wilt doen geloven. Natuurlijk maakt Apple fouten, welk bedrijf niet. En fouten die Apple maakt worden meestal zeer snel recht gezet. Ik ga het hier bij laten want mijn levenservaring leert ook dat er tegen "Mensen Van Het Grote Gelijk" weinig te doen valt. |
#15
|
|||
|
|||
@Timosha, fijn voor u dat u nog geen problemen hebt gehad. Maar als u in de toekomst wél eens een flink probleem hebt met apple en hun garantiebeleid dan praat u misschien anders. Dan wordt u wel graag serieus genomen. Mag ik u er ook op wijzen dat de consumentenwet bepaald dat het de eerste 6 maanden aan de verkoper/fabrikant is om te bewijzen dat het defect veroorzaakt is door verkeerd gebruik van de consument. Wel Apple bewijst helemaal niets...
|
#16
|
|||
|
|||
|
#17
|
|||
|
|||
Citaat:
Moet Apple nu voor de kosten opdraaien omdat jij niet weet hoe jouw iPad krom is geraakt? Apple kan er al helemaal niets aan doen! Apple's reactie is logisch en terecht. De iPad is krom. Geen productiefout of optredend defect. Kennelijk ook niet jouw schuld: wél jouw pech! |
#18
|
|||
|
|||
Beste IPhoneAlot, ik begrijp uw reactie en heb hier ook bij stilgestaan maar toch kan dit in mijn geval bijna niet. Mijn IPad heeft vanaf dag 1 op mijn nachttafeltje gelegen. Ik gebruikte hem enkel 's avonds. Enkel mijn man en zoon komen dus in de buurt van mijn IPad. OK, mijn 6-jarig zoontje kan ongezien mijn iPad nemen maar zo een klein kinderhandjes kan toch nooit een 'grote druk' op de IPad zetten?? Bovendien heeft hij zelf een IPad sinds vorig jaar Sinterklaas. En die heeft hij ook niet beschadigd. Daardoor kan ik niet geloven dat mijn kind er iets aan kan misdaan hebben. Ik denk dat er zeker wel een verborgen productiefout was.
Een kind kan misschien wel iets misdoen als hij de IPad laat vallen maar ik kan niet geloven dat als een tablet valt op een harde tegel dat er dan geen enkele kras of erger te zien is. |
#19
|
|||
|
|||
Ik begrijp de frustratie helemaal. Jouw kostbare iPad is krom en je hebt (bijna) geen idee waardoor. Apple gaat ervan uit dat hun kwaliteitscontrole verhindert dat een iPad verbogen wordt verpakt. De nieuwe verpakking had kennelijk ook geen schade, anders waren daar bij jou de alarmbellen wel afgegaan.
Kern van jouw betoog blijft dus: omdat jij niet weet hoe die iPad krom is geraakt, moet Apple maar voor de kosten opdraaien. Dat kun je vergeten. Ik zou aannemen dat een lid van mijn huishouding, onbedoeld, de iPad heeft vernield en zou daarom mijn inboedelverzekering aanspreken. |
#20
|
|||
|
|||
Ik zou echt niet weten welke verzekering ik daarvoor zou kunnen aanspreken.
Ik ben met mijn iPad naar de winkel gegaan waar ik de iPad gekocht heb (Vandenborre te Wetteren). Ik heb daar ook heel mijn verhaal gedaan en vermeld dat hij reeds naar apple was gegaan en wat de reactie was van Apple. Ik kreeg als antwoord van de gerant van Vandenborre dat ze inderdaad kon vaststellen dat mijn iPad niet was gevallen. Ze wist me ook te vertellen dat ze al langer weten dat Apple heel losjes omspringt met de garantie. Vandenborre gaat als erkende dealer eerst zelf proberen de iPad te herstellen en als dat niet lukt gaan ze het opnieuw opsturen naar Apple in de hoop dat zij als winkelketen meer druk kunnen zetten dan ik als gewone kleine particulier. Nu moet ik twee tot drie weken afwachten. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3GS 32GB wit haarscheuren (2 weken oud) | Goudvis12 | iPhone algemeen | 10 | 21-07-10 15:49 |
|
|