//

Mail op ipad uitzetten, hoe?

Mail op ipad uitzetten, hoe? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een nieuw en erg handige email lezer geïnstalleerd (myMail) en ik wil de email voorlopig niet meer op de standaard mail van mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-11-15, 01:36
Geertss Geertss is offline
 
• iPadOS 13.4
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 14
Standaard Mail op ipad uitzetten, hoe?

Ik heb een nieuw en erg handige email lezer geïnstalleerd (myMail) en ik wil de email voorlopig niet meer op de standaard mail van mijn I pad ontvangen.
Vraag is kan ik dit uitzetten? En hoe doe ik dat, ik kan de app zowiezo niet verwijderen, wat mogelijk ook beter is mocht ik weer terug willen naar Mail...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-11-15, 09:18
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Welkom op Iculture, Geert.

Je nieuwe programma haalt de mail zelf op, of maakt het gebruik van Mail?

Als het zoiets zelfstandigs is als appje Gmail, verwijder je uit het Apple mail programma de accounts, mits je IMAP gebruikt.

Apple Mail doet dan niks.

Maar het kan ook zijn dat je nieuwe programma alleen de indeling veranderd en Aplle Mail dus nodig heeft a.h.w. dan kan het dus niet.
Apple Mail is een vaste app en kan, net als bv Aandelen niet worden verwijderd.

Als je IMAP gebruikt, kan je weer terug naar Apple Mail door daar de accounts weer in te voeren.
Gebruik je POP, dan kan dat niet.
  #3  
Oud 09-11-15, 11:41
Geertss Geertss is offline
 
• iPadOS 13.4
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 14
Standaard

Hallo dank voor de reactie, ik weet niet precies wat mijn nieuwe email programma gebruikt, maar het was alleen nodig om gebruiksnaam en wachtwoord in te vullen, dus niet echt een zelfstandig account.

Ik gebruik het POP systeem, maar ik kan dat toch als ik het account verwijder toch ook weer invullen en gebruiken?l
Ik hoop dat er hier meer mensen zijn die My Mail gebruiken en daar iets over kunnen adviseren, het is een erg handig en prettig werkend programmaatje....
  #4  
Oud 09-11-15, 11:44
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Ga naar instellingen --> e-mail, contacten en agenda's --> druk op de betreffende e-mail die je wil verwijderen --> druk op verwijder. Klaar is Geertss. Mocht je hem later weer willen toevoegen, dan kan dat weer via hetzelfde menu.
  #5  
Oud 09-11-15, 12:05
Geertss Geertss is offline
 
• iPadOS 13.4
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 14
Standaard

Het gaat niet om hoe email te verwijderen, maar om de e-mail binnen te krijgen op mijn nieuwe email programma (myMail), en dan het standaard mail programma op mijn Ipad uit te zetten, zodat daar dus geen mail meer binnenkomt..
  #6  
Oud 09-11-15, 12:16
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Onder instellingen > Mail enz. Kun je het schuifje van de standaard Mailapp uitzetten. Of dat voldoende is weet ik niet. Voor de zekerheid heb ik op de laatste pagina van mijn iPad een map Junk gemaakt en die app daarin gezet (met vele anderen). Out of sight, out of mind.
  #7  
Oud 09-11-15, 12:56
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Ga naar instellingen --> berichtgeving --> selecteer de standaard Mail app van je iPhone --> selecteer daar de betreffende e-mailadres en zet Berichtgeving "UIT".

En als je e-mails wil ontvangen via de nieuwe E-mail App die je gedownload hebt, moet je de berichtgeving daarvoor op "AAN" zetten.
  #8  
Oud 09-11-15, 13:08
Geertss Geertss is offline
 
• iPadOS 13.4
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Ga naar instellingen --> berichtgeving --> selecteer de standaard Mail app van je iPhone --> selecteer daar de betreffende e-mailadres en zet Berichtgeving "UIT".

En als je e-mails wil ontvangen via de nieuwe E-mail App die je gedownload hebt, moet je de berichtgeving daarvoor op "AAN" zetten.
Helaas dat werkt niet op mijn Ipad,er valt niets uit of aan te zetten, via instellingen, mail-contacten-agenda.
  #9  
Oud 09-11-15, 13:19
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertss Bekijk bericht
Helaas dat werkt niet op mijn Ipad,er valt niets uit of aan te zetten, via instellingen, mail-contacten-agenda.
Lees even goed alle reacties in je onderwerp... Er wordt al eerder aangegeven hoe je binnen de standaard Mail app op je iPad ervoor kunt zorgen dat daar geen mail meer wordt ontvangen.
Voor de zekerheid nogmaals een uitgebreid stappenplan:
  1. Ga naar Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda
  2. Onder "Accounts" selecteer je het e-mail account waarvan je geen mails meer wil ontvangen binnen de Mail app
  3. Druk op "Verwijder account"

Herhaal bovenstaande stappen voor elk account dat je in hebt gesteld op je iPad.

Mocht dit niet zijn wat je zoekt dan zul je je vraag wat duidelijker moeten formuleren...
  #10  
Oud 09-11-15, 13:42
Geertss Geertss is offline
 
• iPadOS 13.4
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 14
Standaard

Ja ik weet wel hoe ik een account moet verwijderen, maar dat is niet de bedoeling, ik heb dat account (ziggo) immers nodig om mail te ontvangen op mijn nieuwe e-mail programma (my Mail).

Ik heb dus een account bij ziggo en ontvang email op mijn Ipad via de standaard mail reader op mijn Ipad. Ik heb nu een email app geïnstalleerd (my Mail)die perfect werkt, ik wil dus nu de email niet meer op de ingebouwde mail lezer ontvangen maar op de nieuwe app.

Ik vrees dat het dus niet mogelijk is en moet dan maar op beide programma's de mail verwijderen.... (Is natuurlijk geen drama,maar toch...)
  #11  
Oud 09-11-15, 15:44
TheTob's schermafbeelding
TheTob TheTob is offline
• iOS 10.2
• iPadOS 13.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Midden Drenthe
Berichten: 37
Standaard

Snap ik het niet of maken jullie het te moeilijk:
Instellingen>mail, contacten, agenda>iCloud>mail op uit zetten.(tenzij je het daar wel op wil hebben)

Zelfde verhaal": Instellingen>mail, contacten, agenda>selecteer account die je gebruikt. In mijn geval Outlook. Ook daar mail uitschakelen.

Krijg het vervolgens alleen binnen op myMail.

En wil je het uiteindelijk allemaal weer terug draaien. Schuif je het weer op aan. En alles werkt weer.
__________________
Also known as Psbb
  #12  
Oud 09-11-15, 15:56
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheTob Bekijk bericht
Snap ik het niet of maken jullie het te moeilijk:
Instellingen>mail, contacten, agenda>iCloud>mail op uit zetten.(tenzij je het daar wel op wil hebben)

Zelfde verhaal": Instellingen>mail, contacten, agenda>selecteer account die je gebruikt. In mijn geval Outlook. Ook daar mail uitschakelen.

Krijg het vervolgens alleen binnen op myMail.

En wil je het uiteindelijk allemaal weer terug draaien. Schuif je het weer op aan. En alles werkt weer.
Volgens mij is dit ook de oplossing, maar blijkbaar werkt dit niet voor Geertss
  #13  
Oud 09-11-15, 16:21
Geertss Geertss is offline
 
• iPadOS 13.4
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 14
Standaard

:
-----Instellingen>mail, contacten, agenda>iCloud>mail op uit zetten.(tenzij je het daar wel op wil hebben) --------

Maar iCloud maakt toch alleen maar kopieën van de email, foto's, agendapunten enzv en

heeft verder toch niks te maken met het versturen van e-mails ?
Ik heb het toch maar uitgevinkt maar krijg toch nog de e-mails via Mail....
Sorry mensen maar ik ben niet zo deskundig, en zeker ook niet eigenwijs....
  #14  
Oud 09-11-15, 16:38
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertss Bekijk bericht
:
-----Instellingen>mail, contacten, agenda>iCloud>mail op uit zetten.(tenzij je het daar wel op wil hebben) --------

Maar iCloud maakt toch alleen maar kopieën van de email, foto's, agendapunten enzv en

heeft verder toch niks te maken met het versturen van e-mails ?
Ik heb het toch maar uitgevinkt maar krijg toch nog de e-mails via Mail....
Sorry mensen maar ik ben niet zo deskundig, en zeker ook niet eigenwijs....
Nogmaals: GOED LEZEN

TheTob geeft ook aan dat je het mail account zelf dient te selecteren en uit te schakelen. Niet alleen op het iCloud account:
Instellingen>mail, contacten, agenda>selecteer account die je gebruikt. In mijn geval Outlook. Ook daar mail uitschakelen
  #15  
Oud 09-11-15, 17:18
Geertss Geertss is offline
 
• iPadOS 13.4
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gonus Bekijk bericht
Nogmaals: GOED LEZEN

TheTob geeft ook aan dat je het mail account zelf dient te selecteren en uit te schakelen. Niet alleen op het iCloud account:
Instellingen>mail, contacten, agenda>selecteer account die je gebruikt. In mijn geval Outlook. Ook daar mail uitschakelen
Ik heb nu het chello/ziggo account uitgezet en idd ik kan geen mail meer versturen en ontvangen in de standaard Mail... De myMail app werkt wel!

Maar wat ik nu nog niet snap is,heb ik dat account dan niet nodig om op internet te komen? Hoe werkt dan nu de verzending van de email? Wat doet dan dat account? Ik heb ook nog een gmail account, mogelijk dat die het overneemt ofzo? Heb gister met veel moeite SSL aangezet op ziggo/chello account, dat werkt nu dus ook niet meer, tja...
  #16  
Oud 10-11-15, 10:21
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertss Bekijk bericht
Ik heb nu het chello/ziggo account uitgezet en idd ik kan geen mail meer versturen en ontvangen in de standaard Mail... De myMail app werkt wel!

Maar wat ik nu nog niet snap is,heb ik dat account dan niet nodig om op internet te komen? Hoe werkt dan nu de verzending van de email? Wat doet dan dat account? Ik heb ook nog een gmail account, mogelijk dat die het overneemt ofzo? Heb gister met veel moeite SSL aangezet op ziggo/chello account, dat werkt nu dus ook niet meer, tja...
Ja, dat heb je niet nodig. Via de mailserver die je hebt ingesteld. Welk account? En nee, die neemt het niet over.
  #17  
Oud 10-11-15, 13:23
Geertss Geertss is offline
 
• iPadOS 13.4
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gonus Bekijk bericht
Ja, dat heb je niet nodig. Via de mailserver die je hebt ingesteld. Welk account? En nee, die neemt het niet over.
Nou ik heb dus het account van ziggo email uitgezet,en gebruik nu dus myMail.
Mijn enige vraag is nog, heeft dat my Mail email programma dan geen gegevens nodig? Ik heb alleen mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld.

Terwijl ik bij Mail van Apple van alles moest invullen, zoals SSL beveiling, server inkomende en uitgaande post, ben ik dan wel voldoende beveiligd dat is mij helaas nog niet helemaal duidelijk.
  #18  
Oud 10-11-15, 13:47
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertss Bekijk bericht
Nou ik heb dus het account van ziggo email uitgezet,en gebruik nu dus myMail.
Mijn enige vraag is nog, heeft dat my Mail email programma dan geen gegevens nodig? Ik heb alleen mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld.

Terwijl ik bij Mail van Apple van alles moest invullen, zoals SSL beveiling, server inkomende en uitgaande post, ben ik dan wel voldoende beveiligd dat is mij helaas nog niet helemaal duidelijk.
Geen idee. Misschien de ontwikkelaar van myMail even een e-mail sturen.
  #19  
Oud 10-11-15, 13:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertss Bekijk bericht
Terwijl ik bij Mail van Apple van alles moest invullen, zoals SSL beveiling, server inkomende en uitgaande post, ben ik dan wel voldoende beveiligd dat is mij helaas nog niet helemaal duidelijk.
Kijk eens in de App Store wat myMail is:



Juist! Het is een app voor Hotmail, Goegel en Yahoo! Mail. Meer niet. Dat appje zal wel alle server gegevens voor die drie diensten aan boord hebben en heeft dus niet meer nodig dan de inlog gegevens.
  #20  
Oud 10-11-15, 14:12
Geertss Geertss is offline
 
• iPadOS 13.4
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gonus Bekijk bericht
Geen idee. Misschien de ontwikkelaar van myMail even een e-mail sturen.
Zal ik doen, bedankt nog voor het meedenken en advies. (Allen)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan ik geluid van inkomende mail uitzetten? MarcBos iPhone algemeen 5 02-01-13 21:44
Iphone 4: Hoe uitzetten ontgrendelen? babybox iPhone algemeen 16 16-02-12 22:13
Hoe bevalt Mbox Mail voor ipad? chicago iPad algemeen 11 25-06-11 13:19
Push mail tijdelijk uitzetten limbohoward iPhone algemeen 5 20-12-09 11:29
hoe pin uitzetten op sim lightman iPhone algemeen 3 10-11-07 23:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:48.