//

iPad helemaal opnieuw installeren lukt niet

iPad helemaal opnieuw installeren lukt niet discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik help een vriendin met het herstellen van haar iPad. Ze wil alles verwijderen en opnieuw installeren. Zonder iTunes lukt het niet, omdat hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-02-16, 20:15
idegroot1 idegroot1 is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 119
Standaard iPad helemaal opnieuw installeren lukt niet

Hallo,

Ik help een vriendin met het herstellen van haar iPad.
Ze wil alles verwijderen en opnieuw installeren.
Zonder iTunes lukt het niet, omdat hij om Beperkingscode vraagt. Deze code weet zij niet meer.
Nu hebben we de iPad aan de pc gekoppeld en iTunes gestart.
Op iPad herstellen geklikt.
Dan meldt hij dat Zoek mijn iPhone eerst uitgeschakeld moet worden.
Als we dat doen, vraag hij om het wachtwoord van het Apple ID. Dat weet zij ook niet meer. (Het is al een wat oudere dame.)
Via Wachtwoord vergeten getracht het wachtwoord opnieuw te maken, lukt ook niet.
Dit is overigens de reden dat ze de iPad helemaal opnieuw wil instellen en dan met een nieuw Apple ID.

Wie weet een manier om toch de iPad te herstellen?

Vast bedankt voor de medewerking.

Ineke de Groot
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-02-16, 20:35
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Als je al deze gegevens niet meer hebt word het lastig. Als je de aankoopbon nog hebt kan je contact met Apple opnemen zij kunnen je verder helpen.
  #3  
Oud 03-02-16, 20:44
idegroot1 idegroot1 is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 119
Standaard

Dank je wel voor je reactie.
Ik heb inmiddels een andere route gevonden.
Hieronder de gekopieerde tekst van internet.

iPad resetten die nog nooit gesynchroniseerd is met iTunes
1.Verbind de iPad met de USB-kabel met je computer.
2.Indien niet automatisch: open iTunes op de computer.
3.Wanneer om een wachtwoord wordt gevraagd, dat je niet hebt, haal de USB-stekker uit de iPad (niet uit de computer).
4.Zet de iPad uit (slaapknop enkele seconden indrukken totdat de rode schuiver verschijnt en schakel de iPad uit).
5.Verbind de iPad weer met de USB-kabel die nog in de computer is geplaatst, terwijl je de Home-knop ingedrukt houdt. Laat de home-knop pas los als je het bericht ziet ‘Verbinden met iTunes’ of ‘Connect to iTunes’.
6.iTunes herkent dat een iPad is verbonden in herstelmodus (Engels: recovery mode). Klik op ‘OK’ en selecteer ‘Herstellen’ of ‘Restore’ om de iPad terug te zetten op fabrieksinstellingen.

De iPad is nu dus aan mijn pc gekoppeld. Heb iTunes geopend en de bovenstaande stappen gedaan.
De software wordt nu gedownload. Duurt al een poosje, maar het is natuurlijk een groot bestand.
Het gaat er naar uitzien dat dit gaat lukken. Ik zal het nog melden als dat het geval is.

Ineke
  #4  
Oud 03-02-16, 20:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door idegroot1 Bekijk bericht
Het gaat er naar uitzien dat dit gaat lukken.
Op een bepaald ogenblik gaat er toch weer naar het paswoord van het Apple ID gevraagd worden (als Find my iPhone nog aan staat).
  #5  
Oud 03-02-16, 20:52
idegroot1 idegroot1 is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 119
Standaard

Ik hoop op deze manier de iPad helemaal opnieuw te configureren, dus met een nieuw Apple ID.
De software is inmiddels binnen.
Ik heb nu het zwarte scherm met het appeltje en het grijze balkje eronder.
Hij is nu halverwege, dus het lijkt nog goed te gaan.

Ineke
  #6  
Oud 03-02-16, 20:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door idegroot1 Bekijk bericht
Ik hoop op deze manier de iPad helemaal opnieuw te configureren, dus met een nieuw Apple ID.
Vergeet het maar. Als "Find my iPhone" nog aan staat kan je op die manier een iCloud Activation Lock niet omzeilen. Succes verder.
  #7  
Oud 03-02-16, 20:59
idegroot1 idegroot1 is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 119
Standaard

Ja, ik zie het.
Dan moeten we maar contact opnemen met apple.
Want nu weet ik het ook niet meer.
  #8  
Oud 14-02-16, 13:48
idegroot1 idegroot1 is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 119
Standaard

Ik heb contact gehad met Apple Care. Het heeft allemaal even geduurd, maar de blokkering is opgeheven na het tonen van de originele aankoopbon.

Nog bedankt voor alle reacties.

Ineke
  #9  
Oud 14-02-16, 14:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Tof dat het gelukt is. En tof dat de beveiligingssystemen van Apple zo goed werken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iMessage gesprekken helemaal verwijderen lukt niet Daan77 iPad Apps 0 02-07-14 23:17
iPad: iPad opnieuw jailbreaken, lukt maar niet? SergioEdelman Jailbreak 9 21-04-14 09:51
iPad 1 : Facebook app installeren lukt niet. Xplod iPad algemeen 14 03-01-14 19:40
Jailbreaken lukt niet helemaal,,, Maxievr Archief 1 21-01-10 21:59
iPhone: Jailbreak lukt niet helemaal Jordik Jailbreak 1 18-08-08 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:25.