//

opslag loopt vanzelf vol

opslag loopt vanzelf vol discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Binnen onze school heeft elke leerling een iPad. Deze week heb ik al 3 leerlingen bij me gehad, waarbij de iPad uit zichzelf vol loopt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-02-16, 14:01
GlazzOOG GlazzOOG is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Twente
Berichten: 10
Stuur een bericht via ICQ naar GlazzOOG
Standaard opslag loopt vanzelf vol

Binnen onze school heeft elke leerling een iPad.

Deze week heb ik al 3 leerlingen bij me gehad, waarbij de iPad uit zichzelf vol loopt totdat er niets meer oppast.

Ik heb een app (bijv. Excel) verwijderd, waardoor er weer zo'n 250MB vrij was en binnen een paar minuten stond de teller weer op 0 bytes.

Een reservekopie maken en terug naar fabrieksinstellingen (via iTunes iPad herstellen gedaan, dus iOS er volledig opnieuw op) helpt niet. De iPad naar fabrieksinstellingen en dan alle apps er weer opnieuw opzetten, helpt wel, maar dit is niet wenselijk.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie eventuele input.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-02-16, 17:14
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Waar loopt het mee vol ? Foto's (Fotostream) ? Video's (iMovie Theater) ? iCloud Drive ? Muziek ? Als je thuis muziek downloadt op je pc in iTunes komt soms de muziek fysiek op je iPad te staan als je Apple Music aan hebt staan.
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #3  
Oud 24-02-16, 08:46
GlazzOOG GlazzOOG is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Twente
Berichten: 10
Stuur een bericht via ICQ naar GlazzOOG
Standaard

Als je bij de instellingen > Opslag en iCloud de grootte van de apps bij elkaar optelt, kom je nooit en te nimmer aan de 11,6GB.

Er zijn 30 items , waarvan de grootste twee 600/500mb is.

Het lijkt erop dat er een groot gedeelte onzichtbare data is. Gisteren heb ik nog met een iPad getest. Ik heb er app voor app afgegooid en gekeken naar de opslag. Om de paar seconden zie je de opslag met zo'n 100kb afneemt, zonder dat er apps openstaan.

Ook komt het voor dat de iPad zegt dat hij het ene moment zo'n 400MB vrij heeft en een paar seconden later 0 bytes.

Tot nu toe hebben 3 iPads hier last van.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 februari 2016 om 09:04 ----------

Google vindt er ook weinig over. En hetgeen wat je vindt, geeft aan dat je het apparaat moet resetten naar fabrieksinstellingen. Aangezien elke leerling een iPad heeft, zie ik het niet zitten om iedere keer alles er opnieuw op te zetten.

Ook gebruik ik het programma PhoneClean. In iOS 7 kon dit programma soms wel meer dan 2GB opschonen aan cachebestanden e.d., maar Apple heeft dit vanaf iOS 8 dichtgetimmerd. Nu maak je vaak hooguit 200MB vrij.
  #4  
Oud 24-02-16, 10:12
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Je kan er van alles aan clean apps opgooien om schoon te maken, maar dat lost alleen het gevolg op.
Sowieso zou ik dat niet doen, tenzij Timosha of een andere expert dat adviseert.

Wat Beech43 al aangeeft: wat is de oorzaak?

Icloud is de backup, dat zegt niks.

Wat staat er bovenaan bij instellingen - Opslag en icloud - opslag(!) -> beheeropslag(!) aan vrije ruimte en welke apps nemen welke ruimte in?

Met die info kan er gericht geholpen worden, niet als je van alles gaat prutsen.
  #5  
Oud 25-02-16, 18:11
_A_ _A_ is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 43
Standaard

Net ook last van gehad. Verwijderde apps van 300+ mb en hij sprong van 140mb vrije geheugen naar de 171mb vrije geheugen, en sprong weer terug naar 0 bytes.

Op één of ander manier is het verholpen toen ik "Aankopen overzetten van (iphone naam) " had gekozen in iTunes. Nou weet ik niet zeker of dit de oplossing is, maar het is altijd de proberen waard.

edit: heb wel een iPhone 6 (16gb op ios 8)
Reageren

Labels
ipad, opslag



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iCloud opslag bijna vol, terwijl hij niet vol is Djaro iCloud 3 05-10-15 13:56
Rekening loopt vanzelf op Sylvesterke iPhone Apps 13 24-10-14 19:06
iphone 4 32 GB loopt vol mmols iPhone algemeen 2 16-04-14 11:58
Opslag loopt regelmatig tijdelijk vol tina4u iPad algemeen 22 26-12-13 22:42
Opslag bijna vol! Wat is overig? sebadel Desktop-applicaties 1 14-09-13 07:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:02.