//

"spreek uit" verschijnt niet na selecteren tekst

"spreek uit" verschijnt niet na selecteren tekst discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als je een tekst selecteert dan verschijnt boven de selectie een zwart balkje met de keuzes :kopieer - definieer-spreek uit - deel. Als ik op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-06-16, 11:51
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard "spreek uit" verschijnt niet na selecteren tekst

Als je een tekst selecteert dan verschijnt boven de selectie een zwart balkje met de keuzes :kopieer - definieer-spreek uit - deel.
Als ik op mijn iPad mini 4 kies voor "spreek uit" dan leest Siri netjes die tekst voor.
Ik heb nu onlangs eenzelfde iPad mini 4 gekocht voor mijn dochter en die helemaal hetzelfde ingesteld als mijn iPad.
Het gekke is nu dat bij haar boven de selectie van dezelfde tekst uit hetzelfde document of krant een zwart balkje verschijnt met enkel 3 mogelijkheden namelijk : kopieer - definieer en deel. Dus "spreek" uit staat er niet bij.
Ik heb alle instellingen nog eens overlopen maar alles staat juist hetzelfde , dus die "spreek" uit zou ook bij haar toch moeten verschijnen ?
Heeft iemand een ideetje ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juni 2016 om 11:01 ----------

Ik denk dat ik het gevonden heb. Op die iPad van mijn dochter stond "instellingen/algemeen/toegankelijkheid/spraak/spreek selectie uit" niet aangevinkt.
it zit nogal goed verstopt en dat had ik over het hoofd gezien. Even getest en het werkt.

Laatst gewijzigd door wimpad; 08-06-16 om 12:02.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-06-16, 12:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimpad Bekijk bericht
Ik heb alle instellingen nog eens overlopen maar alles staat juist hetzelfde , dus die "spreek" uit zou ook bij haar toch moeten verschijnen ?
Ja, als Settings -> General -> Accessibility -> Speech -> Speak Selection = ON
  #3  
Oud 08-06-16, 12:03
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Bedankt voor de snelle reactie Timosha.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan "Synchroon" niet selecteren bij Airplay Ronaldt iPad algemeen 9 30-09-14 13:29
Datum in "momenten" in "Foto's" komen niet overeen met origineel! squertes iPhone algemeen 1 06-12-13 16:35
Optie "aanbieder" is verdwenen uit menu "instellingen" ninike2 iPhone algemeen 3 25-07-13 16:35
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 20:50
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:34.