//

Magneetbord als houder voor Ipad?

Magneetbord als houder voor Ipad? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Misschien is dit een hele stomme vraag, maar mijn vriend is op zoek naar een messenblok voor de keukenmessen. Toen vond ik deze: Richardson Sheffield ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-06-18, 10:14
justtloveyou justtloveyou is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2018
Berichten: 7
Standaard Magneetbord als houder voor Ipad?

Misschien is dit een hele stomme vraag, maar mijn vriend is op zoek naar een messenblok voor de keukenmessen. Toen vond ik deze:

Richardson Sheffield magnetisch blok - doodle

Ik vind dat printje geweldig maar hij vindt het helemaal niks omdat je het toch niet ziet als de messen eraan hangen.

Nu had ik het idee om hem gewoon voor de sier weg te zetten, en te gebruiken als Ipad-houder als ik een recept wil volgen tijdens het koken. Is dit mogelijk? Of is de magneet die in het messenblok zit schadelijk voor een Ipad? Mijn vriend zegt van wel, maar op internet word ik niet veel wijzer. De enige pagina zegt van wel, de ander zegt dat het niks uitmaakt.

Ik heb overigens een Ipad 3, weet niet of dat relevant is.

Bedankt alvast voor jullie hulp!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-06-18, 10:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justtloveyou Bekijk bericht
Of is de magneet die in het messenblok zit schadelijk voor een Ipad?
In de iPad zit een magnetometer en die kan van slag geraken als die langdurig wordt blootgesteld aan een sterk magnetisch veld (magnetische veldsterkte A/m).
  #3  
Oud 18-06-18, 10:22
justtloveyou justtloveyou is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2018
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In de iPad zit een magnetometer en die kan van slag geraken als die langdurig wordt blootgesteld aan een sterk magnetisch veld (magnetische veldsterkte A/m).
Oke bedankt, en wat doet die magnetometer precies? Heb ik er veel last van als die van slag raakt? Ik gebruik mijn Ipad alleen voor internet/recepten en voor spelletjes.
  #4  
Oud 18-06-18, 10:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
In addition to general rotational information, the magnetometer is crucial for detecting the relative orientation of your device relative to the Earth's magnetic north.
Magnetometer in Smartphones and Tablets

Succes verder.
  #5  
Oud 18-06-18, 10:36
justtloveyou justtloveyou is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2018
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Uit die natuurkundige abacadabra kan ik dus concluderen dat het niet veel uitmaakt als ik mijn Ipad 3 tegen het magnetische messenblok zet? Mits ik ooit zou willen weten wat de relatieve oriëntatie van mijn apparaat ten opzichte van het magnetische noorden van de aarde is (which I don't). Toch? 😂
  #6  
Oud 18-06-18, 11:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justtloveyou Bekijk bericht
Uit die natuurkundige abacadabra kan ik dus concluderen dat het niet veel uitmaakt als ik mijn Ipad 3 tegen het magnetische messenblok zet?
Verkeerde conclusie!
  #7  
Oud 18-06-18, 13:31
justtloveyou justtloveyou is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2018
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Verkeerde conclusie!
Hier kan ik dus echt helemaal niks mee, thanks!

Is het echt zo erg om even in jip & janneke uit te leggen wat een magnetometer is en waarom het belangrijk is dat die niet van slag raakt? 😔
  #8  
Oud 19-06-18, 17:17
justtloveyou justtloveyou is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2018
Berichten: 7
Standaard

Iemand?
  #9  
Oud 19-06-18, 18:37
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Ik ben geen expert op dit gebied, maar volgens mij meet de magnetometer de positie van de iPad.
Bijvoorbeeld dat het scherm roteert wanneer je de iPad kantel. Ik maak zelf in de auto gebruik van een magneet om mijn iPhone aan het dashboard te bevestigen, en nooit problemen gehad, maar dit is waarschijnlijk een veel minder sterke magneet dan een messenblok.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #10  
Oud 21-06-18, 10:38
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Nou, die is ook behoorlijk sterk: "The Earth’s magnetic field is roughly 0.6 gauss (60 microtesla). The field around a rare earth magnet can be 14,000 gauss or more."
Zie verder hier.
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #11  
Oud 21-06-18, 14:29
justtloveyou justtloveyou is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2018
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Nou, die is ook behoorlijk sterk: "The Earth’s magnetic field is roughly 0.6 gauss (60 microtesla). The field around a rare earth magnet can be 14,000 gauss or more."
Zie verder hier.
Bedankt voor je reactie. In het artikel staat het volgende:

The magnetometer is a magnetoresistive permalloy sensor found in the iPhone 3GS, iPhone 4 and iPad 2, in addition to the accelerometer. The iPhone 3GS uses the AN-203 integrated circuit produced by Honeywell, while the iPhone 4 and iPad 2 make use of the newer AKM8975 produced by AKM Semiconductor.

Betekent dit dat mijn Ipad 3 niet zo'n magnetometer heeft? En ik die dus wel tegen het magneetblok aan zou kunnen zetten? Mocht dit niet het geval zijn hoor ik het graag, ik heb er verder weinig verstand van.
  #12  
Oud 21-06-18, 14:49
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justtloveyou Bekijk bericht
Betekent dit dat mijn Ipad 3 niet zo'n magnetometer heeft? En ik die dus wel tegen het magneetblok aan zou kunnen zetten? Mocht dit niet het geval zijn hoor ik het graag, ik heb er verder weinig verstand van.
Volgens mij is dit al een ouder artikel en bevatten alle idevices van na de genoemde versies de magnetometer.

https://www.quora.com/What-are-the-l...e-iPad-version

Het gaat dan om het compass sensor.
  #13  
Oud 21-06-18, 15:15
justtloveyou justtloveyou is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2018
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemmie Bekijk bericht
Volgens mij is dit al een ouder artikel en bevatten alle idevices van na de genoemde versies de magnetometer.

https://www.quora.com/What-are-the-l...--iPad-version

Het gaat dan om het compass sensor.
Ah oke, bedankt voor je reactie! Geen goed idee dus om mijn Ipad er tegenaan te zetten, jammer.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad 2 houder voor Audi TT MK1 brub iPad accessoires en onderdelen 2 28-10-11 10:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:23.