Magneetbord als houder voor Ipad? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Misschien is dit een hele stomme vraag, maar mijn vriend is op zoek naar een messenblok voor de keukenmessen. Toen vond ik deze: Richardson Sheffield ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Magneetbord als houder voor Ipad?
Misschien is dit een hele stomme vraag, maar mijn vriend is op zoek naar een messenblok voor de keukenmessen. Toen vond ik deze:
Richardson Sheffield magnetisch blok - doodle Ik vind dat printje geweldig maar hij vindt het helemaal niks omdat je het toch niet ziet als de messen eraan hangen. Nu had ik het idee om hem gewoon voor de sier weg te zetten, en te gebruiken als Ipad-houder als ik een recept wil volgen tijdens het koken. Is dit mogelijk? Of is de magneet die in het messenblok zit schadelijk voor een Ipad? Mijn vriend zegt van wel, maar op internet word ik niet veel wijzer. De enige pagina zegt van wel, de ander zegt dat het niks uitmaakt. Ik heb overigens een Ipad 3, weet niet of dat relevant is. Bedankt alvast voor jullie hulp! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Oke bedankt, en wat doet die magnetometer precies? Heb ik er veel last van als die van slag raakt? Ik gebruik mijn Ipad alleen voor internet/recepten en voor spelletjes.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Succes verder. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Iemand?
|
|
||||
|
||||
Ik ben geen expert op dit gebied, maar volgens mij meet de magnetometer de positie van de iPad.
Bijvoorbeeld dat het scherm roteert wanneer je de iPad kantel. Ik maak zelf in de auto gebruik van een magneet om mijn iPhone aan het dashboard te bevestigen, en nooit problemen gehad, maar dit is waarschijnlijk een veel minder sterke magneet dan een messenblok.
|
|||
|
|||
Nou, die is ook behoorlijk sterk: "The Earth’s magnetic field is roughly 0.6 gauss (60 microtesla). The field around a rare earth magnet can be 14,000 gauss or more."
Zie verder hier.
|
|||
|
|||
Citaat:
The magnetometer is a magnetoresistive permalloy sensor found in the iPhone 3GS, iPhone 4 and iPad 2, in addition to the accelerometer. The iPhone 3GS uses the AN-203 integrated circuit produced by Honeywell, while the iPhone 4 and iPad 2 make use of the newer AKM8975 produced by AKM Semiconductor. Betekent dit dat mijn Ipad 3 niet zo'n magnetometer heeft? En ik die dus wel tegen het magneetblok aan zou kunnen zetten? Mocht dit niet het geval zijn hoor ik het graag, ik heb er verder weinig verstand van. |
|
||||
|
||||
Citaat:
https://www.quora.com/What-are-the-l...e-iPad-version Het gaat dan om het compass sensor. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPad 2 houder voor Audi TT MK1 | brub | iPad accessoires en onderdelen | 2 | 28-10-11 11:27 |
|
|