//

Batterij iPad Air 2 ineens zeer snel leeg

Batterij iPad Air 2 ineens zeer snel leeg discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo. Iedereen weet ondertussen dat je wel eens pech kunt hebben met een batterij die razend snel leeg loopt bij Apple. Vaak na een update. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-06-18, 16:52
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard Batterij iPad Air 2 ineens zeer snel leeg

Hallo.


Iedereen weet ondertussen dat je wel eens pech kunt hebben met een batterij die razend snel leeg loopt bij Apple. Vaak na een update. Ik ben de laatste jaren daar steeds onderuit gekomen met verschillende iPads en iPhones, maar lijkt dat ik het te pakken heb.


Echter lees ik verhalen dat het na IOS 11.4 kan komen, maar ik heb de indruk dat het ietsje later was.


Het toestel is iets meer dan 2 jaar oud en dus ook uit garantie. Maakt dus niet uit.


Maar voordat ik over ga tot de aankoop van een nieuw toestel, zou ik toch graag weten of ik het nog opgelost kan krijgen.


Ik heb een paar keer de batterij gekalibreerd en nadat dit niet hielp en heb ik een herstel gedaan en geen backup meer terug gezet. Dus gewoon als nieuw toestel terug gezet met een pak minder apps.

Ik heb ook de batterijverslinders bekeken en voor het herstel was dat safari en na het herstel facebook. Dit terwijl ik niets verander in het gebruik. Ik kan alleen zien wie de grootste verslinder is, maar niet zien dat het dan daaraan ligt vermits mijn gebruik hetzelfde is als voorheen.



Iemand nog suggesties? Of rijp voor de vuilbak?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-06-18, 07:06
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Wat vind jij snel leeg?

Weggooien kan altijd nog, geef ‘m dan weg ( aan mij )

Feesboek is trouwens een enorme verslinder.
__________________
“Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it.” — Henry Ford
  #3  
Oud 29-06-18, 08:47
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Weg gooien doe ik niet snel


We hebben nog 2 iPad 2 liggen die nog veel gebruikt worden door onze zoon. Vermits die 16gb zijn, gebruikt hij 1 voor spelletjes en 1 voor filmpjes En die krengen blijven gewoon gaan na al die jaren en batterij tip top.


Maar met de iPad 2 air heb ik wat minder geluk. Na een jaar of zo, begon het scherm wat bol te staan en langs de zijkant wat open. En noem het gemakzucht, ben gewoon niet in de winkel geraak ivm de garantie.


Maar nu is hij echt wel snel leeg. Gisteren voordat ik ging slapen, stond hij nog op 31%. Deze morgen was hij gewoon uit omdat de batterij leeg was. Normaal moest ik 1 x per week laden en soms eens een 2de keer. Nu om de 2 dagen. Vreemd gewoon. Gewoon jammer, want het is een 64GB en was ideaal geweest om de 2 iPad 2's van mijn zoontje te vervangen. Maar als de batterij zo snel leeg gaat, heeft hij er ook niets aan.



Mss dat een complete herinstallatie nog een oplossing is?
  #4  
Oud 29-06-18, 09:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Maar met de iPad 2 air heb ik wat minder geluk. Na een jaar of zo, begon het scherm wat bol te staan en langs de zijkant wat open. En noem het gemakzucht, ben gewoon niet in de winkel geraak ivm de garantie.
Met die opgeblazen accu was je toch beter naar de winkel gegaan. Alleen al voor de veiligheid van u en de uwen.
  #5  
Oud 29-06-18, 09:14
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Met die opgeblazen accu was je toch beter naar de winkel gegaan. Alleen al voor de veiligheid van u en de uwen.

Daar zegt ge nu zoiets. Dacht dat het gewoon slecht gelijmd was
Maar wel raar dat de opgeblazen accu een week geleden pas inboet op haar capaciteit. Wss gaat de garantie nu niet meer tussen komen En vrees ervoor dat bij het vervangen van de batterij dat scherm terug recht gaat komen.



Ik zal dan maar stilaan gaan uitkijken voor een nieuw toestel. Eerst eens zien of er binnenkort geen nieuwe gaat komen.



Eerste keer dat ik van al mijn iDevices een probleempje heb. Dus al bij al heb ik dan niet te klagen.



Thanx. Int vervolg bij het minste toch maar terug naar de winkel.
  #6  
Oud 29-06-18, 09:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Maar wel raar dat de opgeblazen accu een week geleden pas inboet op haar capaciteit.
Zo'n opgeblazen Lithium-Polymer accupack blijft, min of meer, werken tot de gasdruk te hoog wordt. En dan.......

Succes verder.
  #7  
Oud 29-06-18, 10:34
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Zou het nog de moeite zijn om deze te laten herstellen? Lees iets van €99 voor een batterij te vervangen, maar vrees er wat voor dat het scherm toch gebogen gaat blijven. Een nieuwe is jammer genoeg niet in 64gb en 32gb gaat wss net iets te weinig zijn (moet ik nakijken) en dan is het €449 voor de 128gb.
  #8  
Oud 02-07-18, 10:38
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Mijn vrouw kwam op het idee dat ik mij dan maar beter een nieuwe iPad koop en deze laat herstellen zodat mijn zoontje dan die 2 ipad2 16GB kan vervangen door de Ipad Air 2 die 64 of 128gb heeft (moet ik ff nakijken). Maar zou nog voor de 13de moeten gebeuren en tijd is momenteel kostbaar


Dacht dus snel naar iFixers in Leuven te gaan, maar net even gebeld en batterij vervangen van een iPad Air 2 doen ze dus niet omdat het risico te groot is dat het scherm breekt.



Iemand een idee in de buurt van het Leuvense waar ik hiervoor terecht kan? Ik zie dat ze het bij de Apple Store ook doen. Nog nooit in een Apple Store geraak, maar doen ze dat dan ook meteen als ge daar zijt? Of is dat afgeven en dagen later terug halen?



Thanx.
  #9  
Oud 02-07-18, 10:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Met een opgeblazen Li-Po accupack gaat ge beter naar de Apple Store in Brussel. Met een beetje geluk repareren ze het ding onder coulance.
  #10  
Oud 02-07-18, 11:10
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Met een opgeblazen Li-Po accupack gaat ge beter naar de Apple Store in Brussel. Met een beetje geluk repareren ze het ding onder coulance.

Ik heb gisteren contact gehad via chat met apple en daar lieten ze mij weten dat er sowizo geen coulance zou op zitten. Maar ik ga straks toch eens contact opnemen om misschien zaterdag een afspraak vast te krijgen.


Ik krijg nu bij sommigen te horen dat het kan hersteld worden, maar dat er steeds het risico is dat het scherm breekt en dat er nog bij komt.


Mss dan toch best Apple Store en dan meteen ook ne nieuwe voor mezelf mee brengen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 July 2018 om 12:42 ----------

Geniusbar gaat me niet uit de nood kunnen helpen. Eerst volgende afspraak is volgende week maandag. Voor de werkende mens dus niet haalbaar en de zaterdag erna zijn we al weg.



Was beter een paar maanden terug al kapot gegaan.
  #11  
Oud 07-07-18, 14:22
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Van de week de iPad binnen gebracht voor herstelling. Eerst heel wat zaken gecontacteerd, maar de iPad Air 2 is blijkbaar niet zo geliefd bij die herstellers omdat het scherm vaak kapot gaat. Dus sommigen beginnen er zelfs helemaal niet aan, tenzij het scherm sowizo moet vervangen worden.

Eentje gevonden die het wel wilde doen, maar met de uitdrukkelijke melding dat er 25% kans is dat het scherm kan breken, maar dat het vaak lukt zonder te breken. Echter had ik dat geluk niet en het scherm zou gesneuveld zijn. Is het waar, is het niet waar? Geen idee, maar we wisten van het risico af.

Dus deze werkt nu terug en mijn zoontje tevreden dat zijn 2 iPad 2's met 16
gb nu vervangen zijn door een Air 2 met 64gb

Ben dan direct doorgereden naar Switch en heb mezelf dan de iPad 2018 gekocht. Deze keer wel de 32GB omdat ik daar blijkbaar wel genoeg mee heb voor de iPad.

Zit nu nog met 2 iPad 2's die nog zeer goed werken navenand de leeftijd. Is dat iets voor in de kast te leggen, of krijg je zoiets nog verkocht?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij loopt ineens snel leeg Willem van Leeuwen iPhone algemeen 1 30-04-12 08:17
Batterij loopt zeer snel leeg bij geluid AAN spiegelaereh iPhone algemeen 0 28-09-11 11:07
Ook nieuwe iphone 3 batterij zeer snel leeg. roelske iPhone algemeen 6 24-06-11 14:43
iphone heet en batterij zeer snel leeg bunne iPhone algemeen 11 06-06-11 18:34
Batterij zeer snel leeg - virus? auketenbrink iPhone algemeen 2 26-05-11 22:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:40.