iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Nadelen kopen iPad in VS? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/54130-nadelen-kopen-ipad-vs.html)

SilenceR 06-04-10 08:56

En kan je met een amerikaanse iTunes kaart via de amerikaanse Appstore wel apps kopen (zoals iBooks). Zorg er dus voor dat je altijd een iTunes kaart koop van het land waar je de iPad koopt.

MaartenW 06-04-10 09:21

Resume (als ik het goed begrijp)

Je kan inloggen met je nederlandse itunes account, syncen, maar geen aankopen doen? reeds gekochte iphone apps verschijnen wel?

wil je aankopen doen, heb je een US account nodig (met evt. itunes kaart)

Klopt da?

SilenceR 06-04-10 09:25

Je kan inderdaad gewoon inloggen met je Nederlandse iTunes account. Echter is er nog geen aparte iPad Appstore. Er zijn al wel een veeltal iPad apps in de iPhone Appstore, zowel gratis als betaalde. Deze kan je beide downloaden daar het uit de Nederlandse Appstore is.

Nemen we echter iBooks als voorbeeld, deze is nog niet te vinden in de Nederlandse Appstore. Deze is alleen nog te downloaden in de Amerikaanse Appstore. Dus voor zowel gratis als betaalde apps uit de Amerikaanse Appstore moet je een Amerikaanse iTunes account aanmaken/hebben. Met deze Amerikaanse iTunes account kan je dan wel gratis apps downloaden en syncen met je iPad, echter moet je een Amerikaanse iTunes kaart hebben om aankopen te doen uit de Amerikaanse Appstore.

Benny 06-04-10 12:10

Ik heb maandag mijn iPad 64gb besteld bij een eBay seller, heb vanochtend vroeg FedEx tracking number gehad en hij is onderweg hierheen, morgen rond 18:00 kan ik hem hier verwachten :)

950 dollar inclusief alles (belastingen, extra snelle shipping met FedEx enz.)

Dat is iets meer dan 700 euro all-in voor een 64gb iPad, mooie prijs lijkt me :)

Sunnyville88 06-04-10 12:38

@Benny, daar komt nog de nederlandse invoerrechten en BTW overheen toch? Ik ben ook aan het kijken om een via ebay te kopen heb jij de naam van de seller voor me?

Benny 06-04-10 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunnyville88 (Bericht 434728)
@Benny, daar komt nog de nederlandse invoerrechten en BTW overheen toch? Ik ben ook aan het kijken om een via ebay te kopen heb jij de naam van de seller voor me?

Hij betaald alles; shipping en alle douane kosten dus ook belasingen etc.

In zijn eBay advertentie staat alles uitgelegd..

Dit is zijn eBay ad : Apple iPad Wi-Fi (64GB)>>BRAND NEW SEALED IN BOX - eBay, Tablets, Computers Networking. (Eindtijd 04-apr-10 18:58:18 CEST)

Die advert is nu gesloten omdat eBay een limiet heeft op iPads voor verkopers. Ik heb hem een mailtje gestuurd en alles afgehandeld via e-mail.

Hij heeft er nog genoeg liggen. Hij verzend met FedEx International Priority.. Die van mij is gisteravond verstuurd en ik heb hem volgens FedEx morgen rond 18:00 al binnen :)

Lisanka 06-04-10 12:56

Even een gek vraagje...
Of ik moet iets over het hoofd zien.

De Ipad die jij koopt kost 1000 dollar.
Dit is de 64GB Wi-Fi zonder 3G?

Als ik op de Apple site kijk, dan zie ik dat daar de Ipad 64GB Wi-Fi...
699 dollar kost en de Ipad 64GB Wi-Fi + 3G...829 dollar kost.

Betaal je dan niet teveel?:o

Benny 06-04-10 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lisanka (Bericht 434742)
Even een gek vraagje...
Of ik moet iets over het hoofd zien.

De Ipad die jij koopt kost 1000 dollar.
Dit is de 64GB Wi-Fi zonder 3G?

Als ik op de Apple site kijk, dan zie ik dat daar de Ipad 64GB Wi-Fi...
699 dollar kost en de Ipad 64GB Wi-Fi + 3G...829 dollar kost.

Betaal je dan niet teveel?:o

Ik heb het buiten eBay om gedaan wat me wat geld heeft bespaar.. ik heb 950 dollar betaald wat omgerekend 720 euro is.

Het is inderdaad de versie zonder 3G, die komt pas eind april uit he..

De europese prijzen worden zometeen bekend gemaakt maar deze zal wel 700 euro zijn voor de 64gb Wi-Fi versie.. ik heb 720 betaald dus lijkt me een goede prijs..

wvy 06-04-10 13:29

Kan er iemand, die zijn iPad in NYC heeft gekocht, eens bevestigen hoe het staat met de voorraad. Zijn deze 'redelijk' gemakkelijk verkrijgbaar of zijn er wachtlijsten?

Ik ben eind mei in NY en had er zelf graag eentje meegebracht ...

flappah 06-04-10 14:36

Ja, ik zie dat hij stelt dat ie alle kosten (incl belastingen!!!) betaalt. Ik vind dit wel knap want dat betekent toch dat ie 140 euro (over 720) aan BTW voor zijn rekening neemt. De importheffing is 0% dus dat vormt geen probleem. Ff omrekenen. Hij betaalt dus 188$ aan belastingen. Dus 950 - 188 = 762$. Inkoop iPad is 699$. Dat wordt dus 63$ winst en dan hebben we het nog niet over de transportkosten gehad. Dus ik mis hier iets anders is dit niet winstgevend genoeg... lijkt me!

Benny 06-04-10 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 434794)
Ja, ik zie dat hij stelt dat ie alle kosten (incl belastingen!!!) betaalt. Ik vind dit wel knap want dat betekent toch dat ie 140 euro (over 720) aan BTW voor zijn rekening neemt. De importheffing is 0% dus dat vormt geen probleem. Ff omrekenen. Hij betaalt dus 188$ aan belastingen. Dus 950 - 188 = 762$. Inkoop iPad is 699$. Dat wordt dus 63$ winst en dan hebben we het nog niet over de transportkosten gehad. Dus ik mis hier iets anders is dit niet winstgevend genoeg... lijkt me!

Heb je gelijk in, het is voor mij ook een raadsel hoe dit kan maar hij heeft me een iPad gestuurd dus ik vind het wel best zo..

flappah 06-04-10 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny (Bericht 434796)
Heb je gelijk in, het is voor mij ook een raadsel hoe dit kan maar hij heeft me een iPad gestuurd dus ik vind het wel best zo..

Kan ik me voorstellen. Het klinkt inderdaad als een erg interessante aanbieding. Dat zeker!

Benny 06-04-10 14:57

Zolang ik geen baksteen in een iPad doos ontvang vind ik het prima :)

Het kan natuurlijk ook dat het gewoon een oplichter is, dat hij met mooie praatjes iPads verkoopt (ik betaal alle belastingen blabla) en ze ook daadwerkelijk levert maar dat ik achteraf nog een acceptgiro ontvang thuis met het BTW bedrag van ongeveer 140 euro omdat hij de belastingen toch niet heeft betaald..

Maarja dat heb ik dan liever dan een baksteen in plaats van een iPad haha

flappah 06-04-10 15:04

Zijn score op Ebay is best positief. De kans dat je een baksteen krijgt lijkt me erg klein. Ik denk dat het enige risico dat je loopt is dat je de 19% aan belasting alsnog zelf moet betalen. Is een redelijk acceptabel risico lijkt me.

Benny 06-04-10 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 434806)
Zijn score op Ebay is best positief. De kans dat je een baksteen krijgt lijkt me erg klein. Ik denk dat het enige risico dat je loopt is dat je de 19% aan belasting alsnog zelf moet betalen. Is een redelijk acceptabel risico lijkt me.

Ja precies dan kost het me ongeveer 860 euro voor een 64gb iPad.. kan ik nog wel mee leven..

Sunnyville88 06-04-10 20:24

Klinkt heel mooi dit, ik wacht even af totdat Benny zijn iPad binnen heeft morgen :D
@Flappah een score van 293 positieve feedbacks is wel aardig, maar hij is nog geen powerseller met zulke bedragen kijk ik daar wel naar. Maar de prijs is zeker goed ja.

flappah 06-04-10 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunnyville88 (Bericht 434940)
Klinkt heel mooi dit, ik wacht even af totdat Benny zijn iPad binnen heeft morgen :D
@Flappah een score van 293 positieve feedbacks is wel aardig, maar hij is nog geen powerseller met zulke bedragen kijk ik daar wel naar. Maar de prijs is zeker goed ja.

Ah ja! Goed punt. Dat is waar. Nou goed, morgen maar eens even zien wat Benny binnen krijgt! ;)

pascalbrouwers 07-04-10 09:42

Even een vraagje over belastingen en ipad prijzen.
Ik twijfel nog tussen een 16 en 32 gb.
32 gb heeft mijn voorkeur..
599 inclusief 8% belastingen in NY
Vervolgens naar vliegen naar brussel, waar je de kans hebt om aangehouden te worden....:)
En dan betaal je dan alleen belasting over het verschil of over het hele bedrag...

Oh ja berekenen ze aan de douane het totale bedrag of zonder de 8% tax die je in NY betaalt

En als je een 16gb neemt die kost 499, dan zou je nog binnen de 430 euro belasingvrij zitten... dan kost het niets klopt toch of......

Greetz,
Pascal

Snader 07-04-10 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers (Bericht 435087)
Even een vraagje over belastingen en ipad prijzen.
Ik twijfel nog tussen een 16 en 32 gb.
32 gb heeft mijn voorkeur..
599 inclusief 8% belastingen in NY
Vervolgens naar vliegen naar brussel, waar je de kans hebt om aangehouden te worden....:)
En dan betaal je dan alleen belasting over het verschil of over het hele bedrag...

Oh ja berekenen ze aan de douane het totale bedrag of zonder de 8% tax die je in NY betaalt

En als je een 16gb neemt die kost 499, dan zou je nog binnen de 430 euro belasingvrij zitten... dan kost het niets klopt toch of......

Greetz,
Pascal

Bij de 16GB iPad betaal je geen belastingen, aangezien je onder de 430 euro zit. Bij de 32GB betaal je 19% BTW over de 599 dollar. Als je zoals je omschrijft "toch aangehouden" wordt, betaal je bij de 32GB de belastingen + een boete van ongeveer 50% van de te betalen belastingen.

Dus even goed bedenken van tevoren wat je uit wilt geven!

De salestax in NYC is 8,875%, dus dan zou een 16GB iPad op ongeveer 400 euro komen, inclusief alles.

wvy 07-04-10 09:51

Is reeds een draadje over:

https://forum.iculture.nl/f90/i...-invoeren.html


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.