iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Nadelen kopen iPad in VS? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/54130-nadelen-kopen-ipad-vs.html)

Sjeltur 14-04-10 08:57

Hij valt met de huidige douanekoers zelfs nog hoger uit; € 474.59.

Carlo_1983 14-04-10 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjeltur (Bericht 438467)
Hij valt met de huidige douanekoers zelfs nog hoger uit; € 474.59.

Je praat de wel over de 32gb Wi-Fi ipad, 16gb valt nog binnen de €430,- grens.

RomeoRomeo 14-04-10 09:13

Uitverkocht
 
Mijn vrouw zou twee ipads meenemen uit Atlanta. Een 16 voor m'n broer en een 32 GB voor onszelf, de belasting op de 32 zouden we delen. Leuke deal op zich...
Echter vannacht om 0302 uur een SMS vanuit de apple-store in Atlanta. Alles alweer uitverkocht :( (ondanks de re-supply van de 12e). Helaas, nog geen nieuw speeltje. Nu wachten op de Europese release. Maar daar horen we wel weinig over...

Overigens berekend de douane de koers cf de koers van de Europese Centrale Bank. Hier kun je makkelijk uitrekenen wat het bedrag in Euro's wordt.

Bomans 14-04-10 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlo_1983 (Bericht 438468)
Je praat de wel over de 32gb Wi-Fi ipad, 16gb valt nog binnen de €430,- grens.

Hij reageerde dan ook op de vorige reply (laatste op de vorige pagina)

Sjeltur 14-04-10 09:22

@RomeoRomeo - volgens mij (dat gaat tenminste wel zakelijk) berekent de douane 1x per maand de koers.
Koersbepaling gebeurd op de woensdag VOOR de volgende maand.
Dus de koers (via jouw link) van 28 April - gaat de koers worden voor de maand Mei.
Mochten er "te" grote schommelingen (schommelingspercentage van 5%)gedurende de maand gebeuren - dan wordt de douanekoers aangepast .

bartist 14-04-10 09:44

Geen NL BTW bij mijn Ipad.
Via Ebay verkoper gelici gekocht , binnen een week thuis en GEEN BTW
Er stond computer spare part op de verzendbon, wel slim
Netjes met Fedex een dag voordat gepland stond

Eric_b 14-04-10 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartist (Bericht 438484)
Geen NL BTW bij mijn Ipad.
Via Ebay verkoper gelici gekocht , binnen een week thuis en GEEN BTW
Er stond computer spare part op de verzendbon, wel slim
Netjes met Fedex een dag voordat gepland stond

Ik wil je niet teleurstellen maar fedex stuurt de factuur meestal achteraf.
Dus als je over 4 weken niets hebt gehad mag je pas blij zijn


Eric

Xenn0X 15-04-10 14:39

is eigenlijk bekend of ipad 3g altijd simlock vrij zal zijn?

Yzord 15-04-10 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X (Bericht 438968)
is eigenlijk bekend of ipad 3g altijd simlock vrij zal zijn?

Ga daar maar niet vanuit, in ieder geval niet in NL. Hier zullen ze je wel willen binden voor een aantal jaartjes.

Guest-20190430163756 15-04-10 16:28

Zijn volgens mij van simlockvrij. Zou dus met elke provider moeten werken, en is ook los verkrijgbaar.

WillyD 15-04-10 17:16

Ik heb hem besteld bij iemand die woont in Amerika, die zegt wel dat je het pakketje moet verzekeren. Ik weet niet wat het kost en moet het eigenlijk wel. Kan iemand mij daar in raden? Willy

Yzord 15-04-10 18:16

Ik zou het wel doen, je weet maar nooit toch?

WillyD 15-04-10 18:23

Hebben jullie enig idee wat dit kost dan!

Yzord 15-04-10 19:14

Denk een dollar of 10 ofzo?

WillyD 15-04-10 19:16

Oh.. Dan is het helemaal geen nadenken. Ik zeg gewoon... DOEN! Ehh, waar heb ik deze kreet meer gehoord.
Bedankt mensen voor de hulp. Als het ff meezit heb ik hem aan het eind van de maand.
Kan niet wachten!!!!
Groetjes, Willy

linda_menkhorst 16-04-10 08:27

Als je naar Florida gaat, weet iemand dan of het mogelijk is om te zorgen dat er bij een bepaalde winkel een iPad apart wordt gehouden, dus pre-order bij een specifieke winkel in Orlando bijv.

Groetjes Linda

wvy 16-04-10 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door linda_menkhorst (Bericht 439220)
Als je naar Florida gaat, weet iemand dan of het mogelijk is om te zorgen dat er bij een bepaalde winkel een iPad apart wordt gehouden, dus pre-order bij een specifieke winkel in Orlando bijv.

Groetjes Linda


Hoi, ben ook deze weg aan het zoeken, ik ga naar NY ... blijkbaar is het 'voorlopig' niet mogelijk eentje te reserveren.

:(

Yzord 16-04-10 08:45

Het schijnt zelfs dat ze flink op raken in USA. Volgens bronnen was de lading van 12 April eigenlijk bedoelt voor europese landen, maar hebben ze deze aan moeten breken om aan de vraag te doen. Deze lading raakt nu ook al op. Dus ik vrees als je eind deze maand gaat dat je heel erg goed moet zoeken.

RomeoRomeo 16-04-10 10:07

Toch een ipad in bezit! Mijn vrouw is later op de dag nog een aantal keren langsgegaan bij de store in Atlanta. Ze zeiden dat er mogelijk iets binnen zou komen maar dat zij ook niet weten wanneer en hoeveel. De derde keer dat ze langs ging stonden ze net uit te laden. Alleen de 64gb versie. Ze gingen als de spreekwoordelijke warme broodjes de winkel uit. Ze heeft er twee kunnen kopen (meer dan 2 per klant mag trouwens niet).
Dus mocht je in Amerika zijn en ze zijn uitverkocht, ga dan zeker later nog een paar keer langs de winkel.

Gabrie 17-04-10 22:31

Ben net paar dagen teurg uit Boston. Daar was de iPad ook paar keer uitverkocht en toen ik in de store kwam hadden ze nog stuk of 5 64GB modellen. Ik had al paar dagen met iPad kunnen spelen omdat amerikaanse vrienden er eentje bij zich hadden, wist dus dat ik er echt eentje wilde.

Voor 699$ dus gekocht. Toen kwam bericht dat ze op Schiphol streng controleerden dus kneep m een beetje hoewel ik via brussel vloog. Nu wist ik dat je in brussel bij de douane goed kunt zien of er beambten staan bij "nothing to declare" voordat je de keuze maakt om daar langs te lopen, dus ik nam de gok.

Denk dat ik geluk had met de tussen stop in londen want er stond helemaal niemand bij de douane, maar was toch erg blij toen de schuifdeuren van de luchthaven achter me dicht gingen :-)

Ben erg blij met de iPad en heb moeite om hem bij de kinderen weg te krijgen, die zijn er ook helemaal weg van en maken er al ruzie om (ondanks 2 pc's en 3 laptops in huis).

Dvd's converteer ik met handbrake en Apple TV settings en framerate aanpassen naar 25fps. Alleen nu nog wat geklooi met dingen uit de Amerikaanse iTunes store kopen, mijn giftcard uit de us is bijna op :-) En ik ben bang dat als ik nu teveel koop ik later steeds dubbel moet syncen en zo.

Gr. Gabrie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:41.