iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Nadelen kopen iPad in VS? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/54130-nadelen-kopen-ipad-vs.html)

pascalbrouwers 07-04-10 09:58

Oeps niet gezien..
Inderdaad bijna dezelfde vraag.

THX

Eric_b 07-04-10 12:18

Ik heb hem ook via ebay bij hem besteld
Als het goed is morgen afgeleverd.
nu maar duimen dat alles klopt

Eric

Redondo1982 07-04-10 13:26

Mensen, kunnen jullie mij vertellen hoe het nu zit met de garantie. Ik heb alles al uitgezocht, maar kan niets vinden. Tenminste op een paar onduidelijke reacties na. Ik hoop dat jullie meer weten??

BVD

flappah 07-04-10 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Redondo1982 (Bericht 435172)
Mensen, kunnen jullie mij vertellen hoe het nu zit met de garantie. Ik heb alles al uitgezocht, maar kan niets vinden. Tenminste op een paar onduidelijke reacties na. Ik hoop dat jullie meer weten??

BVD

Ik denk dat ieders antwoord een even goed (of fout) antwoord is. Je zult het pas weten totdat je Apple-NL belt (er dus even van uitgaande dat je bedoelt dat je garantie hier in NL wilt claimen). Gemakshalve ga ik er zelf vanuit dat je geen garantie in NL kunt claimen totdat het apparaat hier verkocht wordt. Maar wederom, dat is mijn interpretatie.

Guest-20190430163756 07-04-10 14:42

Die Ebay seller van jou is denk ik wel te vertrouwen. Bijzn feedback meerdere dure objecten verkocht (iphones bijv.) en heeft daarover ook positieve feedback ontvangen. Deze heeft hij ook geëxporteerd, dus denk dat het wel snor zit.

mail.eve 07-04-10 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Redondo1982 (Bericht 435172)
Mensen, kunnen jullie mij vertellen hoe het nu zit met de garantie. Ik heb alles al uitgezocht, maar kan niets vinden. Tenminste op een paar onduidelijke reacties na. Ik hoop dat jullie meer weten??

BVD

Wellicht heb je hier wat aan!

Apple - Beperkte Garantie voor n jaar – Wereldwijd

Brimme 07-04-10 15:18

Wat betalen jullie nou precies aan shipping kosten? ik zit er over te denken om een familie lid er eentje op te laten sturen.

Carlo_1983 07-04-10 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brimme (Bericht 435211)
Wat betalen jullie nou precies aan shipping kosten? ik zit er over te denken om een familie lid er eentje op te laten sturen.

Kan je er voor mijn ook niet een bestellen en laten verzenden? ik heb namelijk helemaal geen familie in amerika.
Je mag er zelfs wat aan verdienen?

gr. Carlo

mail.eve 07-04-10 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlo_1983 (Bericht 435216)
Kan je er voor mijn ook niet een bestellen en laten verzenden?
Je mag er zelfs wat aan verdienen?

gr. Carlo

Hey Carlo ik ga 1 t/m 14 mei naar Florida, dus mail me maar dan eens kijken of we eruit kunnen komen!

flappah 07-04-10 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny (Bericht 434718)
Ik heb maandag mijn iPad 64gb besteld bij een eBay seller, heb vanochtend vroeg FedEx tracking number gehad en hij is onderweg hierheen, morgen rond 18:00 kan ik hem hier verwachten :)

950 dollar inclusief alles (belastingen, extra snelle shipping met FedEx enz.)

Dat is iets meer dan 700 euro all-in voor een 64gb iPad, mooie prijs lijkt me :)

Nog een dik uur! Laat je ons weten of je m binnen gekregen hebt? ;)

Redondo1982 07-04-10 19:01

Garantie
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 435210)

Bedankt voor je reactie, evenals alle andere reacties. Dit stel ik zeer op prijs.

Echter had ik dit ook al gelezen en daar wordt een bevredigend antwoord gegeven. Toch was ik sceptisch, aangezien je veel vragen ziet op het internet omtrent de garantie. Tel daarbij op de negatieve publiciteit van tv en je gaat weer twijfelen. Maar...volgens deze voorwaarden heb je het recht om hem overal ter wereld aan te bieden voor garantieservice.

Benny 07-04-10 19:32

Die van mij is binnen :) Vandaag half 3 stond de FedEx voor de deur met een gloednieuwe iPad 64gb.

Bij eBay verkoper 'etizzim' gekocht buiten eBay om, 950 dollar betaald via paypal. Maandag besteld en betaald, vandaag al binnen :)

Snader 07-04-10 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny (Bericht 435319)
Die van mij is binnen :) Vandaag half 3 stond de FedEx voor de deur met een gloednieuwe iPad 64gb.

Bij eBay verkoper 'etizzim' gekocht buiten eBay om, 950 dollar betaald via paypal. Maandag besteld en betaald, vandaag al binnen :)

Ongelooflijk hè, hoe snel dat versturen tegenwoordig gaat. Let er wel op dat de FedEx factuur 3-5 weken op zich laat wachten, als je toch de invoerrechten moet gaan betalen. Voor welk bedrag is jouw iPad ingeklaard bij de douane?

mail.eve 07-04-10 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snader (Bericht 435327)
Ongelooflijk hè, hoe snel dat versturen tegenwoordig gaat. Let er wel op dat de FedEx factuur 3-5 weken op zich laat wachten, als je toch de invoerrechten moet gaan betalen. Voor welk bedrag is jouw iPad ingeklaard bij de douane?

Volgens mij werden de invoerrechten betaald door de verkoper van Ebay, dus krijgt hij geen naheffing.

Benny 07-04-10 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 435342)
Volgens mij werden de invoerrechten betaald door de verkoper van Ebay, dus krijgt hij geen naheffing.

Geen naheffing inderdaad, maar hij doet wel aan belastingontduiking, er stond op de fedex doos : mp3/mp4 met een waarde van 100 dollar..

Maakt mij niet uit, ik heb voor 950 dollar all-in een 64gb ipad :)

flappah 07-04-10 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny (Bericht 435353)
Geen naheffing inderdaad, maar hij doet wel aan belastingontduiking, er stond op de fedex doos : mp3/mp4 met een waarde van 100 dollar..

Maakt mij niet uit, ik heb voor 950 dollar all-in een 64gb ipad :)

LOLOL! Nice! Veel plezier met het nieuwe speeltje! :D

Snader 07-04-10 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny (Bericht 435353)
Geen naheffing inderdaad, maar hij doet wel aan belastingontduiking, er stond op de fedex doos : mp3/mp4 met een waarde van 100 dollar..

Maakt mij niet uit, ik heb voor 950 dollar all-in een 64gb ipad :)

Haha, gelukkig voor jou is je pakketje niet gecontroleerd. Nu snap ik dat hij zegt dat hij de belastingen voor zijn rekening neemt, want hiervan krijgt hij geen rekening! Ik ben benieuwd of hij de boete ook voor z'n rekening had genomen als het pakketje niet door de douane was gekomen... Uit ervaring weet ik dat de douane het pakket vasthoudt zo lang er niet is betaald, en aangezien hij jouw $950,- toch al binnen heeft en een originele verzendbevestiging heeft, kan je hem dan niets maken. Ik zeg: geluk gehad dit keer!

mail.eve 07-04-10 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny (Bericht 435353)
Geen naheffing inderdaad, maar hij doet wel aan belastingontduiking, er stond op de fedex doos : mp3/mp4 met een waarde van 100 dollar..

Maakt mij niet uit, ik heb voor 950 dollar all-in een 64gb ipad :)

Tricky... als het kwijt/kapot is heeft het ook niet de juiste waarde. En hij doet natuurlijk niet aan belasting ontduiking, maar jij. JIj bent de ontvanger/koper van het pakket en moet dit aanmelden bij de belastingdienst.

Maar das nu allemaal niet nodig, je hebt je iPad, en bevalt tie?

Magiccoaster 07-04-10 20:45

Als ik via ebay een ipad kan kopen met paypal berscherming en een goede feedback, is het dan veilig? of kan het nog zo zijn dat ik opgelicht word?

Guest-20190430163756 07-04-10 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Magiccoaster (Bericht 435370)
Als ik via ebay een ipad kan kopen met paypal berscherming en een goede feedback, is het dan veilig? of kan het nog zo zijn dat ik opgelicht word?

Opgelicht worden kan je altijd. Enige wat je kan doen is je kansen op opgelicht worden verkleinen. Kijk bij de feedback ook even of hij meer dure dingen verkoopt, en of dit ook naar het buitenland gaat. En neem altijd even contact op met de verkoper, wees niet bang moeilijke vragen te stellen. Oplichters hebben vaak vage reacties. Stuur anders even een linkje van z'n add op ebay.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:39.