Opladen batterij discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Waarom wordt de batterij van een iPad niet opgeladen wanneer hij via de USB-kabel aan mijn PC is aangesloten ? Dank. Michel D. Genk ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Opladen batterij
Hallo,
Waarom wordt de batterij van een iPad niet opgeladen wanneer hij via de USB-kabel aan mijn PC is aangesloten ? Dank. Michel D. Genk (Belgium) |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
iPad heeft 10 Watt nodig niet de standaard 5 die een oude USB levert.
Een Lichtnetadapter van 10 W wordt standaard meegeleverd. |
|
|||
|
|||
Heel erg bedankt voor je duidelijk antwoord.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Trouwens, je kunt je iPad wel degelijk opladen via een USB poort van een computer, maar dan moet de iPad "uit" staan, dwz. in stand-by. Dat staat in de FAQ op Apple.com, zie http://support.apple.com/kb/HT4060.
iPhone 6 128 GB - iPad Pro 9.7" Wi-Fi+4G 256 GB Laatst gewijzigd door Rampage; 23-07-10 om 21:37. Reden: Linkje |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik weet hier eigenlijk al lang nietmeer welke lader van wat is. |
|
|||
|
|||
Via USB opladen kan ook, maar duurt ook heeel lang.
|
|
|||
|
|||
Volgens mij mag je je iPhone opladen met de iPad lader... Het werkt in elk geval wel ;-). Je kunt het verschil zien aan de kleine lettertjes. De iPad voeding kan 2.1A geven, de iPhone voeding slechts 1A.
|
|
|||
|
|||
Je kunt het altijd even de gaten houden; je iPad kan laden ondanks dat hij aangeeft het niet te doen @ PC.
Als je iPad scherm uitgaat laadt hij in veel gevallen langzaam bij. Kun je eenvoudig controleren door het percentage even in de gaten te houden. |
|
|||
|
|||
Wat is eigenlijk de gemiddelde oplaadtijd iPad als hij helemaal leeg is?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Tiens da's raar, die van mij heeft altijd minstens 4 uur nodig...
|
|
|||
|
|||
Nog ff vergeten te zeggen:
De iPad kan je wel degelijk opladen via USB zonder hem uit te zetten hoor! Werkt perfect (wel wat trager natuurlijk) bij mij. Edit: mss dat dit alleen zo werkt bij Macs? Laatst gewijzigd door knuster; 24-07-10 om 01:18. |
|
|||
|
|||
Inderdaad, je moet een USB poort hebben die meer dan de standaard 500 mA kan leveren. Enkel recente Mac's hebben dit, PC's meestal niet. Zie ook de link die ik eerder postte.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Nog wat achtergrondinformatie kun je hier lezen, The Fastest (and Slowest) Way to Charge an iPad.
Daar staat ook de bevestiging dat je een iPhone kan en mag opladen met een iPad voeding (en omgekeerd ook natuurlijk). |
|
|||
|
|||
Zowel asus, msi en gigabyte hebben nieuwe drivers ontwikkeld om meer stroom op de usb poort te zetten zodat je je ipad zonder problemen kunt opladen via usb
You one of those unlucky folks who found out about the iPad's dislike of low-powered USB ports on standard PCs after you'd already pulled the trigger? Well, you can stop crying yourself to sleep nights and finally do something about it: Gigabyte, MSI, and ASUS have all come out with software that hops up their respective, fairly interchangeable motherboards and delivers extra juice to an iPad-plugged USB port. Of course, they built these softwares for their own hardware, but there's a video after the break of a reckless user putting the ASUS software to work on a myriad of non-ASUS (mostly Sony) machines. Your mileage may vary, but if you wanna play it safe we'd say look into who built your motherboard before installing: we're not scientists, but we hear extra electricity "does stuff." Ibert
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Batterij volledig opladen | CharlieCharlo | iPhone algemeen | 1 | 04-04-11 13:11 |
probleem met Batterij opladen eerste keer | bern01 | iPhone algemeen | 3 | 10-12-10 19:23 |
Batterij warm na opladen | X-Tince | iPhone algemeen | 9 | 08-08-10 15:14 |
opladen van batterij uitschakelen mogelijk?? | detang | iPhone algemeen | 9 | 03-11-09 21:21 |
Batterij wil niet opladen | 21bis | iPhone algemeen | 4 | 10-04-09 22:09 |
|
|