//

Hoe en waar gedownloade files opslaan?

Hoe en waar gedownloade files opslaan? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik op mijn iPad en PDF file download, bv de krant Metro, hoe sla ik die dan op? Ik krijg hem nu in mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-08-10, 21:49
Ochiba's schermafbeelding
Ochiba Ochiba is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 29
Standaard Hoe en waar gedownloade files opslaan?

Als ik op mijn iPad en PDF file download, bv de krant Metro, hoe sla ik die dan op? Ik krijg hem nu in mijn browser maar kan hem niet bewaren met Safari.
Als ik straks op vakantie in een Wi-Fi omgeving wat dingen kan downloaden en opslaan zou ik het later kunnen lezen. Bestaat er een applicatie die mappen aanmaakt op je iPad zodat je daar in op kan slaan?

Gr.Ochi
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-08-10, 21:52
shao shao is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 29
Standaard

Dacht dat het vanuit safari niet kon (bij gejailbreakte iphone had je een plugin meende ik). Ik gebruik goodreader, hierkan je bestanden downloaden en opslaan.

Je kan evt copy web pagina en paste in een mailtje naar jezelf (heb het zef niet geprobeerd)
  #3  
Oud 01-08-10, 21:53
patrickhopman patrickhopman is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 15
Standaard

Op het moment is het nog niet mogelijk om ze vanuit safari meteen in iBooks op te slaan. Dit is met iOS 4.0 op de iPhone al wel mogelijk. Nog even wachten totdat iOS4 uit is voor de iPad en dan is dit ook mogelijk ^^
  #4  
Oud 01-08-10, 22:39
Ochiba's schermafbeelding
Ochiba Ochiba is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 29
Standaard

Even zitten zoeken in de Apple shop, iemand bekend met download HD?
Lijkt op wat ik nodig heb.
Goodreader is ook ok maar heeft minder mogelijkheden lijkt het.
  #5  
Oud 02-08-10, 22:04
alexdol alexdol is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 13
Standaard

Ben benieuwd, als je iets download, maakt iTunes daar dan ook een backup van?
  #6  
Oud 03-08-10, 09:26
VeeDee VeeDee is offline
 
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 8
Standaard

Ik kom een heel eind met Goodreader, maar het programma crashed op het moment dat ik het gedownloade file wil lezen. Iemand tips voor het lezen van het Metro pdf-file?
  #7  
Oud 04-08-10, 17:06
Noudje Noudje is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

De methode die ik gebruik is als volgt:

0. zorg dat ibooks app (gratis van apple uit de itunesstore) op de ipad is geinstalleerd
1. download gewenste file op pc of imac
2. email deze naar jezelf
3. open op de ipad het email programma, open het mailtje aan jezelf en de meegestuurde PDF-file
4. de PDF-file komt dan vanzelf in het boekenkastje van ibooks te staan als je rechtsboven in je scherm openen met ibooks aanklikt als je de PDF-file opent
5. de file kan op elk gewenst moment weer gelezen worden door ibooks te openen en het boekje in de bibliotheek aan te klikken

Beetje omslachtig maar het werkt prima

groet

Laatst gewijzigd door Noudje; 04-08-10 om 17:14.
  #8  
Oud 04-08-10, 20:50
Ochiba's schermafbeelding
Ochiba Ochiba is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 29
Standaard

Gaat op vakantie niet lukken, mag maar 20kg in mijn koffer dus PC blijft thuis
  #9  
Oud 04-08-10, 22:36
Noudje Noudje is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Er zijn hele kleine laptopjes maar als je die meeneemt heb je de ipad niet meer nodig!
Ik zou maar lekker op vakantie gaan en de PDF files de PDF files laten.
Geniet ze!
Arnoud
  #10  
Oud 05-05-11, 11:02
evdmeulen evdmeulen is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 2
Standaard

geacht forum,
Ik ben een hele nieuwe gebruiker van Apple, idg de iphone4. Na vele jaren Nokia de overstap gemaakt. Ik moet wel zeggen: ik ben zeer positief over de iphone4.
Nu heb ik een vraag die m.i. een beetje met dit onderwerp te maken heeft: voorheen kon ik filmpjes op mijn Nokia bekijken en daarna opslaan op de "vaste/harde schijf" van de telefoon. Ik had een Nokia N97, met 32 GB geheugen. Ik vraag me af of je dit met de Iphone niet kunt doen. Ik gebruik overigens de standaard internetbrouwer (heet dat zo??) Safari. Graag praktische hulp??
  #11  
Oud 05-05-11, 12:43
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Welkom nieuwe gebruiker!

Je hebt een vraag op het iPad forum geplaats, maar da's geen probleem. Je kun top dit forum gebruik maken van de zoekfunctie. Een hoop vragen zijn al eens beantwoord. Maar schuw vooral niet om een nieuwe post te beginnen.

Nu je je Nokia hebt opgeborgen zul je ontdekken dat een iPhone eigenlijk veel makkelijker werkt.

Als jij met je iPhone 4 een filmje maakt, zie je na afloop links onder in de hoek een vierkantje. Druk erop en je komt dan in de app Foto's. Ondanks de naam worden in deze app ook je video's opgeslagen. Iedere keer dat je een foto of een video maakt of importeert komt deze in de App foto's terecht. Nooit meer zoeken naar de juiste map zoals op je Nokia.

De App foto's staat overigens op je homescreen en is het icoontje met de zonnebloem.

Kijk ook eens verder op dit forum. Bovenin de balk staat een tabje 'Beginners'. Hierachter vindt je een korte handleiding voor je iPhone om je een beetje op weg te helpen.
  #12  
Oud 05-05-11, 12:53
evdmeulen evdmeulen is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 2
Standaard

Hoi Jap74,
Dank voor je reactie. Ja ik zag pas later dat het onderwerp idd Ipad was... sorry daarvoor.
Ha ja ik berg mijn Nokia op.. heeft wel even geduurt, maar staat buiten keif dat de iphone magistraal werkt.
De oplossing die je aandraagt is niet helemaal het antwoord op mijn vraag. Het gaat er mij om dat als ik via internet een filmpje download ik deze soms wil opslaan om nog een keer terug te zien (offline). Dat kon ik met mijn Nokia dus wel, via opties en opslaan en kon ik een map aangeven waar op te slaan. Dit moet toch ook met de iphone mogelijk zijn. Ik krijg alleen maar een mogelijkheid om het op het in mijn beginsscherm te zetten of een bladwijzer van de site te maken. Maar niet het daadwerkelijke bestandje op te slaan.
Ik probeer mij ook wegwijs te maken en je tip te gebruiken. Dank voor de reactie. Mogelijk kun je me nog verder helpen?
Groet,
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar gedownloade thema's zetten lumikiller Jailbreak apps en thema's 7 21-12-10 22:31
shsh files opslaan voor een iPhone 3g ????? mastermark Jailbreak apps en thema's 1 15-08-10 00:11
gedownloade mp4 waar blijft ie en hoe speel ik hem af? indy1970 Jailbreak apps en thema's 1 16-05-09 21:19
Pdf files op Iphone opslaan en lezen? RamonPouw iPhone algemeen 14 24-04-08 16:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:04.