//

Streamen van muziek vanaf externe schijf naar versterker mbv Ipad/ Iphone

Streamen van muziek vanaf externe schijf naar versterker mbv Ipad/ Iphone discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door kubo Ja het maakt niet uit welke uitvoering als hij maar wifi heeft. Wil je alles hier over weten bel maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28-01-11, 19:48
sylvian sylvian is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kubo Bekijk bericht
Ja het maakt niet uit welke uitvoering als hij maar Wi-Fi heeft.
Wil je alles hier over weten bel maar eens met Wi-Fimedia ook daar ben ik bijzonder goed geholpen.
Er staat een stukje over synology op Ipadnews een paar item terug.
Alleen laten ze daar de duurdere nas zien.( ik gebruik de 207+) regelmatig op marktplaats.
Kijk ook eens op de site van synology een zeer mooie demo.
Nou hartstikke bedankt voor je info, ga er zeker naar kijken.
ga denk eerst eens voor een iPad, vlg mij hebben ze allen Wi-Fi, ga daar nog eens goed naar kijken.
Ik kom dan al een heel eind, iPad ipv een 2e Macbook, omdat daar remote op kan, heb nog maar 100gb aan muziek op de macbook die het hele huis probleemloos door kan.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 05-12-12, 15:57
DenSteeef DenSteeef is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 1
Standaard

Kubo,

Als ik het goed heb kan ik dus via een iPad mini (standaard music app) muziek vanop mijn NAS (iTunes server) streamen en via Airplay rechtstreeks doorsturen naar één of meerdere Airplay luidsprekers? Dit zonder mijn PC/MAC op te hebben staan?

Dus eigenlijk kan ik dan met mijn iPad mini hetzelfde als dat ik nu met mijn PC en iTunes doe?
  #23  
Oud 06-01-13, 19:14
Talvisota Talvisota is offline
• iOS 6.1.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 6
Standaard

Mijn nonkel past dit systeem toe, enkel is het momenteel nog via zijn laptop, maar ik kan daar met de juiste app ook via mijn iPad muziek afspelen op zijn installatie.

Hij heeft zijn HDD met al zijn muziek aangesloten als een soort van server op zijn router, waardoor hij via een extern apparaat toegang heeft tot zijn muziek. Via zijn laptop draait hij dan een programma waarmee hij kan kijken in die HDD en ze de muziek doorstuurt naar een ontvanger die aangesloten is op zijn stereo. Deze koste iets van 30 euro in een multimediawinkel (heb hier zelf niet zoveel verstand van). Ik had mijn iPad eens uitgeleend en het lukte hem om precies hetzelfde te doen vanaf de iPad zoals hij met zijn laptop kon.

Een nadeel van deze technologie is dat zowel via de laptop als via de iPad de kwaliteit van de muziek niet echt denderend is, doordat de muziek draadloos wordt doorgestuurd en wordt ontvangen en zo afgespeeld wordt. Het komt soms zo ver dat als je op een bepaalde plaats in de ruimte staat het signaal helemaal wegvalt of er erg veel ruis te horen is.

Ik hoop dat dit heeft geholpen.

mvg
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad verbinden met externe harde schijf jereon24 iPad algemeen 7 21-01-11 16:04
Windows: gezocht: gratis muziek streamen van pc naar iPhone montefeltro Desktop-applicaties 12 07-09-10 23:50
Muziek: Muziek streamen vanaf (externe) schijf in het lokale netwerk hamlet Muziek, foto & video 2 01-09-09 15:48
Muziek: Muziek streamen vanaf je locale netwerk. edgecrush3r Muziek, foto & video 19 12-03-09 01:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:56.