Streamen van muziek vanaf externe schijf naar versterker mbv Ipad/ Iphone discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door kubo Ja het maakt niet uit welke uitvoering als hij maar wifi heeft. Wil je alles hier over weten bel maar ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
ga denk eerst eens voor een iPad, vlg mij hebben ze allen Wi-Fi, ga daar nog eens goed naar kijken. Ik kom dan al een heel eind, iPad ipv een 2e Macbook, omdat daar remote op kan, heb nog maar 100gb aan muziek op de macbook die het hele huis probleemloos door kan. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Kubo,
Als ik het goed heb kan ik dus via een iPad mini (standaard music app) muziek vanop mijn NAS (iTunes server) streamen en via Airplay rechtstreeks doorsturen naar één of meerdere Airplay luidsprekers? Dit zonder mijn PC/MAC op te hebben staan? Dus eigenlijk kan ik dan met mijn iPad mini hetzelfde als dat ik nu met mijn PC en iTunes doe? |
|
|||
|
|||
Mijn nonkel past dit systeem toe, enkel is het momenteel nog via zijn laptop, maar ik kan daar met de juiste app ook via mijn iPad muziek afspelen op zijn installatie.
Hij heeft zijn HDD met al zijn muziek aangesloten als een soort van server op zijn router, waardoor hij via een extern apparaat toegang heeft tot zijn muziek. Via zijn laptop draait hij dan een programma waarmee hij kan kijken in die HDD en ze de muziek doorstuurt naar een ontvanger die aangesloten is op zijn stereo. Deze koste iets van 30 euro in een multimediawinkel (heb hier zelf niet zoveel verstand van). Ik had mijn iPad eens uitgeleend en het lukte hem om precies hetzelfde te doen vanaf de iPad zoals hij met zijn laptop kon. Een nadeel van deze technologie is dat zowel via de laptop als via de iPad de kwaliteit van de muziek niet echt denderend is, doordat de muziek draadloos wordt doorgestuurd en wordt ontvangen en zo afgespeeld wordt. Het komt soms zo ver dat als je op een bepaalde plaats in de ruimte staat het signaal helemaal wegvalt of er erg veel ruis te horen is. Ik hoop dat dit heeft geholpen. mvg |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Ipad verbinden met externe harde schijf | jereon24 | iPad algemeen | 7 | 21-01-11 16:04 |
Windows: gezocht: gratis muziek streamen van pc naar iPhone | montefeltro | Desktop-applicaties | 12 | 07-09-10 23:50 |
Muziek: Muziek streamen vanaf (externe) schijf in het lokale netwerk | hamlet | Muziek, foto & video | 2 | 01-09-09 15:48 |
Muziek: Muziek streamen vanaf je locale netwerk. | edgecrush3r | Muziek, foto & video | 19 | 12-03-09 01:43 |
|
|